آمار کرونا دراستان نزولی شد

گروه خبر استاندار خراسان جنوبی گفت: روند نزولی آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، نتیجه همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی است. معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان خاطرنشان کرد: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک سبب شده، طی هفته گذشته، شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم.

وی تأکید کرد: قطع کامل زنجیره بیماری، مساعدت و همراهی بیشتر مردم در رعایت پروتکل ها را می طلبدبرای کنترل بیشتر بیماری و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، نیازمند تشدید نظارت ها بر وضعیت رعایت دستورالعمل ها هستیم. معتمدیان به مأموریت ویژه کمیته اجتماعی، امنیتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این کمیته باید تدابیری اتخاذشود تا با هم افزایی دستگاه های اجرایی، اماکن جمعیتی را بیشتر کنترل کنیم و شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری باشیم.وی از تجربه موفق کشور در برگزاری آزمون دکترا گفت و تصریح کرد: این تجربه می تواند در دیگر برنامه های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، البته با رعایت کامل ضوابط تکرار شود.

سه اصل مهم برای محرم امسال

استاندار در ادامه به موضوع برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم اشاره کرد که این روزها در فضای عمومی جامعه با نگرانی هایی همراه شده و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در روز عید قربان در این زمینه اتمام حجت فرموند و دولت نیز مصمم است در جلسه روز پنجشنبه به جمع بندی نهایی برسد و موارد مصوب، روز شنبه آینده اطلاع رسانی خواهد شد تا تکلیف مردم و دستگاه ها نیز معین شود.

وی تأکید کرد: آن چه به عنوان سیاست های کلی در ماه محرم مدنظر قرار می گیرد، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر سه اصل الگوسازی، شکوه آفرینی و سلامت محوری استوار خواهد بود. وی  ادامه داد: فرمایش رهبر درخصوص ملزم بودن بر رعایت توصیه های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا، برای همه ما اتمام حجت است. به گفته وی؛ با دقت در این دو اصل مهم، ملزم بودن بر رعایت توصیه های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا، شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری در ایام محرم خواهیم بود.

بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

استاندار سپس به دو موضوع روند برگزاری آزمون سراسری و الزامات شروع سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش و دانشگاه ها پرداخت و گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی، با تمهیدات خاص، از ۱۵ شهریور آغاز می شود.معتمدیان افزود: طبق این مصوبه، کلاس ها در مناطق سفید به صورت حضوری برگزار می شود، در مناطق کم خطر، موضوع کاهش تعداد دانش آموزان، دو نوبته کردن مدارس، حذف تعطیلی روزهای پنجشنبه و رعایت پروتکل ها مورد تأکید است و در مناطق پرخطر، کلاس ها به صورت غیر حضوری و به تشخیص ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار می شود.  وی با تأکید بر این که کادر آموزشی و اداری ملزم به حضور در محل کار خود هستند، گفت: بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش های غیر حضوری نیز در ساعت رسمی و با استفاده از تجهیزات مدارس خواهد بود.

به گفته وی؛ در مورد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز قاعده بر این است که هر دانشجو می تواند در صورت تمایل در دانشگاه محل سکونت خود ثبت نام کند و دانشجویانی که به هر دلیل نمی خواهند در این ترم ثبت نام کنند، می توانند از مرخصی استفاده کنند.

امتیازی برای نیروهای غیر رسمی

وی به موضوع آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در قالب نیروهای کار معین، شرکتی یا کارگری در ایام کرونا در مراکز درمانی فعال بوده اند، از امتیازات ویژه ای در آزمون استخدامی وزارت بهداشت برخوردار می شوند. معتمدیان در ادامه به لزوم تأمین تجهیزات و تقویت نیروی انسانی به عنوان دو ضرورت مهم در این ایام نام برد و گفت: از سیاست‌های دولت و مصوبات ستاد ملی کرونا این است که با توجه به زمان بر بودن بیماری، این دو اصل مورد توجه قرار گیرد.

سه دستگاه MRI درراه استان

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست؛ برای تأمین این نیازها و استفاده از فرصت توزیع اعتبارات وزارتخانه، حداکثر تلاش خود را انجام دهد. استاندار از تخصیص سه دستگاه MRI به سه شهرستان استان خبر داد و گفت: این دستگاه ها به علاوه دستگاه شتاب دهنده ویژه بیمارستان ایران مهر که قبلاً وعده شده بود، تا یکی دو ماه آینده وارد کشور شده به استان خواهند رسید. معتمدیان در پایان، موضوع تأمین ماسک ارزان قیمت را از مهمترین مسایل روز استان برشمرد و از سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست؛ همچنان برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و رفع نیاز استان
پیگیری های لازم را انجام دهد.

شمارش معکوس برای پایان دوبانده سازی بیرجند قاین

ایرنا – پروژه دوبانده سازی محور بیرجند – قاین تا شهریور به بهره برداری می رسد. استاندار دیروز از پروژه  باند دوم محور بیرجند – قاین بازدید و  روند اجرای کار را از نزدیک بررسی کرد.موضوع تکمیل پروژه دو بانده‌سازی محور بیرجند – قاین از مطالبات دیرینه مردم خراسان جنوبی است که از سال گذشته و با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی، روند اجرای این پروژه شتاب گرفته است. پروژه قطعه یک محور بیرجند – قاین، عملیات اجرایی آسفالت مسیر به طول ۶ کیلومتر در حال اجراست و این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا هفته دولت تکمیل می‌شود. اداره کل راه و شهرسازی استان در قطعه دوم این محور در حال آماده سازی هفت کیلومتر برای آسفالت است و این بخش از کار نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی تا پایان مهرماه تکمیل می‌شود. براساس اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این ۲ قطعه، بیش از ۴۰ میلیارد تومان است. همچنین استاندار در سفر به بخش سده قاینات از طرح‌های عمرانی به ویژه پروژه ساماندهی ورودی آرین شهر بازدید کرد. با توجه به این که آرین شهر در مسیر بیرجند – مشهد، از محورهای پرتردد استان است، پروژه بهسازی و زیباسازی ورودی این شهر از مطالبات مردم بود که از سال گذشته و بعد از سفر استاندار به شهرستان قاینات، در فهرست برنامه‌های اولویت‌دار مدیران مرتبط قرار گرفت. در حال حاضر عملیات احداث و جدول گذاری میدان تکمیل شده و آماده آسفالت است و براساس اطلاعات ارائه شده توسط پیمانکار، پروژه ساماندهی میدان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا هفته دولت تکمیل می‌شود.اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه، تا این لحظه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

تحقق  نیمی از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام برای محرومیت زدایی

ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تاکنون ۱۰میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از تعهدات تفاهم نامه پارسال خود را برای اجرای طرحهای عمرانی و زیربنایی محقق کرده است. به گزارش صداوسیما، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان گفت: مرداد پارسال در سفر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام کشور در کنار امضای تفاهم نامه محرومیت زدایی و اشتغال، مشارکت در اجرای ۱۲۴طرح با اعتبار ۲۰میلیارد تومان تعهد کرد.موسوی افزود: با گذشت یک سال از انعقاد این تفاهم نامه، ستاد اجرایی در حوزه طرحهای عمرانی و زیربنایی تاکنون ۱۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعطاء کرده که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد. وی گفت: این طرح‌ها شامل مشارکت در ساخت ۴۶مدرسه، ۱۴ واحد بهداشتی و درمانی، ۱۱ طرح احیاء و مرمت قنات، تامین ۱۱ دستگاه تانکر آبرسانی، اجرای ۲۳ طرح آب و فاضلاب روستایی و اجرای ۲۹ طرح زیرساخت ارتباط دیجیتال صداوسیماست که با همکاری دستگاه‌های متولی هم اکنون ۳۰درصد پیشرفت کاری دارد. تعهدات تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با استانداری خراسان جنوبی در ۸ مرداد ۹۸، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بود که علاوه بر اجرای ۱۲۴ طرح عمرانی و زیربنایی، ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم را نیز شامل می‌شود.

گاز مایع در استان به صورت الکترونیکی توزیع میشود

ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای مردادماه جاری با آغاز طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان عرضه گاز مایع سیلندری به تمامی مصرف کنندگان و خانوارهای فاقد گاز طبیعی از طریق کارت بانکی انجام می‌شود. قربانعلی مردانی تعداد خانوارهای مشمول استان را ۳۹ هزار و ۴۰۹ خانوار بیان کرد و گفت: این طرح در راستای توسعه دولت الکتــرونیک و  مدیریت صحیــح و تسهیل خدمـات سوخت‌رسانی در استان اجرا می‌شود بنابراین عدالت و شفافیت را به دنبال دارد.

گرمای هوا در دهسلم نهبندان به ۴۴ درجه رسید   

خندان رومدیرکل هواشناسی استان گفت:  دیروزدهسلم نهبندان با ۴۴ درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه در استان بوده است.امروز هم با افزایش محسوس دمای هوا مواجه خواهیم بود.

لبخند رنگها در بیرجند

نمایشگاه نقاشی خط با عنوان لبخند رنگ‌ها در بیرجند افتتاح شد. حمیرا زارعی، خالق این آثار گفت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر در ابعاد ۱۱۰ در ۱۱۰، ۵۰ در ۷۰، و ۱۰۰ در ۷۰ با تکنیک‌های اسکراچ، ترکیب مواد و رنگ‌های جوهری به نمایش گذاشته شده است.این نمایشگاه به مدت ۷ روز در نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود واقع در خیابان شهید محلاتی بیرجند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

طرح تابستانه فروش کتاب از شنبه 

مهر- معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه طلب کتاب فروشی‌های خراسان‌جنوبی از طرح عیدانه فروش کتاب پرداخت شد، گفت:طرح تابستانه فروش کتاب از ۱۸ مردادماه آغاز می‌شود. رمضانی با اشاره به اینکه طرح تابستان فروش کتاب در سال ۹۹ از تاریخ ۱۸ مردادماه شروع و تا ۳۰ مردادماه ادامه‌دارد، افزود: در طرح عیدانه فروش کتاب مردم خراسان‌جنوبی ۱۲۸ میلیون تومان کتاب خریداری کردند که بسیار ارزشمند است.

تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد از استاندار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت ها و کمک های اعتباری استاندار خراسان جنوبی برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی و هنری استان، تقدیر کرد. ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به حمایت های استاندار از پروژه های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: در پی سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، استاندار مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را از محل اعتبارات سال ۹۸ به پروژه های فرهنگی و هنری استان اختصاص داد که بابت اقداماتی چنین ، به دنبال نامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وزیرفرهنک و ارشاد از استاندار تشکر کرده است.

تأمین چهار دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستانها

صدا و سیما- رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و همچنین محدودیت‌های کار در ایام شیوع کرونا تامین چهار دستگاه سی تی اسکن پیشرفته برای بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفت که از این چهار دستگاه تاکنون سه دستگاه به شهرستان‌های فردوس، نهبندان و طبس تحویل شده است. امین ا.. گلرو افزود: چهارمین دستگاه سی تی اسکن به محض تحویل توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به بیمارستان ولیعصر (عج) تحویل خواهد شد. وی ارزش دستگاه‌های تحویل شده به شهرستان‌های فوق در بازار آزاد را ۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

۵۸ درصد انتقال کووید ۱۹ دراستان  در تجمعات خانوادگی

صدا وسیما -رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت : ۵۸ درصد انتقال بیماری کرونا در خراسان جنوبی تجمعات خانوادگی است. دکتر دهقانی افزود : همچنین ۱۴.۷ درصد انتقال مربوط به سابقه مسافرت و ۱۴.۹ درصد مربوط به انتقال شغلی است. به گفته وی در هفته گذشته ۳ هزار و ۹۰۰ بازدید از صنوف انجام  و مشخص  شد که مقدار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۶۸ درصد بوده است. میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات ۶۵ درصد بوده است.

تغییر ساعت پرواز سه شنبه فرودگاه بیرجند

ساعت پرواز تهران – بیرجند – تهران سه شنبه‌های فرودگاه بین المللی بیرجند تغییر کرد. به گزارش صدا و سیما، طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت:با توجه به درخواست‌های مردمی مبنی بر تغییر ساعت این پرواز، شرکت هواپیمایی ایرتور از این هفته ساعت آن را از ساعت ۱۰:۳۰ از تهران و ۱۳ از بیرجند به ساعت ۷ از تهران و ۹:۳۰ از بیرجند تغییر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت