شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آغاز کمک مومنانه با رمز یا علی

توزیع مرحله دوم بسته های معیشتی برای نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا با مرز یاعلی (ع) دراستان آغاز شد. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در دومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در استان بیش از 60 هزار و 700 بسته معیشتی بین مردم و آسیب دیدگان بیماری ویروس کرونا در استان توزیع خواهد شدسردار علی قاسمی در مراسم آغاز نهضت کمک مومنانه در خراسان جنوبی افزود : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری کمک های مومنانه در استان آغاز شده است.وی گفت: پیش از این چند مرحله کمکهای مومنانه در استان انجام شد و بعد از چند ماه نیز مرحله نخست رزمایش نهضت کمک مومنانه با رمزیا علی بن ابیطالب(ع) در خراسان جنوبی آغاز شده و در مدت 10 روز بسته های کمک معیشتی، جهیزیه، لوازم التحریر و گوشت قربانی در شهرهای مختلف توزیع می شود.فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: در این مرحله بیش از 60 هزار و 700 بسته معیشتی بین مردم و آسیب دیدگان بیماری ویروس کرونا در استان توزیع خواهد شد که ارزش ریالی هر بسته معیشتی نیز بیش از 300 هزار تومان است.قاسمی تصریح کرد: از این تعداد هم 7 هزار و 737 بسته توسط سپاه استان، 47 هزار و 89 بسته توسط کمیته امداد و 233 بسته توسط اداره اوقاف و امور خیریه، 5 هزار بسته توسط بنیاد علوی و 750 بسته توسط هلال احمر استان اهدا شده است.وی ادامه داد: همچنین گام دوم نهضت کمک مومنانه در استان نیز در دهه های امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر خواهد بود و در این مرحله 280 سری جهیزیه بین نوعروسان استان توزیع می شود. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ارزش ریالی هر کدام از بسته های جهیزیه را 120 میلیون ریال دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر جهیزیه ها نیز در این مرحله 218 کارت هدیه، 173 بسته پوشاک و کفش توزیع می شود. قاسمی اظهار کرد: در مرحله دوم کمک های مومنانه در استان 107 هزار و 558 پرس غذای گرم، 27 هزار و 500 کیلوگرم گوشت مرغ، 86 هزار و 901 کیلوگرم گوشت گوسفندی توزیع خواهد شد.وی افزود: برای اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا بیش از 363 فقره تسهیلات بین نیازمندان در نظر گرفته شده و از امروز نیز 10 نانوایی به مدت 10 روز در شهر بیرجند رایگان پخت و بین نیازمندان توزیع می شود. استاندار هم به همراه خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی به منظور شرکت در مراسم توزیع اقلام معیشتی در گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در محل حسینیه جماران حضور یافت.

108 نفر از کادر سلامت کرونا گرفتند
گروه خبر – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 108 نفر از مجموع افرادی که در حوزه سلامت استان مشغول فعالیت بودند، در ماههای اخیر به کرونا مبتلا شدند. محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: این افراد که در بیمارستانها، خانههای بهداشت، فوریتهای پزشکی و در بخشهای خصوصی مانند داروخانهها و سایر فعالیت دارند مبتلا به بیماری کرونا شدند که خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتهایم. وی بیان کرد: براساس آمار تحلیلی که توسط کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تهیه شده است در استان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت حدود 13 نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردهاند که این آمار در کشور 20 فوت بوده است.

درصد ابتلاء زنان و مردان به کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: درصد مبتلایان به کرونا بین زنان و مردان که در گذشته ارجحیت مشخص با مردان بود اکنون تقریبا به تساوی نزدیک میشود و در استان 47.5 درصد مبتلایان زن و 52.5 درصد مرد هستند. به گفته وی از جهت گروه سنی تا مدتی مبتلای زیر 20 یا 30 نداشتیم اما اکنون 1.1 درصد مجموع مبتلایان زیر 9 سال، 2.5 درصد بین 10 تا 19 سال، 10.5 درصد بین 20 تا 29 سال و 18 درصد بین 30 تا 39 سال سن دارند. دهقانی ادامه داد: همچنین 15.3 درصد مبتلایان به کرونا بین 40 تا 49 سال، 16.8 بین 50 تا 59 سال، 13.7 درصد بین 60 تا 69 سال، 11.8 درصد بین 70 تا 79 درصد و 10.3 درصد بین 80 سال و بالاتر بوده است.وی میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان را حدود 51 سال سن اعلام کرد و گفت: همچنین 52.6 دهم درصد 50 سال و بالاتر سن داشتند و میانگین سنی فوت شدگان نیز 72 سال بوده است.

کاهش سن ابتلا و فوتی کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه 88.9 درصد از مجموع مرگ و میر در استان در سن 50 سال به بالا بوده است تصریح کرد: در حال حاضر میانگین سنی موارد ابتلا و مرگ در حال کاهش است و حداقل سن افراد فوت شده 34 و حداکثر 97 سال بوده است. وی عنوان کرد: میزان مرگ و میر در افرادی که دارای حداقل یک بیماری زمینهای بوده اند 13.4 درصد و در افراد بدون بیماری زمینهای نیز 4.5 درصد بوده است.دهقانی یادآور شد: نسبت شانس احتمال مرگ در افرادی که دارای حداقل یک بیماری زمینهای بودهاند 2.9 برابر افراد فاقد بیماری زمینهای بوده است. وی تاکید کرد: بیشترین بیماریهای زمینهای که احتمال مرگ و میر را در بیماران مبتلا به کرونا افزایش داد، بیماریها مزمن ریوی و قلبی و عروقی بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت افزود: روش انتقال بیماری در تحلیل جدید به طور مشخص و عمده با 58.8 درصد مربوط به تجمات خانوادگی و سپس با 14.7 درصد در مسافرتهای شهرستانی و استانی و 14.9 در حوزه شغلی بوده است.

لزوم همکاری مردم
وی ادامه داد: تداوم روند کاهشی بیماری کرونا در استان نیازمند همراهی مردم است لذا استدعا داریم اکنون که در حال گذران شرایط خاصی هستیم، مردم در روز هایی چون عید غدیر که معمولا خانواده ها دور هم جمع می شوند، روشهای جدیدی را جایگزین روشهای قبلی کنند تا سبب افزایش روند مثبت بیماران کرونا در استان نشود. وی افزود: ویژه برنامهها را میتوان از راه دور یا به صورت مجازی و خیرات و به طریقی که سبب ایجاد یا افزایش تماسها نشود برگزار کرد.رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد: همچنین تداوم استفاده از ماسک توسط مردم، رعایت فاصله یک تا دو متر، مسافرت نکردن به استانها یا شهرستانهایی که شرایط خوبی ندارند از دیگر توصیههای این ایام است. دکتر دهقانی گفت: در صورتیکه شهروندان نسبت به رعایت دستورات بهداشتی اقدام کنند کماکان شاهد روند کاهشی بیماری کرونا در استان خواهیم بود.وی افزود: یکی از راههای اصلی انتقال ویروس کرونا در استان با 58.8 درصد آمار مبتلایان مربوط به دورهمیهای خانوادگی، شب نشینیها، میهمانی، عروسی و عزا و سایر است که باید در این ایام عید، به این نکته بیشتر توجه کرد.

رتبه اول استان در ایجاد ایستگاه های فرستنده دیجیتال
استاندار گفت: این استان، الگوی مناسبی برای دیگر مناطق کشور در اجرای ایستگاه های فرستنده دیجیتال بوده است.محمدصادق معتمدیان در آیین افتتاح ایستگاه فرستنده دیجیتال روستای خزان گفت: اوایل سال 98 و در جریان حضور معاون فنی سازمان صداو سیمای کشور در استان، تفاهم نامه ای به منظور ارتقاء ضریب نفوذ دیجیتال در استان منعقد شد.وی ادامه داد: در این تفاهم نامه مقرر شد با مشارکت استانداری و سازمان صدا و سیما، پروژه های ایجاد و راه اندازی ایستگاه های دیجیتال شتاب گیرد. وی تصریح کرد: اقداماتی که در راستای این تفاهم نامه اجرایی شد، در نوع خود در کشور بی سابقه است و تجربه موفق استان در اجرای پروژه ها به صورت مشارکتی، به لحاظ سرعت اجرای کار و تعداد ایستگاه ها، الگوی دیگر استان ها شده است. وی با بیان اینکه با افتتاح یکصد و بیست و نهمین ایستگاه، ضریب نفوذ دیجیتال در استان به 94.5 درصد رسیده است افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، ضریب نفوذ دیجیتال استان در هفته دولت به میانگین کشوری و 96.5 درصد
می رسد.وی توجه به افزایش ضریب دیجیتال را از ضرورت ها در شرایط فعلی برشمرد و گفت: با توجه به این که بخش عمده ای از نیازهای آموزشی دانش آموزان در شرایط موجود از طریق شبکه های آموزشی رفع می شود، بنابراین توسعه این زیرساخت از ضرورت هاست.

دستور معاون استانداربه فرماندار جدید فردوس
ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هر اقدامی که در حوزه اجرایی انجام میشود باید به صورت دقیق و کامل به اطلاع مردم برسد. خوش خبر در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران جدید و سابق فردوس افزود: اطلاع مردم از اقدامات دولت و نظام، سطح مشارکت آنها را در امور افزایش میدهد و نتایج بسیار مطلوبی به همراه دارد.
وی با تبریک روز خبرنگار ادامه داد: اصلی ترین وظیفه رسانهها آگاهی بخشی به جامعه است. اطلاع رسانی درست و صحیح از توفیقات نظام و تلاشهای مدیران در راستای توسعه، تأثیر زیادی در خنثیسازی برنامههای دشمنان نظام دارد.خوش خبر پروژههای بیمارستان و دو محور فردوس-دیهوک و فردوس-بجستان را از خدمات ارزنده دولت در این منطقه نام برد.وی ادامه داد: آنچه باید در برنامهریزیها به عنوان مهمترین اولویت در نظر گرفته شود، توجه به ظرفیتهای استان است.خوش خبر افزود: یکی از بهترین پتانسیلهای شهرستان فردوس، صنایع دستی و گردشگری است که اگر به خوبی مورد عنایت واقع شود، میتواند به توسعه شهرستان کمک کند.در این مراسم از خدمات حسن میرزایی فرماندار قبلی فردوس نیز قدردانی شد

اینترنت پاک برای دانش آموزان مددجوی امداد
اینترنت پاک در دسترس دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرد.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: اینترنت پاک از طریق اپراتورهای تلفن همراه در اختیار دانش آموزان و دانشجویان مددجوی کمیته امداد قرار می گیرد. به گزارش تسنیم، رضا سلم آبادی با اشاره به دسترسی اینترنت پاک برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد بیان کرد: اینترنت پاک از طریق اپراتورهای تلفن همراه در اختیار دانش آموزان و دانشجویان مددجوی کمیته امداد قرار می گیرد. سلم آبادی تصریح کرد: در این راستا مددجویان در یک شبکه داخلی به تمامی نیازهای مجازی هدفمند دسترسی پیدا می کنند.وی خاطرنشان کرد: همچنین کمیته امداد خدمات فرهنگی متنوعی در فضای مجازی به مددجویان ارائه خواهد داد.وی درباره مسکن محرومان هم گفت: در سفر اسفندماه سال 98 دکتر نوبخت به خراسان جنوبی تفاهم نامه ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان منعقد شد که در این راستا ساخت این واحدها بر عهده بنیاد مسکن و کمیته امداد قرار گرفت.وی افزود: از 10 هزار واحد مسکن محرومین 5 هزار واحد ویژه مددجویان کمیته امداد و 5 هزار واحد توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: همچنین از 5 هزار واحد مسکونی محرومین کمیته امداد تاکنون 2 هزار و 500 واحد به مددجویان واگذار شده است و 2 هزار و 500 واحد دیگر تا پایان شهریور ماه به مددجویان تحت حمایت واگذار خواهد شد.

استعمارگران از اریکه قدرت پایین میآیند

تسنیم -نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: استعمارگران در هرکجا که قدم گذاشتهاند فتنه، جنگ، تخریب، آوارگی و کشتار به بار آوردهاند و مطمئنا استعمارگران از اریکه قدرت پایین خواهند آمد و جامعه توحیدی قویتر خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار با جمعی از همرزمان و دوستداران شهید سرلشکر حاج محمدناصر ناصری ضمن عرض تبریک روز خبرنگار ادامه داد : یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر عالم اسلام را بهویژه شهید بزرگوار سردار ناصری گرامی میداریم و به ارواح طیبه آنها سلام و درود میفرستیم.

100 هزار نفر هم نام امام علی (ع) در استان

100 هزار نفر در خراسان جنوبی نام مبارک علی (ع)والقاب آن حضرت را دارند. مدیرکل ثبت احوال استان گفت:101 هزار و372نفر بنام مبارک حضرت علی (ع) و القاب آن حضرت در استان مزین و نام گذاری شده اند . به گزارش تسنیم، علیرضا مهرآور افزود: در سال گذشته حدود به 900 نفر از این نامها استفاده کردهاند که به ترتیب بیشترین فراوانی را نام های امیرعلی، علی، علیرضا و علی اصغر به خود اختصاص دادهاند. وی خاطر نشان کرد از ابتدای سال جاری نیز 387 نفر نام و القاب امیرالمومنین(ع) را برای نوزادان خود انتخاب کردهاند.مدیرکل ثبت احوال بیان کرد: در مدت یاد شده از این اسامی بیشترین فراوانی متعلق به نام های محمدعلی، امیرعلی و علی بوده است.

اولین دوره مسابقه ی اتومبیلرانی بانوان به زودی

کاری – رییس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قاینات گفت: اولین دوره مسابقه اتومبیلرانی ویژه ی بانوان در بخش اسلالوم (مهارت های فردی) در قاین برگزار می شود. سعید قربانزاده از برگزاری این مسابقات درروز جمعه 24 مرداد خبر داد و افزود: مطمئنم پتانسیل خیلی خوبی در بخش بانوان در ورزش اتومبیل رانی و موتورسواری داریم و با این مسابقات می توان آن را کشف کرد. رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری قاین با اشاره به اینکه تنها داشتن گواهینامه و خودرو برای شرکت در مسابقه کافی است، ادامه داد: بانوان علاقمند با شرکت در این مسابقه خودشان را محک بزنند. وی یادآور شد: بانوان علاقمند می توانند تا روز 21 مرداد برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کنند و در این همایش استانی شرکت کنند.

آمار مرگ کرونایی در استان به 117 نفر رسید

مهر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : دو مورد جدید فوتی داشتیم و بدین ترتیب آمار فوتی کرونا در استان به 117 مورد افزایش یافته است.دهقانی افزود : 141 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان جنوبی بستری هستند. وی با بیان اینکه از بیماران بستری 56 نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند، گفت: 15 بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.به گفته وی حال 6 نفر از بیماران بستری وخیم گزارش شده است.

توزیع 7000وعده غذای گرم در طبس

صداوسیما- هفت هزار وعده غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر خم در شهرستان طبس توزیع شد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: این تعداد وعده به مناسبت عید سعید غدیر خم بین نیازمندان بخشهای مرکزی و عشقآباد طبس توزیع شدامینی نسب افزود: توزیع 7هزار وعده غذای گرم به نیت واقفین و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس و حسینیه ائمه بقیع انجام میشود.

خراسان جنوبی سراسر شادی و سرور عید غدیر

گروه خبر- خراسان جنوبی درروز عید سعید غدیر خم غرق در شادی و سرور بود. مردم مومن و ولایتمدار خراسان جنوبی به مناسبت عید سعید غدیر خم با برپایی جشن ها، اجرای سرودهای خیابانی، حرکت کاروانهای شادی و نورافشانی واقعه بزرگ غدیر را گرامی داشتند. این مراسم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاط مختلف استان برگزار شد و جای جای خراسان جنوبی غرق در شادی و سرور این عید بزرگ بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت