آغاز مرحله سوم کمکهای مومنانه از امروز

گروه خبر- مرحله سوم کمکهای مومنانه امروز در خراسان جنوبی آغاز میشود.نماینده ولی فقیه در استان در نشست آغاز گام سوم کمکهای مومنانه که با حضور جمعی از مسئولان استان در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد، گفت: همواره در گزارشها میبینیم که مردم استان با وجود مشکلات فراوان اقتصادی همیشه در صف کمکرسانی و ایثار جلودار هستند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای غربی بسیاری به دنبال تهیه اسلحه برای دفاع از خود در مقابل تهدیدات احتمالی در تهیه مواد مورد نیاز خود شدند اما مشاهده کردید که مردم با بصیرت ایران در این شرایط به سراغ شناسایی نیازمندان رفته و برای رفع مشکلات آنها تلاش میکنند.

همراهی مردم در اجرای طرحهای مختلف برگ برنده نظام است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: همراهی مردم در اجرای طرحهای مختلف، برگ برنده نظام جمهوری اسلامی است و خوشبختانه این همراهی و همدلی و تبعیت از قانون در استان خراسان جنوبی وجود دارد. ناصر خوش خبر، افزود: آنچه در این شرایط کرونایی اهمیت دارد، استمرار این نوع کمکها، انسجام بخشی به آنها و توزیع هدفمند کمکها برای جامعه نیازمند استان است. وی گفت: آنچه در قالب کمکهای مومنانه توزیع میشود، بخشی از نیازهای جامعه متاثر از کرونا را پوشش میدهد لذا این کمکها باید توسعه یابد و با برنامهریزی مناسب، نیازهای بیشتری را برطرف کند.

۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه در خراسان جنوبی جمعآوری شد
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز گفت: در ۲ گام نخست رزمایش کمکهای مومنانه در استان، ۱۰۹ میلیارد تومان کالا و خدمات جمعآوری شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت. سردار علی قاسمی، افزود: تاکنون در خراسان جنوبی ۲ گام رزمایش کمک مومنانه در قالب ۶ مرحله اجرایی شد که در این ۲ گام ۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه و معیشتی و ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرضالحسنه تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.سردار قاسمی اظهار کرد: در مجموع در مرحله اول گام سوم کمکهای مومنانه در استان ۵۴ هزار و ۱۳۶ بسته معیشتی، ۲ هزار و ۸۸۶ بسته بهداشتی، ۲۶ اشتغال، ۷۸۹ تسهیلات اشتغال، ۱۳ هزار و ۳۲ بسته لوازم التحریر، ۶۳۲ تبلت و وسایل کمک آموزشی، ۵۴۱ مورد کمک جهیزیه، احداث ۶ باب مسکن و بازسازی ۶۴ واحد مسکونی تا پایان این مرحله یعنی پایان آذر ماه تامین میشود. وی افزود: ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد نیز در مرحله اول این رزمایش آزادسازی میشوند که اقدامات اولیه برای آزادسازی ۲۰ نفر انجام شده است.

۵۹ میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان استان پرداخت شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شده است. رضا سلم آبادی افزود: برنامه ما تا پایان سال جاری پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر است. وی با بیان اینکه در اولویت اول خود مقوله اشتغال را براساس شعال سال در راستای جهش تولید قرار دادهایم، اضافه کرد: از ابتدای مردادماه تاکنون هزار و ۵۰۰ شغل را ایجاد کردیم که با توجه به تعهدی ایجاد اشتغال چهار هزار نفری در سال جاری تاکنون نزدیک یک سوم تعهد اشتغال خود را ایجاد کردیم.

قول مساعد وزیر کشور در زمینه کمک به استان
جم- استاندار خراسان جنوبی از قول مساعد وزیر کشور در زمینه کمک به استان خبر داد. ملانوری با اعلام این خبر از نتیجه دیدارش با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور گفت و خاطرنشان کرد: این دیدار با هدف پیگیری مطالبات استان صورت گرفته است.وی ادامه داد: در این دیدار گزارش جامعی از مسایل جاری استان ارائه شد و مساعدت وزارت کشور مبنی بر رفع نیازهای موجود طرح گشت. استاندار تصریح نمود: دکتر رحمانی فضلی بعد از استماع گزارش مربوط به برنامه های استان در زمینه مقابله با کرونا و همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا بر مراعات احوال مردم تأکید نمود. ملانوری گفت: تعامل با اقشار و گروه های مختلف به ویژه روحانیت معزز از مهمترین تأکیدات وزیر در این نشست بود.وی تصریح نمود: آمادگی استان برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت حداکثری مردم از دیگر مسایل عنوان شده در این دیدار بود.
استاندار خراسان جنوبی همچنین با معاون عمرانی وزیر کشور دیدار کرد. این دیدار ملانوری و جمالی نژاد به منظور ارائه درخواست های استان انجام شد. در این دیدار استاندار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرداری های خراسان جنوبی با توجه به اشراف جمالی نژاد بر مسایل استان ، به تشریح موضوعات و مباحث مبتلا به شهرداری ها پرداخت.ملانوری از نیازهای سازمان همیاری شهرداری ها هم گفت و قول مساعد معاون عمران وزیر کشور را درخصوص تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز این حوزه اخذ کرد. وعده همراهی معاون وزیر با تجهیز شهرداری های استان به امکانات و ماشین آلات مورد نیاز از دیگر نتایج این دیدار بود. جمالی نژاد معاون عمران وزیر کشور در پایان، دعوت استاندار برای سفر به خراسان جنوبی را نیز پذیرفت.استاندار همچنین در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور، مطالبات استان را پیگیری نمود. ملانوری در از مشکلات و نیازمندی های حوزه هلال احمر استان گفت. وی با اشاره به دو ساختمان نیمه تمام این مجموعه خاطرنشان کرد: ساختمان اداری، تجاری هلال و ساختمان ستادی، امدادی هلال احمر استان برای تکمیل و افتتاح به اعتبارات ویژه نیاز دارد. استاندار با تأکید بر سرمایه گذاری های کلانی که در این دو مجموعه شده، تصریح نمود: تکمیل فاز اول ساختمان ستادی هلال احر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.ملانوری به وضعیت پایگاه های امداد جاده ای استان اشاره کرد و اظهار کرد: تأمین تجهیزات و امکانات، خودروهای نجات و آمبولانس ، شارژ انبارهای موجود و …از مهمترین نیازهای این پایگاه ها می باشد. وی همراهی هلال احمر برای تکمیل و تجهیز پایگاه های امداد و نجات نیمه کاره را نیز خواستار شد.به گفته وی؛ احداث پایگاه امداد کوهستان در محدوده بند دره نیز از دیگر مطالبات استان است که عنایت ویژه ای می طلبد.
استاندار همچنین از افزایش سرمایه گذاری های هلدینگ سامان فراز قشم در استان خبر داد. ملانوری با اعلام این خبر گفت: هلدینگ سامان فراز قشم با محوریت شرکت معدنی سامان کاوش طبس در زمینه بهره برداری از مواد معدنی در استان سرمایه گذاری نموده است. وی ادامه داد: شرکت معدنی سامان کاوش طبس با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی ، زمینه اشتغال ۳۷۰ نفر را در استان فراهم نموده است. وی تأکید کرد:در این دیدار مقرر شد به زودی طی نشستی با رئیس هیئت مدیره شرکت سامان کاوش طبس در مرکز استان، طرح و برنامه های این مجموعه در راستای ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی بررسی و نهایی شود. در این دیدار، رئیس هیئت مدیره شرکت سامان کاوش طبس نیز از اقدامات و برنامه هایی گفت که در زمینه بهره برداری از مواد معدنی خراسان جنوبی صورت گرفته است.

ورود دادستانی بیرجند به موضوع گرانی مرغ
مدیرکل دامپزشکی خراسانجنوبی با اشاره به ورود دادستانی به موضوع گرانی گوشت مرغ در خراسانجنوبی گفت: کاهش جوجه ریزی دلیل موجهی برای افزایش قیمت مرغ نیست. محمد اصغرزاده در گفتوگو با مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای گذشته دادستانی بیرجند به این موضوع ورود پیدا کرده است و روز گذشته جلسهای با فعالان در این حوزه برگزار شد. مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه ورود داستانی به این موضوع قیمت مرغ از ۳۶ هزار تومان در روز گذشته را اندکی کاهش داد، بیانکرد: قیمت گوشت مرغ امروز به حدود ۲۷ هزار تومان رسیده است. اصغر زاده ادامهداد: همه این موارد نشان میدهد که برای تنظیم بازار در حوزه گوشت مرغ و تخم مرغ و … بیش از هر چیز نظارت مهم است. وی گفت: در خراسانجنوبی همواره ۷۰ درصد مازاد نیاز استان تولید گوشت مرغ داریم و اگر حتی در یک ماه ۱۰ روز نیز جوجهریزی نداشته باشیم باز هم در ۲۰ روز باقیمانده آنقدر تولید داریم که نیاز استان را تأمین کند. مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: با توجه به این مسئله میتوان عنوان کرد که کاهش جوجهریزی به هیچ وجه دلیل موجهی برای افزایش قیمت گوشت مرغ در خراسانجنوبی نیست.اصغرزاده یادآور شد: در استانهایی که تنها به اندازه نیاز استان خود تولید گوشت مرغ دارند شاید کاهش جوجهریزی دلیل موجهی برای افزایش قیمت باشد ولی در خراسانجنوبی با توجه به تولید مازاد بر نیاز استان به هیچ وجه دلیل قانعکنندهای نیست.وی با اشاره به اینکه خروج بدون مجوز گوشت مرغ و مرغ زنده از خراسان جنوبی ممنوع شده است، گفت: اگر دلسوز مردم هستیم نباید در قیمتگذاری گوشت مرغ خودمان را با استانهای دیگر مقایسه کنیم. وی با اشاره به تلاشها برای تأمین نهاده مورد نیاز مرغداریها اظهار کرد: در زمینه تخم مرغ نیز در استان هیچگونه کمبودی وجود ندارد و روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن تولید داریم.

شناسایی ۱۵۶ بیمارجدید کرونا و فوت ۸ نفر دیگر

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲۵۰ آزمایش انجام شده در استان ۱۵۶ آزمایش مثبت قطعی اعلام شدگفت: از این تعداد ۳۹ مورد در بیرجند، ۲۴ مورد فردوس، ۲۰ مورد طبس، ۲۷ نفر از قاین، ۱۰ مورد بشرویه، ۹ مورد نهبندان، ۸ مورد سرایان، ۵ مورد درمیان، ۶ مورد خوسف و ۲ مورد سربیشه ۶ مورد از زیرکوه شناسایی شد. مهدی زاده افزود: متاسفانه با ۸ مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا به ۵۶۵ مورد در خراسان جنوبی رسید.

آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۰ محله بیرجند

ایسنا- مسئول بسیج سازندگی استان گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل و کاهش آمار استان، در نقاط پرخطر استان اجرایی میشود. هنری اظهار کرد: این طرح محله محور بوده که به منظور مقابله با ویروس کرونا، در ۱۰ محله بیرجند آغاز شده است. وی با بیان اینکه این طرح در نقاط پرخطر استان اجرایی میشود، افزود: در این طرح و در صورت اجرای موفق طی حداکثر دو ماه آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان خواهیم بود.

توزیع انسولین در داروخانه های استان

صداوسیما- انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در خراسان جنوبی تأمین و در داروخانه ها توزیع شد. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کمبود انسولین در روزهای اخیر، گفت: خوشبختانه امروز بیش از ۲ هزار عدد انسولین در داروخانه های استان توزیع شد.
دکتر آهنی افزود: بیماران می توانند از داروخانه ها انسولین مورد نیاز خود را تهیه کنند

۶ هزار واحد مسکونی تا پایان سال در خراسان جنوبی احداث می شود

مهر- مدیرکل بنیاد مسکن استان از احداث ۶ هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در استان خبر داد. آسمانی مقدم در نشست آغاز مرحله سوم کمکهای مومنانه بیان کرد: در راستای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی، سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان زمین رایگان در اختیار این قشر قرار گرفته است. وی ادامه داد: همچنین پنج هزار واحد مسکونی طی سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) در نظر گرفتهایم و به تعدادی از این افراد زمین رایگان اعطا شده است. وی از احداث هفت هزار واحد مسکونی در روستاهای استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این پروژهها با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اجرایی شد.

۸۳ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی خراسان جنوبی حضور دارند

ایرنا – مدیرکل بهزیستی استان گفت: اکنون ۸۳ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی بهزیستی در استان نگهداری میشوند که ۷۳ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند. عرب نژاد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا فقط ۵۰ درصد ظرفیت این مراکز به دلیل ضرورت فاصلهگذاری اجتماعی بیماران، قابل بهرهبرداری است. وی با اشاره به چگونگی پذیرش معتادان متجاهر اظهار کرد: در وضعیت شیوع ویروس کرونا پذیرش این بیماران براساس برنامه تعیین شده و با هماهنگی سه دستگاه نیروی انتظامی، بهزیستی و دادگستری انجام میشود. وی گفت: این بیماران پس از شناسایی از سطح شهر جمع آوری و پس از پیمودن فرآیند قرنطینه و رعایت دستورالعملهای بهداشتی در مراکز تعیین شده پذیرش میشوند. عرب نژاد افزود: براساس غربالگریهای انجام شده، این بیماران در یک دوره سه تا ۶ ماه برای درمان وارد مراکز بهزیستی خواهند شد.

ارتقای ۶۰۰ لیتری دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان ولیعصر بیرجند

کاری- رئیس بیمارستان ولیعصـر (عج) در خصـوص وضـعیت اکسیژن رسانی به بیماران در این بیمارستان گفت: به دنبال افزایش تعداد بیـماران بستری در بیمارستان ولیعصر (عج)، مصـرف اکسیژن بسیار بالا رفت تاجایی که از دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان فراتر و از کپسول های کمکی اکسیژن استفاده کردیم.دکتر مـحمودی راد با بیان اینکه ساعتی حدود ۲۵ الی ۳۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری در کنار دو دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان استفاده می شد، افزود: این سختی به نحوی پیش رفت که کارخانه اکسیژن ساز شهرک صنعتی هم دیگر جوابگوی ما و سایر شهرستان ها نبود. وی با بیان اینکه دانشگاه با حمایت وزارت بهداشت پیگیر خرید دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری شدند، ادامه داد: ولی با توجه به افزایش نیاز با هزینه نزدیک ۱ میلیارد تومان که دانشگاه صرف نمود دستگاه به ۶۰۰ لیتر ارتقا پیدا کرد. محمودی راد بیان کرد: خوشبختانه با نصب دستگاه اکسیژن ساز جدید ما فعلا با بیمارانی که داریم می توانیم خدمت رسانی به بیماران را با نهایت کیفیت و کمیت به انجام برسانیم.

۲۰۰ میلیون ریال تجهیزات به بانک امانات پزشکی طبس اهدا شد

رئیس جمعیت هلال احمر طبس با اشاره به راه اندازی کمپین دست یار برای کمک به بیماران کرونایی گفت: در این راستا، ۲۰۰میلیون ریال تجهیزات پزشکی توسط خیرین به بانک امانات پزشکی طبس اهدا شد. آزاد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ نفر از خدمات این بانک بهره مند شدهاند، افزود: با توجه به شیوع کرونا و افزایش نیازمندی به کپسول اکسیژن، بخش قابل توجهی از خدمات در این زمینه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت