آزمون استاندار برای مدیران

خیرآبادی – استاندار خراسان جنوبی گفت: اهتمام و موفقیت در جذب اعتبارات ملی از شاخص ارزیابی مدیران استان می باشد. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: سماجت و قدرت چانه زنی برای جذب اعتبارات ملی از ظرفیت های مدیریتی است که باید به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.

تنها ۱۵ درصد منابع در اختیار استان ها قرار می گیرد

وی با تأکید بر این که تنها ۱۵ درصد منابع در اختیار استان ها قرار می گیرد، ادامه داد: با عنایت به این که بخش عمده ای از اعتبارات در سطح ملی دیده شده، لذا این وظیفه و هنر مدیران دستگاه هاست که با انعکاس درست شرایط استان، ظرفیت ها و نیازها نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام نمایند. به گفته وی؛ مدیران می بایست برای تحقق این هدف از فرصت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، معاونین استانداری و سازمان مدیریت استفاده کنند. استاندار با اشاره به تجربه های قبلی استان در این زمینه گفت: افزایش اعتبارات حوزه های راه، بهداشت و… در اثر جذب منابع ملی باید در دیگر ادارات نیز تکرار شود. ملانوری تأکید کرد: رایزنی ها برای جذب اعتبارات ملی در سال جاری نیز باید ادامه یابد. وی متذکر شد: باید تلاش کنیم اعتبارات تخصیصی به دستگاه ها در راستای رفع نیازهای ضروری استان هزینه شود. به گفته وی؛ تبادل به موقع موافقت نامه های دستگاه ها، تأثیر بسزایی در روند اجرای پروژه ها دارد و کار را شتاب می بخشد. استاندار، انتخاب پیمانکاران صاحب صلاحیت و نظارت دقیق بر روند اجرای پروژه ها را نیز مهم خواند و گفت: نظارت های ضعیف، کیفیت پروژه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

ملانوری به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح های استان نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از حوزه ها مثل گردشگری با وجود ظرفیت های خوبی که در استان داریم و انتظارمان این است که خراسان جنوبی به بکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل شود، باید از قابلیت های بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم. نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر این که جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز از هنرهای مدیریتی است، گفت: مدیران باید شرایط را برای ترغیب سرمایه گذاران به مشارکت در اجرای طرح و برنامه ها فراهم کنند. وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست؛ با تعامل و هم افزایی و اولویت دادن به ضرورت ها، در راستای توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن استان اقدام نمایند.

نگاه جزیره ای مدیران، دسترسی به توسعه پایدار را غیر ممکن می کند

به گفته وی؛ نگاه جزیره ای و تفکر دستگاهی مدیران، دسترسی به توسعه پایدار را غیر ممکن می کند. استاندار با اشاره به اهمیت پژوهش و اجرای طرح های تحقیقاتی در کیفی سازی پروژه ها، اظهار کرد: در سال های گذشته با وجود این که دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی زیادی در اغلب مناطق ایجاد شده اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است. ملانوری تأکید کرد: دانشگاه ها باید به کمک دستگاه ها بیایند و مدیران نیز می بایست از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش به قانون فروش املاک مازاد دستگاه ها اشاره کرد و متذکر شد: مدیران در فروش املاک مازاد، آینده استان را نیز لحاظ کنند و در این زمینه به گونه ای اقدام کنند که فروش این املاک در بلند مدت عوارضی به همراه نداشته باشد. شایان ذکر است: این جلسه با سه دستور کار توزیع اعتبارات، بررسی طرح های پژوهشی و نحوه استفاده دستگاه ها از فاینانس های مالی برگزار شد.

تسهیلات جدید کرونایی برای بخش گردشگری

مهدی آبادی- مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری از ابلاغ دستورالعمل تسهیلات جدید بانکی برای جبران خسارت کرونا ویژه بخش گردشگری خبر داد. اکبری با بیان اینکه کرونا آسیب های زیادی به بخش گردشگری وارد کرد، عنوان کرد: هزینه های مربوط به مالیات، قبوض آب و برق و بیمه تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال خواهد شد. اکبری با اشاره به تسهیلات کم بهره برای فعالان گردشگری، خاطرنشان کرد: برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا با پرداخت تسهیلات جدید به کسب و کارهای آسیبدیده حوزه گردشگری براساس بنگاهمحوری موافقت شد. وی اضافه کرد: بازپرداخت اقساط این تسهیلات با سود ۱۲ درصد از اول اردیبهشتماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود و بنگاههایی که با دستورالعمل قبل تسهیلات دریافت کردهاند نیز مجاز به دریافت مابهالتفاوت تسهیلات طبق دستورالعمل جدید خواهند بود. وی بیان کرد: متقاضیان تا پایان آذر ماه از طریقcorona-kara.mcls.gov.irنسبت به ثبت نام خود عمل کنند.

هیچ موضوعی مهم تر از کرونا نیست
خودکار – ستاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط فعلی، هیچ موضوعی از بیماری کرونا و راهکارهای مهار آن مهمتر نیست.ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: از آن جایی که کرونا بر همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و… تأثیر گذاشته لذا کنترل این بیماری بر همه چیز اولویت دارد. وی، ورود به موضوع پیشگیری و کنترل بیماری را از وظایف همه دستگاه ها برشمرد. به گفته وی؛ هدف اصلی از برگزاری مکرر جلسات ستاد کرونا، تأکید به مدیران برای اجرای مصوبات و اعمال محدودیت ها، رسیدن به استانی عاری از کروناست.
استاندار با تشکر از واحدهای صنفی استان در رعایت ضوابط اعمال شده گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط کمیته نظارت و ارزیابی، تا پایان روز گذشته – شنبه ۲۴ آبان ماه- ۹۵ درصد واحدهای صنفی استان، پروتکل ها را رعایت نموده و ساعت ۱۸ نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام نموده اند. ملانوری با اشاره به مصوبات جلسه روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح نمود: در این جلسه بر بالا بردن سطح سواد سلامت مردم تأکید شد چرا که مردم باید بدانند هر اقدام و محدودیتی در راستای حفظ سلامت آنهاست. وی افزود: مردم باید به تصمیمات ستاد اعتماد کنند و در اجرای کامل مصوبات همراهی نمایند.

دستگاه های دولتی خدمات الکتورنیکی بدهند

به گفته وی؛ مدیران دستگاه های اجرایی نیز در همه زمینه ها، برگزاری جلسات و نشست ها، خدمات دهی به جامعه هدف و اجرای رزمایش های کمک های مؤمنانه باید بر رعایت ضوابط بهداشتی دقت داشته باشند. استاندار به موضوع گسترش خدمات در پهنه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: باید ساز و کارها را به گونه ای طراحی کنیم که مردم بتوانند خدمات مورد نظر خود را در این قالب از دستگاه ها دریافت کنند و نیازی به مراجعه به ادارات نداشته باشند ملانوری اظهار کرد: معرفی این زیرساخت به همه اقشار و گروه ها، این فرصت را فراهم می کند که بخش خصوصی در این قالب فعالیت کند و واحدهای صنفی در این شرایط به راحتی فعالیت نمایند.وی با اشاره به اعمال محدودیت ها برای ورود افراد به آرامستان ها در پنجشنبه و جمعه گذشته، تأکید کرد: محدودیت ها این هفته هم ادامه دارد. به گفته وی؛ شهرداران و دهیاران باید در اجرای کامل این محدودیت ها طی هفته های آینده جدیت داشته باشند و تجمع ها ترددها را به حداقل برسانند تا ان شاء ا… به زودی شاهد قطع زنجیره کرونا در استان باشیم.

اجرای مصوبات کنترل شود

استاندار با تأکید بر ضمانت اجرایی دستورالعمل های ستاد کرونا گفت: روند اجرای این مصوبات باید به طور دقیق از طریق کمیته نظارت و ارزیابی ستاد کرونا کنترل شود. ملانوری، بیماریابی و شناسایی مبتلایان به کرونا را نیز از نکاتی برشمرد که می بایست با همراهی همه حوزه ها با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

پای دستفروشان هم به محدودیت ها باز شد

وی به موضوع گلایه های رسیده از فعالیت دستفروشان اشاره کرد و تصریح نمود: شهرداری ها و دهیاری ها باید فعالیت این گروه را تحت نظارت داشته باشند و با فراهم آوردن سازوکار های لازم از فعالیت دستفروشان بعد از ساعت ۱۸ ممانعت نمایند. به گفته وی؛ اداره کل ورزش و جوانان نیز باید بر فعالیت باشگاه ها نظارت کافی داشته باشد و پروتکل های بهداشتی لازم برای این گروه را تدوین کرده به منظور ارائه در جلسه بعد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد. استاندار با تأکید بر این که همه باید تلاش کنیم که استان را از ویروس کرونا پاک نماییم، گفت: ستاد ملی کرونا از شنبه آینده اول آذرماه، محدودیت های جدیدی اعمال می کند و ما هم به عنوان کارگزاران نظام باید از آنها تمکین کنیم. ملانوری متذکر شد: ما باید با لحاظ همه مسایل و ملاحظات فرهنگی و منطقه ای، صرفاً به جهت حفظ سلامت مردم، در راستای بومی سازی مصوبات اقدام نماییم. وی با بحرانی خواندن شرایط موجود، اظهار کرد: ادارات و دستگاه ها مکلفند با ارائه راهکارهای لازم از تجمع جامعه هدف خود برای دریافت خدمات جلوگیری نمایند. به گفته وی؛ نحوه برخورد دستگاه ها با شرایط موجود و خدماتی که در این راستا ارائه می کنند در ارزیابی های دوره ای مدیران تأثیر خواهد داشت. شایان ذکر است: در این جلسه از فرمانداران که به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند، خواسته شد با نظارت کامل بر روند اجرای پروتکل ها در ادارات، واحدهای صنفی و سطح جامعه به گونه ای اقدام نمایند که به زودی شاهد قطع زنجیره بیماری در استان باشیم.

شناسایی ۱۶۱ بیمار مبتلا به کرونا و ۱۵ فوتی در خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲۳۷ آزمایش کرونا در استان ۱۶۱ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد ۲۷ مورد در بیرجند، ۴۷ مورد فردوس، ۲۲ مورد طبس، ۱۶ مورد نهبندان، ۲۱ نفر از قاین، یک مورد درمیان، ۳ مورد سربیشه، ۵ مورد سرایان، ۱۳ مورد زیرکوه، ۴ مورد بشرویه و ۲ نفر از خوسف شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: با ثبت ۱۵ مورد جدید فوت بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا به ۴۶۳ مورد در استان رسید.

حمایت ها در طرح مشاغل خانگی تا توانمند سازی و اشتغال پایدار ادامه دارد

اصغری- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص طرح ملی مشاغل خانگی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بر اساس آسیب شناسی طرح های موجود و مطالعات تطبیقی ، تدوین و به استانها ابلاغ شده است. غلامرضا اشرفی در خصوص نحوه اجرا این طرح افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با نظارت و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به عنوان تسهیلگر در استان اجرا می شود. وی طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت ها، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار عنوان و بیان کرد: این طرح تا کنون در استان منتهی به شکل گیری ۳ شبکه پوشاک، عسل و حوله بافی و ۶ برند شد و ۴۴۰ نفر در این طرح شاغل شدند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت سهمیه استان متقاضیان می بایست جهت ثبت نام و استفاده از مزایای این طرح به سایت inhb.ir مراجعه نمایند. وی در خصوص شرایط ثبت نام این طرح گفت : دارا بودن سن بالای ۱۸ سال و عدم اشتغال به کار ،نداشتن بیمه کارفرمایی(بیمه روستایی و عشایری مستثنی است.) می باشد.

وضعیت بحرانی شیوع کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- در آخرین بروزرسانی نقشه وضع کرونا تمامی شهرستان های استان در وضع بحرانی و خیلی پرخطر قرار گرفتند. روز گذشته در اعلام آخرین نقشه وضع کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستانهای خراسان جنوبی (مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) شهرستان بشرویه هم به جمع شهرستان های سیاه پیوست. براساس آخرین نقشه وضع کرونا که اعلام شد شهرستان های بیرجند، فردوس، قاین، نهبندان، طبس، سرایان و بشرویه در نقاط مشکی یا بحرانی قرار گرفتند. نقاط قرمز یا خیلی پر خطر در استان شهرستان های سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف هستند. احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانههای حاد تنفسی در شهرستانها ممکن است.

معاون وزیر علوم: تکثیر الگوهای استارتاپ مورد توجه قرار گیرد

ایرنا – معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استارتاپها قابلیت تکثیر دارند و الگوهای موفق در این عرصه و زایش الگوهای تازهتر باید در دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد. غلامرضا غفاری روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد استارتاپ ویکند دانش کار که به شکل مجازی در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: همکاران ما در دانشگاه و اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه بسترسازی لازم را فراهم کنند تا دانشگاه با محیط اطراف خود و نیازهای جامعه به خوبی ارتباط برقرار کند چون این همافزایی به نوعی توان بیشتری را در بین کنشگران در قالبهای مختلف فراهم میکند. رویداد استارتاپ ویکند دانش کار از مرداد امسال با برگزاری چهار کارگاه ۲۰۰ شرکت کننده آغاز شد و پس از داوری که روز جمعه گذشته انجام گرفت از سه گروه استارتاپی تجلیل شد. گروههای منتخب از دانشگاههای سیستان و بلوچستان و دانشگاه بیرجند و دانشکده فردوس هستند.

محدودیتهای کرونایی در ماهیرود قابل اعمال نیست

مهر- مدیرکل گمرکات خراسانجنوبی با بیان اینکه محدودیتهای کرونایی چون حضور یک سوم کارکنان در مرز ماهیرود قابل اعمال نیست، گفت: ۵۰درصد پست های سازمانی ماهیرود خالی است. خاشی اظهار کرد: محدودیتهای در نظر گرفته شده برای فعالیت اصناف و بانکها و همچنین حضور یک سوم کارکنان در ادارات به هیچ وجه در مرز ماهیرود قابلیت اجرا ندارد. وی بیانکرد: در حال حاضر دو باجه بانکی در پایانه مرزی ماهیرود وجود دارد که علیرغم تعطیلی یک هفتهای فعالیت حضوری بانکها در داخل شهرهای خراسانجنوبی، همچنان فعال هستند.

تولید رقم کنجد سردار با همکاری مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر

کاری- با همکاری تحقیقاتی دکتر رمضانی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند و مؤسسه تحقیقات اصلاح و ‏تهیه نهال و بذر کرج، رقم کنجد سردار تولید شد.‏ رمضانی، استاد برتر دانشگاه بیرجند با بیان اینکه عملکرد بالا، طول دوره رویش کوتاه، مناسب برای کاشت در مناطق معتدل و وجود سه کپسول ‏در محور برگ از جمله ویژگیهای رقم کنجد سردار است، افزود: اخیراً در کمیته نامگذاری رقم سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مصوب و ‏بهنام سردار ثبت شد.‏ وی دلیل نامگذاری این رقم عنوان کرد: پس از شهادت سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی ‏تصمیمگیری شد تا این رقم با نام سردار مزین گردد تا عامل بهبود کشاورزی و رونق سفره کشاورزان باشد.‏

ارتباط مسئولان انتظامی استان با مردم غیرحضوری شد

ایرنا – رییس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت ضوابط بهداشتی جلسه ۱۹۷ در هفته جاری به صورت تلفنی در استان برگزار خواهد شد. سرهنگ سید حسین حسینی افزود: با توجه به اینکه ارتباط مردم با مسئولان انتظامی استان فقط از طریق تلفن ۱۹۷ خواهد بود لذا شهروندان از مراجعه به صورت حضوری خودداری کنند. وی گفت: شهروندان میتوانند روز دوشنبه ۲۶ آبان از ساعت ۹ تا ۱۱ به صورت غیرحضوری و طی تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ با مسئولان انتظامی استان ارتباط برقرار کنند. وی تصریح کرد: هم استانیها میتوانند مسائل و مشکلات خود را در حوزههای مختلف اعم از راهنمایی و رانندگی، وظیفه عمومی، گزینش و استخدام، کلانتریها، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اخلاقی، گذرنامه، اماکن عمومی و سایر موضوعات مرتبط با حیطه کاری نیروی انتظامی مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

۳ هزار بسیجی خراسانجنوبی به میدان مبارزه با کرونا آمدند

گروه خبر- سه هزار بسیجی در لبیک به ندای رهبری، اقدامات جهادگونه شان را بار دیگر برای مقابله با کرونا در خراسان جنوبی آغاز کردند. مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) گفت: بسیجیان در مساجد هر محله متمرکز شدند و برنامه ریزی برای انجام اقدامات در این اماکن انجام شد. هنری افزود: بسیجیان جهادی در این طرح خداپسندانه به خانوادههایی که به علت کرونا در قرنطینه به سر میبرند برای خرید مایحتاج شان کمک و با حضور در بخشهای کرونا بیمارستانها به عنوان خدمه به یاری کادر درمان می شتابند. وی تولید ماسک برای قشرهای نیازمند و گان برای کادر بهداشتی را از دیگر اقدامات بسیجیان اعلام کرد و گفت: ضدعفونی شبانه اماکن مختلف از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و توزیع بستههای بهداشتی شامل ماسک ومواد ضدعفونی بین اقشار کم درآمد از دیگر فعالیتهای گروههای جهادی خواهد بود.

محصولات دام و طیور خراسان جنوبی به چهار کشور صادر شد

ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: محصولات دامی و طیور استان امسال به چهار کشور افغانستان، عمان، عراق و چین صادر شده است. محمد اصغرزاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون صادرات در بخشهای طیور و دام استان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۸۰۸ دلار ارزآوری داشته است. وی با بیان اینکه نگاه استان به تولید باید صادرات محور باشد اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱۵ هزار کیلوگرم تخم مرغ و یک میلیون و ۲۸۴ هزار قطعه جوجه یکروزه در این مدت صادر شده است. وی گفت: همچنین ۷۳۸ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد صادر شد و سهم خراسان جنوبی از صادرات موی بز ۷۵ هزار و ۲۶۳ کیلوگرم بوده که به کشور چین صادر شده است. عراق و افغانستان از مهمترین کشورها در چشمانداز صادرات محصولات دام و طیور استان هستند.

جدال ۸ درصدی کشاورزان درمیان با کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان درمیان گفت: ۸.۷ درصد از کشاورزان این شهرستان با کرونا دست و پنجه نرم میکنند. عثمانی کاهش حساسیتها در رعایت دستورالعملهای بهداشتی را عامل اصلی این آمار و ارقام فاجعه بار دانست و ادامه داد: ازآغاز همه گیری بیماری کرونا تا کنون ۴۹۰ نفر ابتلا و ۳۴ نفر هم فوتی داشته ایم. و افزود: گروههای سنی ۵ تا ۱۷ سال، ۱۶ مورد ابتلا، گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال ۳۱ مورد ابتلا و گروه سنی بالای ۶۰ سال ۷۱ مورد ابتلا داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت