آزادسازی منابع ارزی ایران در دو کشور خارجی

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: با تلاش وزارت خارجه و بانک مرکزی شرایط بازگشت ارزهای کشور از دو کشور خارجی فراهم شده است. ارزهایمان را بزودی به کشور برمی گردانیم. وی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود  سفر نخست وزیر عراق به  تهران در شرایطی انجام شد که سیاست همسایگی به عنوان یک راهبرد اساسی در سیاست خارجی ما وارد عرصه جدیدی شده است و توسعه همه جانبه و ارتباط موثر با همسایگان از اولویت‌های اصلی دولت در این سال‌هاست. وی درباره علل افزایش قیمت ارز ادامه داد: متاسفانه یکی از علل افزایش قیمت ارز علاوه بر فشار و تحریم اقتصادی یا عوامل اقتصادی، کار روانی برای ایجاد انتظار افزایش قیمت ارز بوده و انتظار بالا رفتن قیمت بازار ارز موجب بالا رفتن فشار در این زمینه شد. عده ای در فضای مجازی و بیرون از مرزها به ویژه از نیمه شب به بعد عددسازی‌های خود را آغاز کردند.کی از علل تداوم پایین آمدن قیمت ارز هم، بی توجهی مردم به کارهای سودجویانه برخی سودجویان است، خاطرنش به علاوه با توجه به فروش نفت و برگشت ارز حاصل از صادرات، درآمد ارزی بهتر از این خواهد بود و از این بعد شاهد قیمت واقعی ارز خواهیم بود. کما اینکه رییس جمهوری و رئیس بانک مرکزی در دو هفته اخیر صریحا گفتند این افزایش قیمت ارز، مصنوعی و ناپایدار است.

مشمولان جامانده سهام عدالت تعیین تکلیف شدند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح ساماندهی سهام عدالت و جاماندگان نهادهای حمایتی، گفت: سهام عدالت به ۶ دهک نخست جامعه و همچنین خانواده ایثارگران، شهدا و…  که سهام خود را دریافت نکرده‌اند تعلق می‌گیرد. « مهدی طغیانی » افزود: همچنین از آنجا که از وضعیت جاماندگان ۶ دهک نخست، برآورد عددی دقیقی وجود نداشت، مقرر شد، معاون وزیر کار برآورد عددی آن را به طور کامل به کمیسیون ارائه دهد تا بتوان این موضوع را هم به نتیجه رساند. وی ادامه داد: در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی، نمایندگان با اعضای اتاق اصناف دیدار کردند و آنها دغدغه‌های خود در موضوعاتی همچون حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا را مطرح کردند.وی تاکید کرد: عدم حمایت دولت از اصناف با وجود تعهد داده شده، به تعویق افتادن وام‌های بانکی، عدم تعهد بانک‌ها به مسائلی همچون تخفیفات بانکی، مسئله تنظیم بازار از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی با اتاق اصناف مطرح شد.

سهام عدالت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد

کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات ۳۰ تیر ارزش سهام عدالتشان به ۱۹ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۴۲ تومان رسیده است. در روز ابتدایی هفته ارزش این سهام کاهش یافته بود و به ۱۸ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان رسیده بود.

طرح مجلس برای تولید انبوه مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت : طرح تولید انبوه مسکن امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.عمده محورهای این طرح شامل تامین زمین ارزان قیمت، تسهیلات ارزان قیمت و مصالح ساختمانی ارزان قیمت است. طبق توافق صورت گرفته تمامی زمین‌‌های حریم شهرها معادل ۲۵۰ هزار هکتار در اختیار وزارت راه قرار گرفته که می‌تواند در راستای تولید مسکن قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار

بیشتر

جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت