آب و اشتغال ؛ اولویت برای محرومیت زدایی در استان

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیتزدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در کنار ماموریت اصلی خود یعنی تامین امنیت پایدار، برای کمک به دولت و مردم محرومیتزدایی و مردمیاری را سرلوحه کار خود قرار داده که باید اقدامات این نهاد ارزشی در همه ابعاد اطلاعرسانی شود.سردار سید ضیاءالدین حزنی در آیین افتتاح سالن ورزشی شهید محسن فخری زاده در روستای افین شهرستان مرزی زیرکوه که به نمایندگی از ۳۷۰ پروژه محرومیتزدایی استان خراسان جنوبی به بهرهبرداری رسید افزود: ماموریت اصلی و اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تامین امنیت پایدار کشور و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.وی عنوان کرد: یکی از موفقیتهای سپاه پاسداران این است که با مردم، در کنار مردم و برای مردم است زیرا همه مسوولان میآیند و میروند ولی مردم همیشه ثابت هستند.
وی با بیان اینکه وقتی همه ما با هم کار میکنیم مهم و ارزشمند است گفت: در کشور ما وقتی با هم کار کنیم در پیشگاه خداوند و مردم عزیز میشویم و مشکلات مردم هم به موقع برطرف و کارهای بزرگی انجام میشود.دبیر قرارگاه محرومیتزدایی سپاه اظهار کرد: همه ما باید در کنار مردم باشیم در سپاه یکی از افتخارات ما این است که هوای مردم داریم و خداوند تعال هم هوای ما دارد و هیچ واهمه ای از آمریکا و اسراییل نداریم.وی گفت: مهمترین پروژههای ما تامین آب است چرا که آب باعث اشتغال، امید و ماندگاری مردم میشود و احداث بندهای خاکی در بالادست قنوات یکی از اقدامات موفق و خوب در این استان بوده است. وی افزود: مصوب کردیم همه بندهای خاکی و آبخیزداری را در کل مناطق انجام دهند و در سراسر خراسان جنوبی این بندهای خاکی در بالادست قنوات اجرا شود چرا که آب باعث اشتغال و آبادانی میشود.سردار حزنی گفت: در کل کشور ۸۰ درصد مساجد ما را مردم ساختهاند و در این شرایط سخت ما در ساخت مسجد کنار مردم هستیم ولی اگر آب و اشتغال باشد خود مردم نسبت به احداث مساجد اقدام میکنند. وی اضافه کرد: مجموعه سپاه باید در مظلومیت رشد کند و اولین کار این است که مشکلات مردم در اولویت باشد، همکاران ما از تیپهایی هستند که برای کمک به مردم آماده هستند. وی گفت: اولویت اول ما آب و اشتغال در خراسان جنوبی است چرا وقتی این کار انجام دهیم بقیه کارها انجام میشود. دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با تشکر از منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: کارهای خیلی خوبی در استان انجام میدهند و ما هم آمادگی کمک داریم.وی بیان کرد: بهزیستی هم اقدام خوبی در ساخت منازل مددجویان انجام داد و ما پذیرفتیم فرش تمامی خانهها و گازکشی برخی خانهها را انجام دهیم.سردار حزنی گفت: از استاندار سابق خراسان جنوبی که خیلی به ما کمک کرد و استاندار جدید و مدیران کل هم تشکر میکنیم و در خراسان جنوبی فضای برای کار کردن هست و همه با هم هستند که این موضوع مهمی است و همه جا این گونه نیست و کار خیلی خوب و ارزشمندی است.وی افزود: ما در بحث محرومیتزدایی کشور فقیری نیستیم و طبق آمار هفت درصد ثروت دنیا در ایران قرار دارد در حالی ما یک درصد جمعیت جهان را داریم فقط مشکل این است که با هم نمیتوانیم کار کنیم. وی گفت: در خراسان جنوبی یک نمونه کار کردن را با هم دیدهایم که خیلی ارزشمند است و باید محرومیتزدایی و مردمدوستی و مردمیاری در همه نهادها و ادارات سرلوحه کار باشد و همگی فقط رضایت مردم را مدنظر قرار دهیم.سالن ورزشی شهید محسن فخری زاده در روستای افین شهرستان مرزی زیرکوه به نمایندگی از ۳۷۰ طرح محرومیتزدایی استان خراسان جنوبی با حضور سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‎زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی و جمعی از مسوولان به بهرهبرداری رسید.۱۷۴ میلیارد ریال برای اجرای ۳۷۰ طرح محرومیتزدایی در استان خراسان جنوبی هزینه شده که اعتبار آن از محل قرارگاه سازندگی سپاه، دستگاههای اجرایی و مشارکت مردمی تامین شده است. ادای احترام به مقام شهدا آرین شهر، بازدید از الگوهای طرحهای اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی و افتتاح ۴۵۲ کارگاه کمک اشتغال روستایی از برنامههای سفر یک روزه دبیر قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‎زدایی سپاه پاسداران به خراسان جنوبی بود .

دستور طلایی معاون رئیس جمهور برای استان
با پیگیری های استاندار، دکتر نوبخت دستور تخصیص صد درصدی اعتبارات استان را صادر کرد. ملانوری درخصوص این دیدار گفت: در جریان دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تخصیص اعتبارات و تحقق کامل مفاد تفاهم نامه های منعقده مطرح شد که نظر مثبت دکتر نوبخت را جلب کرد.

اعتبارات خراسان جنوبی کامل تخصیص می یابد

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات استان اعم از تملک دارایی، توازن، نفت و… حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به شرایط خراسانجنوبی و کم برخورداری این استان، خواستیم این اعتبار به طور کامل تخصیص یابد. استاندار به سفرهای دکتر نوبخت به استان اشاره کرد و گفت: در جریان سفر به استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور متعهد شد مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان ظرف دو سال به استان اختصاص یابد که حدود ۵۰ درصد این مبلغ تاکنون محقق شده است.

تزریق ۴۷۰ میلیارد تا پایان سال به استان

ملانوری افزود: درخواست ما در این دیدار این بود که بقیه این اعتبار تأمین شود که بنا به گفته دکتر نوبخت ۴۷۰ میلیارد باقی مانده تا پایان سال مالی ۹۹ در اختیار استان قرار می گیرد. وی تصریح نمود: در زمینه پروژههای جهش تولید و نیروگاه های خورشیدی نیز مقرر شده بود از محل تفاهمنامه مبلغ ۷۵ میلیارد تومان یارانه به استان اختصاص یابد که دستور این اعتبار را هم گرفتیم.

دستور تأمین یارانه ۳ هزار فرصت شغلی صنایع دستی

استاندار متذکر شد: دستور بعدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این دیدار در زمینه تأمین یارانه ۳ هزار فرصت شغلی صنایع دستی بود. ملانوری متذکر شد: دکتر نوبخت در این نشست از تحولات صورت گرفته در استان و از اقداماتی که در زمینه مسکن اقشار کم درآمد و مدیریت بیماری کرونا انجام شده تشکر کردند. وی تأکید کرد: امیدوارم شرایط کشور و اعتبارات، اجازه تحقق کامل این وعده ها را بدهد و ما بتوانیم از این اعتبارات در راستای توسعه استان بهره ببریم.

دیداری برای اعتبار پروژه های شاخص استان

استاندار با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور، تحقق اعتبارات فاینانس ها از طریق کنسرسیوم بانکی را هم پیگیری کرد. ملانوری در این خصوص با پورمحمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی این مجموعه دیدار کرد. وی درخصوص این دیدار گفت: با توجه به این که بخشی از پروژه های شاخص استان از محل فاینانس تأمین اعتبار می شود، در این دیدار بر شتاب بخشی به روند اجرای این اعتبارات تأکید شد.

شتاب بخشی به تامین های مالی

استاندار با اشاره به این که مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به تأمین آب است، تصریح نمود: ۲۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار به آبرسانی روستایی و ۵۰ میلیارد تومان به تأمین آب محلات عشایری اختصاص دارد. ملانوری افزود: بانک عامل در این پروژه، بانک رفاه است که در دیدار معاون سازمان برنامه و بودجه، بر شتاب بخشی به اجرای این تعهد تأکید شد.

پیگیری کنسرسیوم بانکی

وی متذکر شد: کنسرسیوم بانکی و تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژههای راه استان نیز از موارد دیگر بود که پیگیری شد. استاندار از پروژه های کمیسیون ماده ۲۳ گفت و افزود: با دستور دکتر نوبخت دو تا از پروژههای راه و ارتقاء بیمارستان زیرکوه به ۶۴ تختخوابی باید در کمیسیون مطرح
می شد. ملانوری افزود: در این دیدار مقرر شد این پروژه ها در لایحه نهایی دولت برای طرح در کمیسیون مطرح گردند. شایان ذکر است : پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان نیز در این دیدارها استاندار را همراهی نمود.

امام جمعه بیرجند: استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه مورد انتظار است
ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان گفت: در این مقطع خاص به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی انتظار است از ظرفیتهای کشورهای دوست و همسایه استفاده شود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار مسئول جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی افزود: همانطور که در چند سال اخیر زمینه خوبی در ارتباطات با کشورهای قطر، روسیه و بلاروس به وجود آمد. وی با اشاره به ظرفیت وزارت امور خارجه در برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه اظهار کرد: توسعه ارتباطات با کشورهایی مثل عراق و سوریه همچنین همسایگان شرقی از جمله افغانستان و پاکستان که از ظرفیتهای خیلی بالایی برخوردار هستند، بسیار حائز اهمیت است.امام جمعه بیرجند به تامین زیرساختهای ارتباط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در این مقطع خاص وقتی دشمنان میخواهند با تحریم ما را دور بزنند، ما باید هم امکانات داخلی هم ارتباطات خارجی را برای برقراری ارتباطات فراهم کنیم و هم متناسب با نیاز بیرون از انواع تولیدات داخلی در سطح کشور تا برسد به خراسان جنوبی استفاده کنیم. وی خطاب به مدیر جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اظهار کرد: با توجه به شناخت و دانش لازم و تجربیات خوبی که دارید و این دانش و تجربه همراه با یک ایده درست است، امیدواریم موفق باشید و آنچه از دست ما ساخته باشد هم در خدمت شما خواهیم بود.

افزایش ۵۹ درصدی اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰
جم- استاندار خراسان جنوبی در جلسه تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۰، از رشد ۵۹ درصدی سرجمع اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد. ملانوری با اعلام این خبر، به فلسفه برگزاری این جلسه در راستای آشنایی با واقعیت های بودجه ۱۴۰۰ استان اشاره کرد و گفت: باید در فضایی مثبت و با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با استفاده از همه ظرفیت های بودجه ای نظیر تهاتر، فاینانس ها و… ، بودجه استان را ارتقاء دهیم.وی گفت: ۴۴ درصد اعتبارات از طریق پروژه های ملی و استانی در اختیار استان قرار می گیرد و مدیریت مابقی منابع در سطح ملی و در اختیار سازمان ها و وزارتخانه ها قرار دارد لذا با عنایت به این مهم، همه مدیران استان در هر پایه و سطحی باید در جهت جذب بیشتر اعتبارات ملی تلاش نمایند. استاندار به دستاوردهای دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت : در این دیدار تفاهم نامه های منعقد شده و میزان اعتبارات تخصیص یافته سفرهای دکتر نوبخت به استان بررسی و از طرف ایشان دستورات مقتضی مبنی بر تخصیص کامل این اعتبارات صادر شد.استاندار افزود: با دستور دکتر نوبخت مقرر شد، تمام اعتبارات استان در تملک دارایی، نفت و توازن به جهت کم برخورداری استان، تخصیص یابد.ملانوری به لزوم برگزاری سلسله جلسات هماهنگیِ بودجه ریزی استان قبل از ابلاغ لایحه بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد و گفت:لازم است معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، سال آینده قبل از ابلاغ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، با برگزاری نشست های متعدد و با ارتباط مداوم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان محترم، اهداف استان در چشم انداز بودجه ۱۴۰۱ را محقق نمایند.

تبین سند آمایش دانشگاهها با حضور نماینگان مجلس
صداوسیما- با تصمیم وزارت علوم مبنی بر ایجاد دانشگاه معین، روز گذشته سند آمایش دانشگاههای استان با حضور نمایندگان مردم در مجلس و رئیس دانشگاه بیرجند بعنوان دانشگاه معین استان تبیین شد. در این جلسه نمایندگان استان در جریان اصل سند آمایش دانشگاه قرار گرفته و در خصوص دانشگاههای سطح استان نظرات خود را مطرح کردند. خسروی، نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در راستای تبیین این سند آمایش دانشگاهها افزود: باید اقناع سازی عمومی به کمک صداوسیما انجام شود که این موضوع تمرکززدایی را ایجاد میکند و این تمرکززدایی به نفع همه خواهد بود. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس هم گفت: در بسیاری از دانشگاهها با کمبود دانشجو مواجه هستیم، ولی در دانشگاه نهبندان قابلیت جذب دانشجو وجود دارد.نخعی به ظرفیت خوب دانشجوهای خارجی از جمله دانشجویان افغان اشاره کرد و افزود: میتوان از این ظرفیت در دانشگاههای شهرهای مرزی استان استفاده کرد.
نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس هم با اشاره به این طرح گفت:هدف ذی نفع بودن استان در این طرح است. اسحاقی با اشاره به ظرفیت و پتانسیلهای خوب در قائنات افزود: دانشگاه بزرگمهر این شهر قابلیت تبدیل شدن به قطب یک رشته خاص را دارد.رضوی نماینده حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس نیز گفت: باید در راستای نیاز تبین سند آمایش دانشگاهها در استان منطقه برنامه ریزی و رشتههای جدید تزریق شود.خامسان رئیس دانشگاه بیرجند هم با بیان اینکه وجود یک رشته در دو دانشگاه یک شهرستان توجیح ندارد گفت: باید به سمت اضافه شدن رشتهها در سایر شهرستانهای با قابلیت برویم.

هفت محور جهش تولید در اولویت وزارت صمت قرار دارد
ایرنا – مدیرکل امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت برنامههای ویژهای را برای دستیابی به جهش تولید و تحقق شعار سال دنبال میکند و در این خصوص هفت محور در اولویت قرار گرفته است. ایرج حسن پور در نشست شورای همخانواده سازمان صمت استان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ و تاکید مقام معظم رهبری به جهش تولید گفت: هفت محور در زمینههای توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی و همچنین فعالسازی معادن راکد، توسعه فناوری و شرکتهای دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تامین منابع مالی و توسعه سرمایهگذاری در اولویت این وزارتخانه قرار گرفته است.وی افزود: پروژه های بسیار خوبی در استان در حوزه صنعت و معدن آغاز شده و در حال انجام است که نشان میدهد خراسان جنوبی در مسیر توسعه قرار گرفته است. وی با اشاره به ظرفیتها و واحدهای شاخص خراسان جنوبی گفت: کویر تایر، واحدهای کاشی و سرامیک، کارخانه اکسید منیزیم، معادن زغال سنگ، منیزیت، بنتونیت و سنگهای تزئینی ظرفیتها و برندهایی برای معرفی این استان در سطح کشور هستند. حسن پور با بیان اینکه اشتغال بسیار خوبی در حوزه صمت استان ایجاد شده است گفت: اشتغال بیش از ۱۰۷ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گویای جایگاه و اهمیت این بخش در استان است.در پایان این نشست حکم انتصاب عباس جرجانی به عنوان رییس سازمان صمت استان با امضای وزیر صمت از سوی مدیرکل امور استانهای این وزارتخانه به وی اعطا شد مدیرکل امور استانهای وزارت صمت در سفر به خراسان جنوبی از مجتمع فولاد قاینات نیز بازدید و میزان پیشرفت این طرح در حال اجرا را از نزدیک بررسی کرد.

ضرورت حمایت استانداری از نمایندگی وزارت خارجه در استان
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با اشاره به ارجحیت دغدغه معیشت و اقتصاد بر دین، اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات و تبعات کرونا است. «حسین خسروی اسفزار» با بیان اینکه دولت در مقابل اقتصاد مقاومتی کم آورده است، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشانه ای از اقتصادی مقاومتی مشاهده نمی شود و بحث درآمدها ۴۱ درصد آن از نفت پیش بینی شده است.وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه توجهی به فرار بدهکاران مالیاتی نشده است، تصریح کرد: همچنین منابع بودجه دولتیها در لایحه بودجه با ۹ برابر افزایش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۸۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است در حالی که یک بُعد اقتصاد مقاومتی صرفه جویی است. خسروی با تأکید بر اینکه بازارچه مرزی ماهیرود باید فرا استانی دیده شود، ادامه داد: در لایجه بودجه ۱۴۰۰ بر صادارات غیرنفتی تأکید شده است اما از لفظ باید وارد میدان عمل شود.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث سرمایه گذاری های خارجی (با اشاره به کارخانه چدن خوسف) حتما باید نوع قراردادها به گونه ای منعقد شود که حق دوطرف محفوظ باشد و راه نفوذ بسته شود. علی حیدریفرد»، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به پیگیری و رایزنی برای بازگشایی بازارچه یزدان برای تسهیل دسترسی به بازار هرات در کشور افغانستان، گفت: استان خراسان جنوبی در این شرایط سیاسی ناشی از تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، در صادارات کالا به کشور افغانستان نقش به سزایی ایفا می کند.وی با اشاره به اهمیت بازارچه های مرزی خراسان جنوبی و صادارات به کشور افغانستان، ادامه داد: اولویت برنامه سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان افزایش مراودات تجاری به خصوص با افغانستان و جذب سرمایه گذاری خارجی است. حیدریفرد بیان کرد: در بازارچه مرزی ماهیرود مشکلات زیرساخت های صادراتی وجود دارد که اگر رفع شود ترانشیپ سوخت افزایش می یابد و این مهم را افغانستان تقاضا دارد. سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی یکی از مشکلات بازارچه مرزی ماهیرود را عدم مدیریت واحد دانست و تصریح کرد: باید این بازارچه مرزی تحت مدیریت یک نهاد بالادستی قرار گیرد.وی یادآور شد: تجهیزات و امکاناتی شامل دستگاه ایکس ری، آزمایشگاه محصولات غذایی و سردخانه در بازارچه مرزی ماهیرود وجود ندارد که باید تأمین آن مورد توجه مسئولان باشد. حیدریفرد با اشاره به اینکه ماهیت وزارت امور خارجه بحث روابط بین الملل است، گفت: در این سالها با توجه به تقاضاهای استانهای مرزی، دفتر نمایندگی امورخارجه در خراسان جنوبی نیز راه اندازی شده که تداوم فعالیت های آن، حمایت و همافزایی استانداری را می طلبد.

فعال شدن دفتر وزارت امور خارجه استان توسعه مناسبات اقتصادی با همسایگان می شود

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری خراسان جنوبی در دیدار با رئیس جدید نمایندگی وزارت خارجه در استان اظهار کرد: راه اندازی دفاتر وزارت خارجه در استان ها سبب توسعه مناسبات اقتصادی استان با کشورهای همسایه و منطقه میشود. علی اکبر اکبری راد» با اشاره به مشکلات استان، گفت: نمایندگی وزارت خارجه در برون رفت از مشکلات، نیاز به سرمایهگذاری به ویژه سرمایهگذاری خارجی دارد.وی نقش نمایندگی های وزارت خارجه در استان ها را فرصت ساز و هماهنگ کننده برشمرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت ها کسب قدرت اقتصادی از طریق به دست گرفتن بازارهای جهانی است، لذا باید با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق نسبت به توسعه تجارت خارجی و حضور در بازارهای جهانی اقدام کنیم.وی با اشاره به فرصتها و ظرفیتهای فراوان استان خراسان جنوبی از جمله گردشگری، مزیت تجاری، اقتصادی و غیره بیان کرد: توسعه گردشگری و توریسم درمانی از جمله مسائل مهمی است که برای مردم شریف کشور همسایه می توان اقدام کرد. مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان که در رأس آن استاندار قرار دارد، گفت: با برنامه ریزی وهماهنگی های این مرکز واداره کل اقتصادی و دارایی استان، زمینه مناسب وآمادگی لازم برای جذب و حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان وجود دارد. اکبری راد بر ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در این مرکز تاکید و اظهار کرد: نمایندگان دستگاه های اجرایی در این مرکز مستقر وآمادگی لازم جهت رفع مشکلات سرمایه گذاران را دارند. در این دیدار اکبری راد خواستار تشکیل کمیته ای از ایرانی های مقیم خارج کشور استان خراسان جنوبی شد تا برای سرمایهگذاری در این استان اقدام نمایند.

درخواست پلاسما در خراسان جنوبی بیشتر از میزان اهدا

صداوسیما- مدیرکل انتقال خون استان گفت: در حال حاضر میزان درخواست پلاسما بیش از میزان اهداست و انتظار میرود بهبودیافتگان کرونا توجه خاصی به اهدای پلاسما داشته باشند. ابراهیم میری مقدم افزود: روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ درخواست پلاسما از بیمارستانها دریافت میشود در حالیکه در همین مدت حدودا ۱۰ تا ۱۲ نفر برای اهدای پلاسما مراجعه میکنند. وی از همشهریان خواست با ترویج فرهنگ اهدای پلاسما در فضای مجازی نیز در تامین نیاز بیماران کرونایی همراه این اداره کل باشند.

امحای ۹ تن مواد مخدر در استان

گروه خبر- مراسم امحای ۹ تن انواع مواد مخدر عصر چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در بیرجند برگزار شد. استاندار در این مراسم گفت: مبارزه با مواد مخدر، اقدامی مهم در راستای حفظ امنیت و سلامت جامعه است که باید همه جانبه دنبال شود. ملانوری با تشکر از اعضای شورای تامین به واسطه اقدامات ارزندهای که در حفظ امنیت استان دارند، گفت: لازم میدانم از تلاشهای کارکنان نیروی انتظامی و حوزه قضایی در این زمینه ویژه تشکر کنم.

تخریب دیوار خطر ساز منطقه یک

خیرآبادی- مدیر منطقه یک شهرداری بیرجند گفت: بنا به درخواستهای مردمی و برابر ماده ۵۵، ملک مخروبه ای در میدان شهید سندروس که پاتوق مواد مخدر بود تخریب گردید. خانزاد اضافه کرد: جمع آوری نخاله ها و تسطیح کانال کبوتر خان نیز جهت هدایت آبهای سطحی حدفاصل بهشت متقین تا پل شاهرود نیز توسط واحد خدمات منطقه انجام شده است.

تخصیص بودجه براساس جمعیت از مشکلات خراسان جنوبی است

ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تخصیص بودجه براساس جمعیت بدون توجه به پراکندگی بالای جمعیت دانشآموزی یکی از مشکلات آموزش و پرورش در استان است. واقعی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش با نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس افزود: با همراهی و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با توجه به همجواری استان با همسایه شرقی و جمعیت بالای مرزنشین، امیدواریم خراسان جنوبی در تخصیص بودجه هم ردیف سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

استفاده از پساب در بحران آبی یک فرصت تلقی می شود

کاوش- شهردار بیرجند گفت: استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز در بحران بیآبی یک فرصت است. جاوید در جلسه مشترکی با آب منطقه ای با موضوع کارشناسی تامین آب فضای سبز شهری از پساب فاضلاب بیرجند اظهار کرد: پساب و فاضلاب شهرها که تهدید زیست محیطی به شمار می رود می تواند با یک برنامه اجرایی به فرصت تبدیل شود. وی افزود: بخشی از کار پیش رو در این زمینه، فضای سبز موجود می باشد که باید حفظ گردد و در حال حاضر آبیاری آن از طریق چاه ها و آب شرب فراهم می گردد. وی افزود: برای توسعه فضای سبز شهری می توانیم از پساب فاضلاب جهت آبیاری استفاده کنیم که به دو روش استفاده از سیستم های لوکال و تصفیه شده قابل اجرا می باشد.

شناسایی ۱۰۱ بیمارجدید کرونا و فوت ۵ نفر دیگر

صداوسیما-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۷۶آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۱۰۱آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد گفت:از این تعداد ۳۱نفر در بیمارستانها بستری اند و ۷۰نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: با فوت ۵ نفر دیگر تعداد فوتیهای در اثر بیماری کرونا به ۶۵۳نفر در خراسان جنوبی رسید. وی گفت: تا کنون ۳۱هزار و ۳۲۴آزمایش در استان برای شناسایی مبتلایان به کرونا انجام شد که ۱۳هزار و ۶۰۰آزمایش مثبت تشخیص داده شد.

۳۸ طلبه جهادی خراسان جنوبی در مبارزه با کرونا فعالیت دارند

ایرنا – مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی گفت: اکنون ۳۸ طلبه خواهر و برادر جهادی استان در مبارزه با کرونا، خدمت به بیماران و تغسیل فوت شدگان فعالیت دارند. حجت الاسلام مجتبی مرادی افزود: این طلاب جهادگر در بیمارستانهای ولیعصر (عج) بیرجند و شهید مصطفی خمینی طبس برای بیماران و کادر درمان و هم برای خانوادههای بیماران علاوه بر یاری در انجام امور شخصی، نقش مراقبت معنوی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت