گزارش رئیس دانشگاه از تاخت و تاز کرونا در استان

یعقوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیک پنجم کرونا در خراسان جنوبی به میزان قابل توجهی پشت سر گذاشته شده، اما از همان روز‌های نخستین شروع روند نزولی پیک پنجم کرونا دغدغه شروع پیک ششم کرونا وجود داشته است. دهقانی افزود: البته همان طور که از قبل پیش بینی می‌شد که پیک ششم کرونا از آبان ماه شروع می شود، اگر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به همین منوال پایین باشد تا شروع ششمین موج ویرانگر کرونا فاصله زیادی نداریم. وی اظهار کرد: شروع پیک پنجم کرونا با میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ارتباط مستقیمی دارد؛ هر چه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر باشد به شروع موج ششم کرونا نزدیک‌تر می‌شویم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به ۴۶ درصد رسیده است تصریح کرد: در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کم‌ترین درصد رسیده است و روند افزایشی بیماری کرونا در استان همراه با ۶ استان دیگر کشور شروع شده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه روند افرایشی بیماران کرونا مثبت در استان کاملا مشهود است به تدریج امکان پر شدن بیمارستان‌ها وجود دارد.

واکسن نزدید؛ حق ورود به اداره را ندارید

دهقانی با بیان اینکه براساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور از امروز یکم آبان ۱۴۰۰ حضور تمامی کارمندان دولت در محل کار منوط به تزریق حداقل یک دوز واکسن کرونا است، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی موظفند از حضور کارکنانیکه حداقل یک دز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند ممانعت به عمل آورند. وی افزود: براساس ابلاغیه سازمان امور استخدامی کشور در مرداد ۱۳۹۹ با کارکنانی که تخطی کنند برخورد خواهد شد .رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر واکسن به مقدار کافی در استان وجود دارد و مراکز تزریق واکسن نیز خلوت بوده و در کمترین زمان ممکن واکسیناسیون انجام می شود، گفت: افرادیکه تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و لازم است مدیران دستگاههای اجرایی نیز در اجرای مصوبه ممانعت از ورود کارکنان به ادارات حداکثر تلاش خود را انجام دهند و حتما از سوی ستاد استانی کرونا نیز بر نحوه اجرای آن در دستگاههای اجرایی نظارت خواهد شد.

افزایش ۳۷ درصدی موارد مبتلا به کرونا

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان هم گفت: در دهه دوم شهریور متوسط روزانه ۱۰۶ مورد ابتلا در خراسان جنوبی ثبت شد که در هفته پایانی مهر به طور متوسط به ۱۴۶ نفر افزایش یافت که نشاندهنده افزایش ۳۷ درصدی موارد ابتلا به کروناست. شریف زاده با بیان اینکه موارد بستری در هفته آخر مهر نسبت به دهه دوم شهریور عدد ثابت و یکسانی ثبت شده ، افزود: در دهه دوم شهریور ۱۶۶ مورد بستری بیماران حاد تنفسی بوده و از این تعداد بطور متوسط ۷۰ نفر به دلیل کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده اند که براساس این آمار در هفته گذشته موارد بستری در استان حدود ۴ تا ۶ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت