گرد بی توجهی مسئولین بر بنای رها شده مرکز بهداشت

مهدی آبادی- بیش ازچندسال از پایان پروژه مرکز بهداشت شهرک امام علی (ع) گذشته است اما با اینکه این شهرک به دلیل دور بودن از مرکز شهر نیازمند وجود مرکز درمانی می باشد به حال خودش رها شده است.این پیامک یکی از شهروندان ساکن شهرک امام علی (ع) واقع در بلوار شهید ناصری است که نسبت به بلاتکلیف بودن و رها شدن مرکز بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی گلایه می کند. برای بررسی و صحت و سقم این ادعا به شهرک امام علی (ع) می روم. ساختمان تازه تاسیسی که همه فعالیت های عمرانی آن به اتمام رسیده اما هنوز هیچ اقدامی برای تجهیز آن انجام نگرفته است. درمقابل ورودی این ساختمان تابلویی قرار دارد که مشخص می کند، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری تعدادی از خیرین این بنا را احداث کردند اما رها شدن این ساختمان تازه تاسیس بیانگر این است که گویا متولی خاصی ندارد و بیش از یک سال هیچ کس سراغ آن را نمی گیرد.

ترک فعل انجام گرفته است

یکی از شهروندان که در نزدیکی این مرکز بهداشت سکونت دارد، به خبرنگار آوا می گوید: این مرکز بهداشت با اینکه چند سال از تکمیل ساختمان آن گذشته است، هنوز به بهره برداری نرسیده است. وی با بیان اینکه مسئولان علوم پزشکی بیرجند باید در این ارتباط پاسخگو باشند، افزود: چه کسی پاسخگوی رها شدن مرکز بهداشت این شهرک خواهد بود و آیا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای این ساختمان نیمه کاره برنامه ای دارد؟ این شهروند با گلایه به بلاتکلیف بودن این ساختمان، اضافه می کند: اگر نمی خواستند این ساختمان را تجهیز و به بهره برداری برسانند، چرا این مرکز بهداشت را ساختند؟ وی عنوان می کند: با توجه به اینکه زمان زیادی از ساخت این مرکز گذشته است اما مورد بی توجهی مسئولان علوم پزشکی قرار گرفته است و در این باره ترک فعل انجام گرفته؛ آیا مسئولان قضایی در این ارتباط ورود خواهند کرد؟ این شهروند با بیان اینکه مسئولان علوم پزشکی اصلا پیگیر این موضوع نیستند، بیان کرد: این مجموعه با مشارکت خیرین ساخته شده و اکنون که ساخت این بنا به اتمام رسیده مسئولان علوم پزشکی به دلیل برنامه نداشتن این مرکز را رها کردند.

خیرین به وظیفه خودشان عمل کردند

براین اساس با مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی نیز صحبت کردیم. حسینی با گلایه از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: این مرکز براساس نیاز با همت خیرین استان و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند احداث شد اما متاسفانه تاکنون به بهره برداری نرسیده است. وی با بیان اینکه همه فعالیت های عمرانی این ساختمان تکمیل شده است، گفت: در شهرک امام علی (ع) جمعیت زیادی سکونت دارند که نیازمند مراکز عدیده ای از جمله مراکز بهداشتی هستند که باید نسبت احداث و تجهیز آنها اقدام شود. وی با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم در این شهرک فراهم شود، اضافه کرد: وقتی شهرکی برای سکونت مردم فراهم می شود باید آب، برق و گاز آن نیز فراهم شود و نبودن آنها نباید دلیلی بر عدم بهره بهرداری این مرکز باشد. به گفته وی خیرین به وظیفه خودشان عمل کردند و انتظار داریم مرکز بهداشت بزودی برای ارائه خدمات در دسترس مردم این منطقه قرار گیرد.

عدم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی

متاسفانه با اینکه لزوم پاسخگویی مسئولان به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و باید مدیران و مسئولان همکاری و تعامل لازم را با رسانه ها برای انعکاس و حل مشکلات داشته باشند، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اقدام غیر حرفه ای و با اینکه چند بار در این ارتباط پیگیری کردیم، پاسخگوی دغدغه خیرین و شهروندان نسبت به بلاتکلیف بودن این مرکز بهداشت نبودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت