پای حمله سایبری در میان است

مهدی آبادی- جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف کشورمان روز گذشته با اختلال در توزیع سوخت با نرخ سهمیه کارت سوخت روبه‌رو شدند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم رقم‌زده است. این موضوع درخراسان جنوبی نیز به وقوع پیوست و باعث اختلال در سوختگیری با کارت‌های سوخت در استان شد اما با اینحال مشکلی برای سوخت گیری با قیمت آزاد وجود نداشت. احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته در این ارتباط گفت: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و بزودی رفع می‌شود. وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم نگرانی نداشته باشند. همچنین اداره کل روابط عمومی وزارت نفت هم با صدور اطلاعیه‌ای درباره مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت اعلام کرد: در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است؛ اما طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم‌اکنون سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد و با وجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند. کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی مشکل فنی ایجاد شده و رفع آن هستند و این اطمینان به هموطنان عزیز داده می‌شود که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت ایجاد نخواهد شد.

حمله سایبری به پمپ بنزین

با اینحال برخی از رسانه های کشور از احتمال حمله سایبری خبر دادند. سایت ایسنا در خبر نوشت: مراجه کنندگان در جایگاه سوخت با پیام « حمله سایبری» مواجه شدند. این خبر ساعتی بعد از خروجی ایسنا پاک شد و این خبرگزاری در اطلاعیه ای از هک شدن سایت خود خبر داد. شبکه خبر نیز در زیر نویسی نوشت: منابع نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، حمله سایبری به سامانه سوخت گیری در پمپ بنزین ها را تایید کرد. خبرگزاری انتخاب نیز نوشت: صداوسیما اعلام کرد اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است. بر اساس اعلام صداوسیما، کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و بزودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت. جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد. تا لحظه تنظیم خبر به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیش از ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند.
سرما و یخبندان شبانه میهمان مناطق سردسیری خراسان جنوبی
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از وقوع سرما و یخبندان شبانه در مناطق سردسیری استان خبرداد. نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی طی ۳ روز آینده شاهد وقوع سرما و یخبندان شبانه در سربیشه و قائنات خواهیم بود. وی افزود: وقوع یخبندان شبانه در مناطق سردسیر شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های سربیشه و قاینات قابل پیش‌بینی است و فعالان بخش کشاورزی تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی به‌کار گیرند. وی افزود: شرایط جوی در اغلب نقاط استان تا پایان هفته پایدار و یکنواخت خواهد بود و افزایش موقت ابر در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود. کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا از اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی شروع شد به طوری که دما در برخی شهرستان‌ها از جمله بیرجند و سربیشه به زیر صفر رسید و اداره کل هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت