میزبانی تلخ بوستان های شهر از کرونای هندی

مهدی آبادی- در شرایطی که استاندار خراسان جنوبی براساس مصوبه کرونای استان بر لزوم تعطیل بوستان‌های مرکز استان از ساعت ۶ عصر تأکید دارد ولی بازبودن تعدادی از پارک ها و تفرج‌گاه‌های بیرجند حضور پرشمار مردم را در این اماکن در پی داشته است. با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی بسیاری از پارک های مرکز استان به ویژه بوستان تازه تاسیس کاجستان این شب‌ها پذیرای بسیاری از مردمی است که بدون توجه به کرونا تا آخر شب در کنار هم حضور دارند و با جان خود و دیگران بازی می‌کنند. شب گذشته بوستان کاجستان در حالی مملو از جمعیت بود که شهرداری اقدامی برای مسدود کردن ورودی‌های این بوستان نکرده بود و متاسفانه جمعیت بسیاری بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن در کنار یکدیگر به تفریح مشغول بودند. این گلایه‌تنها مختص مردم نیست و باید به مسئولان هم یادآوری کرد که در اجرای تصمیمات ستاد کرونا جدیت لازم را از خودشان بروز دهند. جهش جدید ویروس کرونا دلتای هندی در حالی استان‌های کشور را یک به یک فتح می‌کند که به گفته مسئولان حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی، دارای قدرت سرایت بالاتری است و این خود هشداری برای شیوع زودهنگام موج پنجم این ویروس در سطح استان است.

ممنوعیت ورود به مکان‌های تفریحی از ساعت ۱۸

استاندار خراسان جنوبی در آخرین جلسه ستاد کرونای استان گفته بود: حضور برخی شهروندان در پارک‌ها تا پاسی از شب و بدون رعایت پروتکل‌ها در حالی است که منع تردد شبانه در حال اجراست و دلیلی ندارد خانواده‌ای تا ۲ بامداد در پارک‌ و بوستان‌ باشد و ما بخواهیم نسبت به تعطیلی واحد صنفی اقدام کنیم. ملانوری افزود: این سهل‌انگاری‌ها و پروتکل‌شکنی‌ها می‌تواند برخی از خانواده‌ها را گرفتار کند، لذا با توجه به ابلاغیه مدیریت کشوری مصرف برق و لزوم تعطیل شدن مکان‌های تفریحی، عمومی و پارک‌ها از ساعت ۱۸، این مصوبه از طرف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به شهرداری‌های استان ابلاغ می‌شود و با افراد یا مجموعه‌هایی که پروتکل‌شکنی کنند، برخورد قاطع می‌شود. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: عادی‌انگاری خانواده‌ها موضوع مهمی است که بار دیگر ما را درگیر پیک جدید کرونا می‌کند و متاسفانه برخی بوستان‌ها حتی دستگاه‌های بازی را تا پاسی از شب روشن دارند که باید به شهرداران نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها تاکید شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه با گلایه از اجرایی نشدن مصوبات ستاد استانی کرونا، گفت: پارک‌های استان تا پاسی از شب مملو از جمعیت و تالارها در حال فعالیت هستند.

نمی توانیم از حضور مردم در بوستان ها جلوگیری کنیم

شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری تابع تصمیمات ستاد کرونا استان است، گفت: از دوشنبه کلیه فضاهای خدماتی و ورزشی، آب نما ها و شهربازی بوستان کاجستان تعطیل شد. جاوید ادامه داد: برق کامل بوستان ها را به دلیل برخی از ملاحظات و آسیب های اجتماعی نمی شود قطع کرد. به گفته شهردار بیرجند اگر مسئولان به دنبال قطعی کامل بوستان ها هستند از اداره برق شهرستان این درخواست را انجام دهند. وی با بیان اینکه نمی توانیم از حضور مردم در پارک ها جلوگیری کنیم، بیان کرد: این موضوع وظیفه شهرداری نیست و نیروی انتظامی باید به عنوان متولی در بوستان ها حضور داشته باشد و از حضور شهروندان جلوگیری کند. شهردار بیرجند اضافه کرد: هرچند که بیرجند وضعیت قرمز را ندارد اما به هرحال شهرداری از تصمیمات ستاد کرونا استان پیروی می کند. جاوید به افتتاحیه های آینده پروژه های عمرانی شهرداری نیز اشاره و افزود: شهرداری در این افتتاحیه ها هیچگونه برنامه عمومی ندارد و صرفا با حضور مسئولان این برنامه ها را افتتاح می کند. وی به افتتاحیه بوستان کاجستان هم پرداخت و اضافه کرد: در این برنامه فقط از مسئولان دعوت رسمی شد و برنامه های قبلی افتتاحیه مانند حضور خواننده کشوری لغو شد اما شهروندان به طور خودجوش در این بوستان حضور پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت