فساد؛ خط قرمز سازمان بازرسی کل استان

صباغی -بازرس قضایی و بازرس کل خراسان جنوبی گفت: فساد، تضییع و تصاحب اموال مردم و بیت‌المال خط قرمز سازمان بازرسی کل استان است و با حساسیت به این وظیفه مهم عمل می کند. رحیمی درباره عملکرد اداره امور حقوقی و نظارت همگانی این سازمان با بیان اینکه تعداد کل شکایات در شش ماه اول سال جاری در استان ۴۶۶ مورد بوده است افزود: از این تعداد ۴۲۰ مورد آن تعیین تکلیف شده و از آمار کسر شده اند. وی اضافه کرد: تعداد کل گزارش فساد در نیمه اول سال ۲۳۰ مورد بوده که تعداد ۱۹۰ مورد آن تعیین تکلیف شده است.بازرس قضایی و بازرس کل خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد کل شکایات و گزارش فساد وارده در شش ماهه سال جاری ۶۹۶ مورد بوده است، ادامه داد: تعداد کل شکایات و گزارش فساد رسیدگی شده و تعیین تکلیف شده ۶۱۷ مورد می باشد.رحیمی افزود: ۸ مورد برنامه بازرسی از ابتدای سال تا کنون در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی انجام شده است بازرس قضایی و بازرس کل استان خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت و حضور فعال نمایندگان بازرسی کل استان در مجامع و جلسات تصمیم‌گیر استانی در راستای حمایت از سرمایه گذاری، ادامه داد: انجام بازدیدهای سرزده از کارخانه ها و واحدهای تولیدی و ارسال ۱۲ مورد گزارش های هشدار دهنده به دستگاه های اجرایی در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی از مهمترین فعالیت های این سازمان بوده است. رحیمی در خصوص آمار گزارش های ابلاغی به دستگاه ها در شش ماه سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه در این بازه زمانی ۲۸ گزارش ارسال شده است، عنوان کرد: همچنین در این مدت ۱۶۶ مورد گزارش پیشنهادی و ۱۵۱ مورد گزارش جریانی داشته ایم که ۸ مورد آن اجرا شده است.

نظارت برانتخابات ریاست جمهوری

وی با اشاره به ابطال و اصلاح مصوبات غیرقانونی مختلف شورای آموزش و پرورش افزود: استرداد مبالغ ریالی قابل توجه پرداختی به اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف و متعدد به بیت المال از جمله عملکردهای مجموعه بازرسی استان می باشد. رحیمی با بیان اینکه در شش ماه اول سال از سوءجریان فرآیند جذب و بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی جلوگیری شده است، ادامه داد: همچنین از برگزاری توافقات و انعقاد مصوبات خارج از حدود اختیارات شوراهای اسلامی استان نیز ممانعت به عمل آمده است . این مقام مسئول با بیان اینکه بازرسی کل خراسان جنوبی به موازات انجام وظایف و تکالیف قانونی و بازرسی‌های برنامه‌ای و مدون خود اقدامات قابل توجه دیگری نیز انجام داده است، خاطر نشان کرد: نظارت بر روند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نظارت بر چگونگی انجام وظایف و تکالیف قانونی موضوع مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراجع ذیربط از جمله این موارد بوده است. وی اضافه کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان و الزام دستگاه‌های مختلف به انجام امور لازم حسب مورد نیز به طور دقیق رصد شده است. بازرس قضایی و بازرس کل استان خراسان جنوبی با اشاره به رصد دقیق وضعیت بازار و عرضه کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان به صورت مستمر، بیان کرد: بازرسی‌های سرزده از واحدهای تولیدی و صنفی استان به منظور اطمینان از تامین و عرضه و نیز فروش مناسب آن به شهروندان نیز طبق معمول انجام شده است. رحیمی یادآور شد: تفاهم‌نامه تهیه مصالح ساختمانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بین دستگاه های مختلف ذیربط و بخش خصوصی به منظور اخذ تخفیف قابل توجه تا ۲۵درصد نسبت به آنها برای اولین بار در کشور به ابتکار بازرسی کل استان خراسان جنوبی انعقاد شده است.

روحیه انقلابی و جهادی بازرسی کل استان

رحیمی گفت: سازمان بازرسی کل کشور در تمامی استان ها مانند خراسان جنوبی دارای بازرسی کل است و به استناد ماده ۶ آیین نامه اجرایی سازمان مصوب ۱۳۹۸ می تواند به تشخیص رئیس سازمان در شهرستان ها نمایندگی ایجاد کند. وی با بیان اینکه وظایف و اختیارات سازمان به استناد ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۹۳ مشخص شده ، اضافه کرد: از جمله این وظایف می توان به انجام بازرسی های برنامه‌ای، مستمر، فوق العاده، اعلام موارد تخلف و نارسایی‌ها و سوءجریانات اداری و مالی به مراجع ذیربط اشاره کرد. این مقام قضایی اضافه کرد: بازرسی کل استان مجموعه‌ای یکدست، همدل با روحیه انقلابی و جهادی بوده که در راستای وظایف و تکالیف قانونی محول، منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های مجموعه سازمان بازرسی کل کشور در استان گسترده و پهناور خراسان جنوبی، به صورت مضاعف به امر نظارت و بازرسی مشغول می‌باشند. رحیمی افزود: در انجام وظایف نظارت و بازرسی، زمان کاری اداری برای این بازرسی کل مطرح نبوده و در بسیاری اوقات، خارج از وقت اداری در سطح استان انجام وظیفه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت