رخ نمایی دلتا کرونا در خراسان جنوبی

شیوع دلتا کرونا در خراسان جنوبی و عادی انگاری مردم دست به دست هم داده اند تا کرونا طغیان کرده و تعداد بیشتری از خانواده ها داغدار شوند. ویروس کرونا همچنان زیر سایه عادی انگاری‌ها قرار دارد و هر روز قوت بیشتری پیدا می‌کند. ورود دلتای هندی نیز موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص شیوع بیشتر کرونا شده و مسئولین می‌گویند احتمال اینکه بیشتر از ۹۰ درصد از موارد کرونایی که در خراسان جنوبی شناسایی می‌شوند از نوع ویروس دلتا باشند بسیار زیاد است. به سطح شهر بیرجند رفتیم تا نظر مردم را در خصوص کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جویا شویم.

مردم راه می روند اما بدون ماسک

احمدی یکی از شهروندان بیرجندی به ما می‌گوید: در سطح شهر که تردد می‌کنم، تعداد زیادی از افراد را می‌بینم که بدون ماسک راه می‌روند و سایر موارد بهداشتی را هم رعایت نمی‌کنند. او ادامه می‌دهد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دست نزدن به سر و صورت از دیگر مواردی است که باید توسط مردم رعایت شود، اما کمتر در بین مردم مراعات می‌شود.احمدی می‌گوید: به دلیل اینکه زمان زیادی از شیوع بیماری کرونا در کشور و در خراسان جنوبی می‌گذرد، مردم نوعی بیخیالی را پیشه کرده اند که می‌تواند فاجعه آفرین باشد این شهروند بیرجندی بیان می‌کند: ورود دلتای هندی و آغاز پیک پنجم کرونا باید در ما آگاهی ایجاد کند تا دوباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهیم و خود را از خطر کرونا مصون نگه داریم.

بی توجهی به محدودیت های کرونایی در پارک ها

ضیائی تبار دیگر شهروند بیرجندی هم به ما می‌گوید: با اینکه محدودیت‌هایی برای تردد و حضور در پارک‌ها اعمال شده است، اما شب‌ها تعداد زیادی از مردم به پارک‌ها می‌روند و به بهانه استفاده از فضا و هوای آزاد، ماسک خود را از روی صورت بر می‌دارند. او ادامه می‌دهد: اگر کمی به فکر جان عزیزان خودمان باشیم و خطر شیوع کرونا را جدی بگیریم، از بسیاری کار‌ها که موجب طغیان کرونا می‌شود دست می‌کشیم. ضیائی تبار می‌گوید: انگار برای آن‌هایی که کرونا را باور ندارند، یک اتفاق تلخ نیاز است تا به وسیله آن یکی از عزیزان خود را از دست بدهند و بعد وجود کرونا را باور کنند.

آمدن دلتا به خراسان جنوبی با تردد های بین استانی

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که طی سه هفته‌ گذشته تقریبا حدود ۲۰ درصد آمار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های سطح استان افزایش داشته است. او افزود: در استان‌های خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان شاهد افزایش موارد کرونا مثبت به خصوص دلتا هستیم که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. مهدی زاده اظهار کرد: تردد‌های بین استانی به خصوص بین خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان امکان انتقال و گردش ویروس کرونا را دو چندان کرده است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با توجه به این که آمار مراجعه به بیمارستان‌ها در اواخر خرداد ماه حدود ۴۰۵ نفر بوده است، طی هفته گذشته این آمار به ۴۹۰ مورد رسیده است. خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت