رئیس کمیته امداد کشور: ستاد توسعه خاوران، احیا کننده جاده ابریشم است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از ستاد توسعه خاوران به عنوان احیا کننده جاده ابریشم یاد کرد. بختیاری باحضور در هجدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران، ضمن قابل تقدیر خواندن اقدام استاندار در تحقق این طرح ابتکاری، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار بالایی به لحاظ سرمایه ‌گذاری دارد که می توان از آنها به خوبی استفاده نمود. وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان در قالب ستاد توسعه خاوران، گفت: اگر ستاد توسعه خاوران، طرحی ابتکاری است، راه اندازی کارگروه مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها ابتکار مهمتری است چراکه بروکراسی‌های پیچیده اداری را تسهیل نموده و خیال سرمایه‌گذار را از این بابت راحت می کند. به گفته وی؛ این که در قالب این ستاد، طرح‌های بی‌نام صادر شده تا به محض ورود سرمایه‌گذار در اختیارش قرار بگیرد، برای سرمایه‌گذار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه خیلی از ایرانیان خارج از کشور، متقاضی سرمایه‌گذاری در ایران هستند، اظهار امیدواری کرد؛ این اقدام بزرگ که با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و با رویکرد رشد و بالندگی صورت گرفته توسعه یابد و به عنوان الگویی برای دیگر مناطق ارائه شود. بختیاری به تشریح ظرفیت های خراسان جنوبی پرداخت و با اشاره به سابقه آموزشی بیش از صد ساله استان، اظهار داشت: در زمینه فراگیری علم در این استان پایه‌گذاری‌های خیلی خوبی شده و علما، نخبگان و افراد خبره زیادی در تمامی عرصه‌ها از این استان معرفی شده‌اند، از آن جمله آیت ا… تهامی که یکی از علمای بزرگ این استان است و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به فضایل این بزرگوار تأکید فرموده اند. وی وجود سردارانی همچون کاوه، ناصری، آهنی، رحیمی را از ظرفیت های استان نام برد و از پتانسیل های دانشگاهی، معدنی و کشاورزی گفت و اظهار داشت: امیدواریم با تلاش‌های دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی از قبیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان و ورود به موضوع بهره برداری از این ظرفیت ها، این استان در حوزه سرمایه‌گذاری توسعه و رونق بگیرد.

توانمندسازی جامعه هدف، در صدر برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره)

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه به برنامه های این مجموعه درکلان کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اواخر تیرماه سال ۹۸، مأموریت توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان را با رعایت حرمت‌گذاری آنها برای کمیته امداد امام خمینی(ره) صادر کردند که این موضوع در صدر برنامه‌ها قرار گرفته است. بختیاری با اشاره به اقداماتی که در دوره های مدیریتی مختلف در این مجموعه انجام شده، افزود: در راستای تحقق این برنامه، سه رکن اشتغال، مسکن و ترویج فرهنگ خودباوری و خوداتکایی را تعریف کردیم.وی با بیان اینکه ۵۵ درصد تسهیلات مجموعه شناور است و ۶۰ درصد افراد تحت پوشش نیز خانم هستند، گفت: برای توسعه مشاغل خانگی برنامه ریزی های ویژه ای شده تا شاغل بودن مادر، حضورش در خانه را تحت الشعاع قرار ندهد.به گفته وی؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی پذیرش اشتغال خانگی و روستایی را دارد و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال روستایی از محل صندوق ولایت و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی امسال گفت و تصریح نمود: اشتغالزایی برای ۳۰۰ هزار نفر از برنامه های امسال است که سهم خراسان جنوبی از این میزان، ۶ هزار و ۳۶۳ فرصت شغلی می باشد.به گفته وی؛ استان اگر بتواند سهمیه اشتغال خود را تا آذرماه جذب کند، از تسهیلات بیشتری بهره‌مند خواهد شد.بختیاری به برنامه های این مجموعه در بحث احداث مسکن اشاره کرد و خاطرنشان نمود: کمیته امداد امام خمینی (ره) تا دو سال دیگر صددرصد مسکن مورد نیاز خانواده های تحت پوشش خود را در خراسان جنوبی احداث می کند.وی تحقق دو پیشنهاد ورود کمیته امداد امام خمینی (ره) به بحث احیای قنوات و انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی از شوسف و گزیک را به انجام کار کارشناسی و بررسی شرایط منوط کرد.

سرمایه گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک استان

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه پیشنهاد داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک به ویژه زرشک استان سرمایه گذاری نماید، ورود کمیته امداد امام خمینی(ره) به بحث فرآوری محصولات استراتژیک به ویژه زرشک به توانمندی خانواده های زیادی کمک می کند. وی به تشریح اقدامات ستاد توسعه خاوران پرداخت و گفت: مهمترین هدف ما در ستاد توسعه خاوران، بهره برداری مطلوب از ظرفیت های استان است. به گفته وی؛ موضوع فرآوری محصولات کشاورزی از برنامه های اولویت دار ستاد توسعه خاوران می باشد. استاندار با اشاره به موقعیت خراسان جنوبی، تصریح نمود: علیرغم همه تلاش هایی که طی این سال ها صورت گرفته، این استان از وجود برخی کاستی ها رنج می برد، به همین دلیل توان و ظرفیت دستگاه های خدماتی را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بخشی از مشکلات و عقب ماندگی های موجود را برطرف نماییم. ملانوری با اشاره به این که هدف از این اقدام، ارتقاء سطح رفاه مردم و محرومیت زدایی از منطقه در راستای توسعه متوازن و عدالت اجتماعی است، ادامه داد: این موضوع از مهمترین اهداف انقلاب و امام خمینی(ره) و نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می باشد. وی با تأکید بر این که ستاد توسعه خاوران، طرحی ابتکاری است، متذکر شد: این طرح در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، شعار سال، سیاست های کلان کشور و سند آمایش سرزمین شکل گرفته است.استاندار گفت: با راه اندازی کارگروه پشتیانی ها و مانع زدایی ها در این ستاد، موانع موجود در مسیر سرمایه گذاران حذف شده، بروکراسی اداری شکسته می شود و از مهمترین اقدامات این کارگروه صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری و تعیین تکلیف طرح های پیشنهادی سرمایه گذاران، ظرف دو هفته است.ملانوری اظهار داشت: بنده معتقدم با ادامه برنامه های ستاد توسعه خاوران، استان می تواند ظرف دو سه سال آینده از محرومیت خارج شده و حتی به عنوان معین توسعه ای به مناطق محروم کمک کند.

کمیته امداد امام خمینی(ره)، معین توسعه ای در شوسف و گزیک

وی افزود: طی همین مدت ۶ ماهی که از آغاز به کار رسمی ستاد گذشته در قالب ۱۹ تفاهم نامه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است. استاندار با تأکید بر اقدامات ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان ، گفت: فعالیت هایی که در بخش درح شهرستان سربیشه صورت گرفته قابل تقدیر است لذا پیشنهاد ما این است که با توجه به این تجربه خوب، کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب تفاهم نامه هایی، به عنوان معین توسعه ای، محرومیت زدایی در برخی مناطق دیگر همچون گزیک و شوسف را نیز بپذیرد. وی افزود: دستگاه های اجرایی هم به خدمت کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهند آمد تا کارها شتاب بگیرد و شاهد رفع مشکلات در این بخش ها باشیم.ملانوری با اشاره به مشکلات استان در بحث آبرسانی به مناطق روستایی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند با ورود به این موضوع به ما کمک کند تا در بحث ایجاد شبکه و آبرسانی به روستاها زودتر به نتیجه برسیم.

چند پیشنهاد کارآمد

نماینده مردم شهرستان های قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت های کشاورزی استان می طلبد که کمیته امداد امام خمینی(ره) منابع خود را در زمینه فرآوری محصولات استراتژیک استان هزینه کند.اسحاقی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به دولت قبل مبنی بر توجه به فرآوری زعفران و خرما، افزود: این اقدام ضمن کمک به توسعه خراسان‌جنوبی، در توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز مؤثر است. پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز چهار موضوع کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) به احداث مسکن محرومین، احیای قنوات، حمایت از صنایع دستی و تکرار تجربه محرومیت زدایی در بخش درح در دیگر بخش های استان را پیشنهاد داد. شایان ذکر است: هجدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و اسحاقی نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و با محوریت ارائه گزارش مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص اقدامات انجام شده در بحث اشتغال استان و سند توسعه بخش درح شهرستان سربیشه برگزار شد. اعتمادیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت