حال ناخوش بیمارستان میلاد

مهدی آبادی-  افتتاح بیمارستان‌های تامین اجتماعی به صورت هیات مدیره‌ای از سال ۹۵ در سازمان تامین‌اجتماعی آغاز شد و در ابتدا ۵ بیمارستان  میلاد در شهرهای تهران، اهواز، ایلام، البرز کرج و بیرجند زیر مجموعه هلدینگ میلاد سلامت سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند. هدف این طرح به گفته متولیان آن کاهش هزینه و افزایش بهره وری بود که اکنون این اهداف محقق نشده و چالش های زیادی مانند تبعیض در  پرداختی ها به پرسنل، قراردادهای چندماهه، ظرفیت پایین تخت های بیمارستانی، بدهی بالای بیمارستان و… نیز در برداشته است. این موارد باعث گلایه بسیاری از پرسنل بیمارستان میلاد نیز شده و در سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مشکلات خود را بیان کردند و منتظر تدبیر مسئولان کشوری برای رفع معظلات پیش آمده هستند.

یک سوم پرستاران دیگر دریافتی داریم

یکی از پرستاران که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار آوا گفت: در سال ۹۵ بیمارستان میلاد به همراه چند بیمارستان دیگر به طور هیات مدیره ای اداره می شوند تا در در هزینه های درمانی کاهش ایجاد شود. وی به تبعیض در پرداختی حقوق ها اشاره و افزود: کارمندان عادی و پرستاران سایر بیمارستان های استان بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون دریافتی دارند اما در مقابل پرستاران این بیمارستان یک سوم این عدد دریافتی دارند. این پرستار ادامه داد: در زمان کرونا که همه از کادر درکان حمایت می کنند، پرسنل این بیمارستان دچار چنین تبعیض هایی هستند که باعث نارضایتی کارکنان این بیمارستان شده است. وی عنوان: در سفر یکی از مقام های ارشد سازمان تامین اجتماعی کشور به بیرجند گلایه ها را مطرح کردیم که قول بررسی آن را دادند. به گفته این پرستار مهلت ۱۰ روزه برای تعیین و تکلیف مشکلات معین شد که گویا هنوز آن ۱۰ روز به اتمام نرسیده است.

۱۲۰نفر از سال گذشته همکاریشان را قطع کردند

وی تصریح کرد: بسیاری از مسئولان هم از این بیمارستان بازدید کردند و با دیدن شرایط فقط افسوس خوردند و کاری نیز تاکنون برای بهبود شرایط انجام ندادند. وی گفت: بسیاری از پرستاران با قرادادهای یک ماهه و دوماهه در اینجا به کار گرفته شدند که با این وضعیت مسئولان انتظار دلسوزی پرستار برای بیماران را دارند؟. این پرستار با بیان اینکه بسیاری از نیروهای بیمارستان میلاد انگیزه ای برای کار کردن ندارند، بیان کرد: ۱۲۰ نفر از سال گذشته تا الان  با این بیمارستان قطع همکاری کردند و  با شرایط بهتر در محل دیگری به فعالیت می پردازند. به گفته وی جایگزین این افراد پرسنل بی تجربه ای شدند که تا تجربه ای هم کسب می کنند از این بیمارستان می روند.

ظرفیت به ۲۰ درصد رسیده

این پرستار به ظرفیت پایین اشتغال تخت های بیمارستان میلاد پرداخت و اضافه کرد:  تا سال ۹۶ ظرفیت تخت های این بیمارستان نزدیک به ۹۰ درصد رسید اما در بعد از آن با کاهش پذیرش بیمار مواجه شدیم. وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت بیمارستان به ۲۰ درصد رسیده است، گفت: بسیاری از پزشکان به دلیل مسائل مالی بیماران خود را به این بیمارستان معرفی نمی کنند و شهروندان نیز به دلیل تجربه اندک پرستاران برای درمان به بیمارستان های دیگر می روند. به گفته وی علت بی تجربه بودن پرستاران دریافتی کم و قراردادهای چندماهه می باشد که در این بیمارستان ماندگار نمی شوند

بسیاری از بخش ها تعطیل شدند

وی با بیان اینکه بسیاری از بخش ها تعطیل یا با حداقل ظرفیت کار می کنند، بیان کرد: این درحالی است که تجهیزات زیادی برای این بیمارستان خریداری شده که اکنون بلااستفاده مانده است. وی اضافه کرد: در زمان مرحوم دکتر نوربخش رئیس فقید تامین اجتماعی کشور ایجاد مرکز ام ای ار به تصویب رسید و حتی کلنگ زنی نیز برای ایجاد ساختمان زده شد اما تاکنون هیچ اقدامی برای این موضوع نشده است. به گفته این پرستار قول هایی نیز به طور مرتب برای این موضوع از مسئولان داده می شد که در عمل هیچ اتفاقی نمی افتاد. این منبع آگاه به میزان بدهی های این بیمارستان نیز اشاره و گفت: تاکنون این بیمارستان نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد که توان پرداخت آن را نیز ندارد. این پرستار به موضوع دیگری نیز اشاره می کند. به گفته وی بیش از یک سال اضافه کار و ۳ سال نیز حق بهرووری نیروها پرداخت نشده است. وی به بی ثباتی مدیریتی نیز پرداخت و بیان کرد: متاسفانه در یک سال  اخیر بیمارستان میلاد ۳ مدیرعامل آمدند ورفتندیکی دیگر از پرستاران نیزگفت: در ابتدا قرار بود اگر این طرح با موفقیت روبه رو شود سایر بیمارستان های تامین اجتماعی نیز به این شکل اداره شوند اما این پروژه با شکست روبه رو شده است و تاکنون نیز هیچ اقدام مثبتی برای رفع مشکلات انجام نشده است. وی با بیان اینکه ناتوانی در پرداختی حقوق باعث رفتن بسیاری از پزشکان از این بیمارستان شد، ادامه داد: دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی و رادیو گرافی در این بیمارستان وجود دارد که به دلیل عدم همکاری بلااستفاده مانده است. به گفته وی در برخی از موضوعات کوچک به ناچار بیماران را به بیمارستان های دیگر می فرستیم. این پرستار اضافه کرد: در زمان کرونا با اینکه  پرسنل این بیمارستان مشارکت فعالی داشتند اما دستمزد و امتیاز خاصی به آنها تعلق نگرفت که حس تبعیض در بین کارکنان ایجاد شد.  وی اضافه کرد: بسیاری از کادر درمان در دوران کرونا زحمات زیادی در این بیمارستان کشیدند و خطرات زیادی هم متحمل شدند اما متاسفانه حاضر نیستند از سودخودشان بگذرند و کمکی به معیشت نیروها بیمارستان بکنند.

چرا نیروها بیمارستان باید تقاص پس بدهند

وی به موضوع دردناکی اشاره کرد و گفت: در برخی از موارد به دلیل کمبود تجهیزات به طور ویژه ماسک برخی از نیروها دو بار از ماسک استفاده می کردند که واقعا دردناک می باشد. این پرستار هم به گلایه از تبیعض در پرداختی ها پرداخت و بیان کرد: حقوق کارکنان و پرستاران پرسنل بیمارستان میلاد با سایر مراکز درمانی استان قابل مقایسه نیست و  همین علت باعث کوچ بسیاری از نیروهای مجرب بیمارستان شده است. این پرستار به موضوع دیگری نیز اشاره و گفت: از برخی از نیروها سفته ۱۵ میلیونی برای همکاری گرفتند که این موضوع بسیار زننده و توهین آمیز است. وی اضافه کرد: وقتی نیرو از امنیت شغلی و حقوق کافی برخوردار نیست چرا باید چنین قوانین تبعیض آمیزی را شاهدش باشیم. به گفته وی به دلیل نبود بیمار برخی از نیروها تعدیل و اخراج شدند که گویا تقاص این موضوع را باید پرستار بدهد

منتظر نظر تهران هستیم

مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در پاسخ به گلایه های نیروهای بیمارستان میلاد گفت: در سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور به استان بازدیدی از این بیمارستان انجام شد و ایشان پس از شنیدن گلایه های پرسنل بیمارستان دستور بررسی این موضوع را صادر کردند. فیروزی اضافه کرد: با توجه به این موضوع دکتر فولادی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در سفری به خراسان جنوبی گزارش کاملی را از وضع این بیمارستان تهیه کردند و به ستاد ارائه کردند. وی با بیان اینکه منتظر نظر سازمان تامین اجتماعی در این موضوع هستیم، بیان کرد: باید تا زمان نظر نهایی ستاد منتظر باشیم. مدیرعامل تامین اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: هیات مدیره جدید در این بیمارستان مستقر شده و اقداماتی نیز برای بهبود شرایط پرسنل انجام داده است. فیروزی افزود: در اولین جلسه هیات مدیره جدید مصوباتی در این زمنیه داشتند و قراردادهای نیروهای بیمارستان میلاد نیز اصلاحاتی انجام  خواهد شد. به گفته وی درباره حقوق و مزایای این نیروها و برخی از مشکلات دیگر باید منتظر نظر ستاد باشیم. وی درخصوص جذب نیروهای جدید نیز عنوان کرد: اکنون این موضوع در اختیار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می باشد و به کارگیر نیروها با نظر ایشان انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت