اخبار فرهنگی – اجتماعی

تسهیلات بانکی جدید برای صادر کنندگان محصولات کشاورزی

امتحانی- مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از ابلاغ تسهیلات جدید برای صادر کنند گان محصولات کشاورزی استان خبر داد. اکبری راد افزود: ۴۰۰میلیارد ریال تسهیلات با هدف حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی برای فعالیت‌های صادراتی محصولات کشاورزی استان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود. وی اظهارداشت: این تسهیلات از محل منابع بانک توسعه تعاون و صندوق‌ توسعه ملی وبرای محصولات کشاورزی صادرات محور توسط بانک توسعه تعاون استان پرداخت می‌شود. اکبری راد نرخ سود بانکی این تسهیلات را ۱۱درصد وباز پرداخت یکساله دانست و اضافه کرد: این نوع تسهیلات به صورت سرمایه در گردش بوده ومتقاضیان باید برای دریافت تسهیلات به سامانه سپیدار سازمان توسعه تجارت مراجعه وثبت نام نمایند. وی تاکید کرد: متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی نبایستی از محل منابع صندوق توسعه ملی درسیستم بانکی بدهی یا مانده تسهیلات داشته باشند. مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش موثرتسهیلات بانکی بر افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان گفت درتلاش هستیم تا این تسهیلات افزایش یافته تا بشود در صادرات محصولات کشاورزی استان سهم خوبی داشته باشیم. اکبری راد با اشاره به وجود محصولات کشاورزی استراتژیک زعفران، زرشک، عناب، پسته وحتی گیاهان دارویی که قابلیت زیادی برای صادرات دارند گفت متاسفانه سهم استان ما از این حیث بسیار ناچیز ومتاسفانه این محصولات دارای قابلیت ۱۰۰درصد صادراتی استان از سایر استان ها صادر می‌شود که اینگونه تسهیلات کمک فراون به صادر کنندگان استان خواهد کرد تا محصولات کشاورزی تولیدی استان از همین جا صادر شود. وی به پیگیری وبرندسازی محصولات کشاورزی استان توسط ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت : توجه به بسته بندی و اهمیت آن در امر صادرات ضرورت دارد که در دستور کار ستاد توسعه خاوران قرار دارد. اکبری راد گفت : بایستی برای صادرات محصولات کشاورزی استان تلاش کنیم تا ضمن رونق اقتصادی استان، تولید کنندگان بتوانند با تولید محصولات مرغوب به ارزش افزوده بالاتری برای محصول شان ترغیب وتشویق شوند. استان خراسان جنوبی بالغ بر ۸۲۰۰۰بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

تجمع دانشگاهیان در محکومیت حمله به نمازگزاران مسجد قندوز افغانستان

اعتمادیان- جمعی از اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان و مدیران دانشگاه بیرجند در محکومیت حمله به نمازگزاران مسجد قندوز افغانستان و ابراز همدردی با دانشجویان افغانستان در مسجد امام جعفر صادق(ع) دانشگاه بیرجند تجمع کردند خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دانشجویان و مردم کشور دوست و همسایه افغانستان در محکومیت این جنایت گفت: امیدوارم هر چه زودتر این شرایط در کشور همسایه پایان پذیرد. خامسان به مصیبت‌های وارده به کشور افغانستان از سالیان گذشته و اشغال این کشور توسط شوروی و حضور طالبان در ۲۰ سال گذشته و اشغال توسط آمریکا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مشکلات در کشور دوست و همسایه حل شود و مردم به آرامش برسند.

اضافه شدن ۵۰ هکتار از اراضی غرب شهرک اصناف قاین به محدوده شهری

حقانی- ۵۰ هکتار از اراضی غرب شهرک اصناف قاین به محدوده شهری اضافه شد.رئیس شورای اسلامی شهر قاین با اعلام این مطلب در دیدار اخیر اعضاء شورای اسلامی قاین با مدیر کل مسکن و شهرسازی گفت: مقرر شده است ظرف یک ماه آینده با توافقات صورت گرفته با مالکین ۵۰ هکتار از اراضی ضلع غرب شهرک اصناف به شهر قاین الحاق شود. ترحمی افزود: با این اقدام بخش اعظمی از مشکل زمین شهر قاین که دغدغه مدیر کل ، فرماندار و مسئولان اجرائی است مرتفع خواهد شد.

راه یابی فیلم مستند فیلم ساز فردوسی به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

سربازی – فیلم مستند« قدرت و کشور »ساخته احسان مهدی زاده به سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت. فیلم مستند« قدرت و کشور » که به کارگردانی و تدوین احسان مهدی زاده و همچنین تهیه کنندگی وی و انجمن سینمای جوانان ایران و با کمترین بودجه و کمترین عوامل تولید شده است به سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که از ۲۷ مهر تا ۲ آبان در تهران برگزار می شود راه یافت. فیلم مستند «قدرت و کشور» داستان پیرزن و پیرمردی است که سال های سال داخل کویر تنها زندگی می کنند و تنها راه درآمد آن ها از برداشت اسپند و نمک و جذب گردشگر است . شایان ذکر است احسان مهدی زاده از اعضای فعال کانون فیلم اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردوس؛ اولین فیلم کوتاه خود را در سال ۱۳۹۳ به نام «ملاقات » در شهرستان فردوس تولید و علاوه بر ساخت تیزر ، کلیپ و عکاسی و تصویر برداری و حضور در جشنواره های شهرستانی و استانی ،همکاری در سریال شهرزاد و سریال حکایت های کمال که از سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شده است در کارنامه هنری خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت