بسته موفقیت

خط‌خطی کردن روشی برای بیان احساسات

خط‌خطی کردن یک روش برای بیان احساسات است، این رفتار را نه می‌توان بی‌اهمیت دانست، نه می‌توان آن‌قدر بزرگ کرد که یک نتیجه‌گیری کلی بگیریم و فرد را دارای اختلال بدانیم. بعضی از افراد برای تمرکز روی حرفی که می‌زنند یا حرفی که می‌شنوند عادت دارند قلم‌به‌دست بگیرند یا بنویسند، نت‌بردارند و خط‌ خطی بکنند یا یک‌شکلی را ترسیم کنند. یا حتی گاهی اوقات از بی‌حوصلگی برای شنیدن حرف‌هایی از سمت طرف مقابل، شروع به کشیدن خط‌های نامفهوم می‌کند که پیام غیرکلامی است بابت اینکه من حرف‌هایت را دوست ندارم. بخش عمده‌ای از پیام‌ها که انسان‌ها به همدیگر منتقل می‌کنند به‌صورت غیرکلامی است. متأسفانه انسان‌ها از طریق بیان خیلی موضوعات را سانسور می‌کنند. چون معمولاً در ضمیر ناخودآگاه آن مواردی که دوست نداریم دیگران بدانند و یا بفهمند، وقتی به زبان آورده می‌شود به‌شدت مورد سانسور قرار می‌گیرد. گاهی دلیلش این است که حرف‌های طرف مقابل یا خودش را کم‌ارزش جلوه دهیم در اینجا تماس چشمی نداریم و خودمان را به یک موضوع دیگر مثل خط‌خطی کردن یا نقاشی مشغول می‌کنیم و همچنین در برخی اوقات احساسات خودشیفتگی به این شکل نشان داده می‌شود.ترسیم نقوش و خطوط یک شیوه کنترل احساسات و هیجانات است. هر احساسی ازجمله عصبانیت، اضطراب، ناامیدی، ترس و هر چیزی که درآن لحظه فرد تجربه می‌کند؛ به‌هرحال یک رفتار و نشانه است و این رفتار را نه می‌توان بی‌اهمیت دانست، نه می‌توان آن‌قدر بزرگ کرد که یک نتیجه‌گیری کلی بگیریم و فرد را دارای اختلال بدانیم.شکل در ادراک بینایی و حرکتی ممکن است حاکی از یک سری مشکلات هیجانی و شدت اختلال هم باشد. لازم به ذکر است مشکل در ادراک بینایی حرکتی لزوماً به معنای ترسیم این خطوط نخواهد بود. بعضی وقت‌ها مشکل ناتوانی یادگیری است. خود همین رفتار و ترسیم خطوط به نظر می‌آید که خوب باشد و فرد سعی می‌کند از یک ابزار دیگری برای رفع آن نقص استفاده کند. مانند شخص نابینا که از حس‌های دیگرش بیشتر استفاده می‌کند.

توانایی نه شنیدن
آخرین باری که کسی پاسخ نه به درخواست شما داده را به خاطر دارید؟ حسی را که به شما دست داد چه ؟ به نظرتان نه شنیدن اصلا فایده ای هم می تواند داشته باشد؟ شاید برایتان جالب باشد بگویم به همان اندازه که مهارت جرأتمندی و نه گفتن اهمیت بسیاری در زندگی ما انسان ها دارد توانایی نه شنیدن هم اهمیت زیادی دارد.بعضی افراد هستند که نه شنیدن آن ها را برآشفته و عصبانی می کند به گونه ای که حتی به طرف مقابل توهین می کنند یا از او کینه به دل می گیرند و تا سال های سال آن پاسخ نه را فراموش نمی کنند.اول اجازه دهید ببینیم در چه موقعیت هایی ممکن است نه بشنویم: ما از اوایل کودکی در معرض نه شنیدن از کسانی هستیم که رابطه ی عاطفی با آن ها داریم. از کسی که درخواست دوستی ما را در کودکی رد می کند تا کسی که به درخواست ازدواج ما در جوانی نه می گوید. این روابط مهد پاسخ های نه هستند. احتمالاً همگی ما انسان ها اولین پاسخ های نه را از والدین ، اعضای خانواده و فامیل شنیده ایم در پاسخ به درخواست نیازهای اولیه گرفته تا مساعدت در شرایط بحرانی زندگی. زمانی که انسان ها به سن ورود به دنیای کسب و کار می رسند مسیر جدیدی رو به رویشان گشوده می شود که ممکن است پر از پاسخ نه باشد و این “نه” ها می تواند به درخواست کار در محل های کار باشد یا درخواست مرخصی یا اضافه حقوق و یا تغییر موقعیت شغلی در محل کار. اجازه ندهید که تصویر ایده آلی که از دیگران دارید شما را سرخورده کند. باید بدانیم که دیگران نیز مانند ما خلأها و مشکلات و نقص‌های خود را دارند.

غول‌های فناوری موظف به ثبت دفتر در ژاپن شدند

دولت ژاپن به شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی هشدار داده که اگر برای ثبت دفاتری در داخل خاک این کشور اقدام نکنند، به زودی با خطر جریمه مواجه خواهند شد.اخطار دولت ژاپن خطاب به ۴۸ شرکت بزرگ صادر شده که از جمله آنها می‌توان به غول‌های فناوری آمریکا مانند توئیتر، متا مالک فیس‌بوک و گوگل اشاره کرد.بر اساس قوانین داخلی ژاپن این کشورها موظف هستند دفاتری را در داخل خاک ژاپن ثبت و تأسیس کنند. هدف از این کار حفظ حریم شخصی کاربران و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت آنها اعلام شده است. با این حال اکثر این شرکت‌ها موضوع را جدی نگرفته‌اند و لذا دولت ژاپن به دنبال جریمه آنهاست. رقم این جریمه‌ها هنوز مشخص نشده است.در سال‌های اخیر تعداد کشورهایی که در تلاش هستند با وضع مقرراتی شرکت‌های فناوری آمریکایی را مجبور به ثبت دفتر در خاک خود و نیز نگهداری از داده‌های کاربران در درون کشورشان کنند، در حال افزایش بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت