بسته موفقیت

مشاهده این اتفاق جذاب را در آسمان ایران از دست ندهید

نمایش جذاب و نادری از سیارات در نیمه دوم ماه ژوئن اجرا خواهد شد و نکته قابل ذکر این است که حتی ماه نیز به این نمایش خواهد پیوست.افراد علاقه‌مند می‌توانند با چشم غیرمسلح نیز هر یک از این پنج سیاره درخشان را ببینند. برای دیدن هر یک از آنها باید تا نیمه دوم شب منتظر بمانید و سپس به آرامی یکی یکی نمایان خواهند شد و درست قبل از طلوع خورشید، هر پنج سیاره در بخش جنوبی و شرقی آسمان دیده خواهند شد.
مطمئنا دیدن دو یا سه سیاره درخشان در یک نگاه غیرعادی نیست، اما مشاهده همزمان پنج سیاره تجربه کاملا خاصی است. هم ترازی این پنج سیاره در این هفته پدیده‌ای کاملا خاص خواهد بود و به نظر می‌رسد که پنج جهان در سراسر یک قوس در نیمی از آسمان تقریبا نیم ساعت قبل از طلوع خورشید نمایان شده‌اند.اما نکته جالب‌تر این است که این پنج سیاره با همان ترتیبی که در مدارهای مربوطه خود به دور خورشید هستند، در آسمان ظاهر خواهند شد و این بدین معنا است که ترتیب قرارگیری آنها از افق شرقی – شمال شرقی به سمت بالا و سمت راست به ترتیب عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل خواهد بود. ماه را نیز اضافه کنید که می‌تواند موقعیت زمین را در این صف دیدنی از ۲۳ تا ۲۵ ژوئن مشخص کند. آخرین باری که این نوع هم ترازی اتفاق افتاد، پنج مارس ۱۸۶۴ بود.شروع این جشن با نمایان شدن زحل شروع می‌شود که در نیمه‌های شب ظاهر خواهد شد و سپس تا ساعات قبل از سحر با مشتری و سپس مریخ ادامه خواهد یافت. سیاره خیره کننده زهره نیز در سحر ظاهر خواهد شد و حدود ۳۰ یا ۴۰ دقیقه قبل از طلوع خورشید سیاره عطارد دیده خواهد شد.زحل برای شب‌های پاییز ۲۰۲۲ آماده شده است، اما اکنون قبل از نیمه‌ شب به وقت محلی در حال طلوع است. زحل با چشم غیرمسلح، مانند یک ستاره درخشان زرد و سفید به نظر می‌رسد. حلقه‌های معروف این سیاره را می‌توان با یک تلسکوپ کوچک با قدرت بزرگنمایی حداقل ۳۰ مشاهده کرد. در اولین نور سحر، زحل برای مشاهده در آسمان جنوب شرقی یا جنوب موقعیت خوبی دارد.

صبحانه در بهار ۱۴۰۱با رویکردی نو

فصل جدید برنامه “صبحانه “در بهار ۱۴۰۱با رویکردی نو به روی آنتن شبکه خاوران رفت. به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای خراسان جنوبی ، فصل جدید برنامه صبحانه با هدف معرفی آداب و رسوم بومی محلی استان و ایجاد شادی و نشاط و آگاهی بخش برای مخاطب در فصل جدید به تهیه کنندگی حسن اکبری به روی آنتن شبکه خاوران رفت.این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۹ صبح به صورت زنده از شبکه خاوران پخش می شود . نماهنگ ،نرمش ،نگاه شما ،بیشتر بدانید و قاب شما از بخش های مختلف برنامه صبحانه است. مطالبه گری از مسئولین برای رفع مشکلات مردم در روز های سه شنبه ،معرفی جاذبه های گردشگری استان ، معرفی شرکت های دانش بنیان موفق در استان و دعوت از کارشناسان ورزشی در بخش ورزش در استان از قسمت های مختلف مجله صبحگاهی شبکه خاوران است.
بییندگان این برنامه می تواننده سوژه های خود برای پیگیری در برنامه و یا عکس های زیبای خود از طبیعت استان را طریق از شماره۰۹۱۵۶۰۳۸۰۰۴ در فضای مجازی یا از سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۵۶۵ برای برنامه صبحانه ارسال کنند.
عوامل فصل جدید صبحانه:
دستیاران تهیه: علیرضا براتی، محمد عباسی
تصویربردارن: علیرضا براتی،محمد عباسی
حسین شریفی نیا. صدابردار :امیر زارعی
دستیار صدا و تصویر :مهدی براتی
مجریان:فاطمه زهرا روزی و دانیال موقری

یک استقلالی در بین
پدیده‌های جام جهانی ۲۰۲۲

سایت hitc به معرفی پدیده‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخته است که نام امیرحسین حسین‌زاده نیز در آن به چشم می خورد. امیرحسین حسین‌زاده پس از اولین حضور در تیم ملی فوتبال ایران، ستاره جوانی است که امیدوار است خودش را در جام جهانی نشان دهد. این هافبک پس از ثبت ۸ گل در ۳۰ بازی برای استقلال در لیگ ایران توانست نامی برای خود دست و پا کند.اولین جام جهانی در خاورمیانه می تواند برای ژسوس فریرا ستاره دالاس یک جام جهانی به یاد ماندنی باشد. او، سرمربی آمریکا خواهد بود و تاکنون در ۱۳ بازی ملی، ۷ گل به ثمر رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت