بسته موفقیت

نکات ازدواج مرد ایرانی با تبعه خارجی

زن خارجی در صورت ازدواج با مرد ایرانی، تبعه ایران محسوب می شود یا به تعبیر بهتر، میتواند تابعیت ایرانی کسب نماید و البته اجباری هم در کار نیست. زنان خارجی که در نتیجه ازدواج با مرد ایرانی ، تابعیت ایران را حاصل می کنند، بعد از طلاق یا فوت همسر ایرانی خود می توانند به تابعیت اول خود رجوع نمایند لیکن باید به وزارت خارجه اطلاع کتبی دهند. زن شوهر مرده که از همسر ایرانی سابق خود، فرزندانی دارد نمی تواند تا زمانی که فرزندان او به سن هجده سال تمام نرسیده اند به تابعیت قبلی خود رجوع کند.
زنان خارجی که پس از فوت شوهر یا طلاق همسر ایرانی خود، به تابعیت خارجی خود باز می گردند دیگر حق داشتن اموال غیر منقول نخواهد داشت مگر در حدودی که این حق به اتباع خارجه داده شده باشد. لذا در صورتی که به میزان بیشتری از آنچه برای اتباع خارجه حایز نیست، دارای اموال غیرمنقول باشند یا بعداً بر اساس ارث اموال غیرمنقول بیش از حد مجاز به آن می رسد. باید ظرف یک سال از تاریخ خروج از تابعیت ایرانی یا دارا شدن ملک در مورد ارث، مقدار مازاد را به یک نحوی به اتباع ایرانی منتقل نمایند، در غیر این صورت دادستان اقدام به فروش اموال آن ها نموده و پس از کسر مخارج فروش، قیمت آن به ایشان مسترد خواهد شد.تغییر نام کوچک (نام اول) بانوان خارجی که همسر مردان ایرانی می شوند، مستلزم ارایه گواهی ولادت معتبر محلی با نام جدید یا موافقت نامه کتبی مقامات ذیصلاح کشور متبوع وی مبنی بر تغییر نام وی خواهد بود. اگر این موافقت نامه قبل از صدور شناسنامه ارایه گردد شناسنامه با نام جدید تنظیم خواهد شد.پس از دریافت شناسنامه چنانچه مشخصات مندرج در آن (نام و نام خانوادگی تاریخ و محل تولد) و تابعیت پدر و مادر، نام و مهر امضای مأمور) با مشخصات مندرج در گواهی ولادت مغایرت داشت، اقدام به اطلاع به مأمور صادرکننده جهت رفع اشتباه نمایید. اگر زن خارجی و مرد ایرانی فرزند مشترک نیز دارند مطابق با مقررات مربوط به صدور شناسنامه برای افراد زیر ۱۵ سال می توانند هم زمان با درخواست خود برای فرزندشان نیز درخواست صدور شناسنامه نمایند.
چگونه رویاهای مان را در ذهن‌مان تقویت کنیم؟
هنگامی که یاد بگیریم سوخت جسم و روح‌مان را تمیز و مناسب انتخاب کنیم، بسیار راحت‌تر، قدرتمندتر و سریع‌تر قادریم در مسیر اهداف‌مان گام برداریم و کمتر دچار لغزش و خطا خواهیم شد.بهتر است انسان یاد بگیرد که به طور مرتب به آمال و اهدافش سوخت و تغذیه مناسب برساند و به آن‌ها رسیدگی کند، نه این‌که یک عمر در آرزوی چیزی باشد بدون آن‌که حتی قدمی برای رسیدن به آن بردارد. به هر طریقی که ممکن است به روح‌مان انرژی بدهیم تا با انگیزه دو چندان و شور و شوق فراوان در مسیر اصلی زندگی‌مان حرکت کنیم.البته فقط در مورد غذای جسم صحبت نمی‌کنم. روح ما نیز همانند جسم‌مان نیاز به تغذیه و انرژی مثبت دارد. تمامی افکار، گفتار و اعمال دیگران می‌توانند به روح‌مان انرژی داده و یا این‌که کاملا ما را تخلیه انرژی کنند. افراد موفق کسانی هستند که در هر لحظه از زندگی و با هر دم و بازدم خود به دنبال روابط و اموری می‌گردند که انرژی و شور و شوق زندگی را در آن‌ها دو چندان کند. وقتی شما در یک رابطه سرد و خشک قرار دارید و یا از شغل‌تان راضی نیستید و با انجام آن احساس خستگی و درماندگی می‌کنید، بنابراین انتظار نداشته باشید روح‌تان تغذیه سالم و مناسب داشته باشد. بر عکس اگر دوستی داشته باشید که برای شما ارزش قایل شود و شما را همواره به انجام کارهای خوب و سازنده تشویق کند، شما در زندگی به طور ناخودآگاه به پیشرفت‌های چشمگیری دست می‌یابید. هرگز فراموش نکنید غذاهایی را بخورید که کاملا دوست دارید و با افرادی رابطه داشته باشید که مثبت هستند.

آرامگاه بوذر جمهر قاینی

بزرگمهر قائنی (بوذر جمهر قاینی) سیاستمدار، ادیب و عارف و شاعر اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری قمری است که در دربار سلطان مسعود غزنوی خدمت می‌کرد. وی به زبان فارسی و عربی سخن می‌گفت و از وی اشعار و قصیده‌هایی به‌جای مانده که قصیده بهاریه او شهرت خاصی دارد. بوذر جمهر بعد از مرگ سلطان محمود تا زمان فروپاشی حکومت غزنویان در دربار سلطان مسعود غزنوی به سر برد و در اواخر حکومت غزنویان به قاین آمد و پس از مدتی در گذشت. مقبره حکیم بوذر جمهر در فاصله چهار کیلومتری جنوب غربی شهر قائنات و در دامنه کوهی موسوم به کوه ابوذر (بزرگمهر) قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت