بسته موفقیت

هوش مصنوعی احتمال مرگ را پیش بینی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آریتمی های قلبی یکی از مرگبارترین شرایط بهداشتی است که پیش بینی و در نتیجه جلوگیری از آن کار بسیار سختی است. در همین راستا تحقیقی در نشریه «نیچر کاردیوواسکولار ریسرچ» منتشر شده که نشان می دهد یک سیستم هوش مصنوعی براساس تصاویر قلب بیماران و همچنین پیش زمینه آنها توسعه یافته تا زمان احتمالی مرگ براساس ایست قلبی را پیش بینی کند.طبق گزارش ها سیستم هوش مصنوعی مذکور در ردیابی الگوهایی درقلب کارآمدتر از پزشکان است که با چشم غیر مسلح نمی توان آن را بررسی کرد.ناتالیا ترایانووا محقق ارشد این پژوهش می گوید: آریتمی قلبی دلیل ۲۰ درصد از مرگ های روی داده در سراسر جهان است. حال آنکه انسان دانش اندکی درباره دلیل وقوع آن یا مشخص کردن افرادی که در معرض این خطر هستند، دارد.ترایانووا و همکارانش از تصاویر قلبی استفاده کردند که کنتراست آنها ارتقا یافته بود تا اطلاعاتی را نشان دهد که معمولاً از چشم انسان پنهان است. محققان با استفاده از این روش توانستند گسترش اسکار را در صدها بیمار واقعی بیمارستان جانز هاپکینز ببینند. این روش اطلاعات مهمی در مورد الگوهای اسکار در اختیار پزشکان قرار داد که تا پیش از این قابل دسترسی نبود.دان پاپسکو محقق نخست این پژوهش می گوید: اسکار به شیوه های مختلف گسترش می یابد و نشان دهنده احتمال زنده ماندن بیمار است. این اطلاعات در اسکار مخفی شده است. پیش‌بینی الگوریتم‌ها در آزمایش‌هایی با گروه بیماران مستقل در ۶۰ مرکز بهداشتی در سراسر آمریکا تأیید شد. محققان اکنون در حال توسعه سیستم های دیگری برای تشخیص بیماری های بیشتر هستند. هوش مصنوعی، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند، در مقابل هوش طبیعی[الف] که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش می‌یابد. کتاب‌های پیشرو، این شاخه را به عنوان شاخه مطالعه بر روی «عوامل هوشمند» تعریف می‌کنند: هر سامانه که محیط خود را درک کرده و کنش‌هایی را انجام می‌دهد.

۱۹ رمضان ؛ شب قدر و ضربت خوردن حضرت علی (ع)
ضربت خوردن مولی الموحدین حضرت علی (ع) در روز ۱۹ ماه رمضان و به شهادت رسیدن ایشان در روز ۲۱ ماه رمضان بر اهمیت این شبها نزد شیعیان افزوده است . خورشید فروزان حیات امام علی(ع)، در افق روز نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در آسمان شهر کوفه به خون نشست و شمشیر مسموم نفاق و کین، فرق انسان عدالت گستری را شکافت که برترین خلق پس از رسول خدا (ص) بود. آنان که می خواستند نور خدا را خاموش کنند، نمی دانستند که اراده الهی، بر مانایی علی (ع) استوار است و می بینیم که همچنان، کردار و گفتار امام مؤمنان، چراغ راه مردان خدا و حق جویان و یکتاپرستان جهان است. امام علی(ع) در شب ۱۹ رمضان میهمان دخترش ام کلثوم بود. به گفته ابن سعد ابن ملجم مرادی با بَرَک بن عبیدا… تمیمی و عمرو بن بکر تمیمی قرار گذاشتند که امام علی(ع)، معاویه و عمرو بن عاص را به قتل برسانند. ابن ملجم به کوفه آمد و با زنی به نام قطام آشنا شد و از او خواستگاری کرد. قطام بخشی از مهریه خود را قتل امام علی(ع) قرار داد و ابن ملجم نیز گفت که به همین منظور به کوفه آمده است. او شب ۱۹ را در منزل اشعث بن قیس کندی گذراند. شمشیر خود را زهرآلود کرد و در سحرگاه ۱۹ رمضان، در مسجد کوفه امام علی (ع) را مضروب کرد. روایاتی وجود دارد که امام هنگامی که وارد مسجد شد مورد حمله واقع شد، نقل‌های دیگری حاکی از آن است که امام در حال بیدار کردن مردم برای نماز بود. در مقابل از میثم تمار نقل شده که امام علی(ع) در حال نماز بود که ابن ملجم بر سر او ضربه زد

قلعه شاهدژ

قلعه شاهدژ از جاهای دیدنی نهبندان به شمار می‌رود و در ۶ کیلومتری شرق نهبندان در ارتفاع ۱۴۱۰ متری از دریای آزاد، در فضای وسیع قله‌ی کوهی منفرد که از اطراف به دشت‌های باز و وسیع روستا اشراف دارد قرار گرفته است. قلعه شاهدژ به ابعاد ۲۵۰ در ۳۷۰ متر طول و عرض و حدود ۵۳ هزار و ۲۷۲ متر مربع مساحت به عنوان بزرگترین و وسیع‌ترین قلعه کوهستانی شرق ایران و یکی از بزرگترین قلعه‌های کوهستانی ایران یکی از منابع بالقوه اقتصادی در منطقه به شمار می‌رود. قدمت قلعه شاهدژ به دوره ساسانی می‌رسد. بیشترین توسعه قلعه شاهدژ در دوره اسماعیلیه بوده است. اسماعیلیان در قرن پنجم قلعه را از شاه شجاع خریداری کردند و بر حسب نیاز به توسعه و استحکام‌بخشی آن اقدام کردند. در این دوران جمعیتی بیش از ۳۰۰۰ نفر در این قلعه زندگی می‌کردند و در واقع یک نوع قلعه شهر بوده است. این قلعه در موقعیتی استراتژیک قرار گرفته ‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت