بسته موفقیت

بهداشت مناسب دهان

دو بار در روز مسواک بزنید. مسواک باید نو و با دندانه نرم باشد. خمیر دندان نیر باید حاوی فلوراید باشد.حتما باید به طور منظم به پزشک مراجعه کرده و دندان خود را نشان دهید. اگر احساس می کنید که عامل مشکل کمبود بزاق است، احتمالاً کلیه ها مشکل دارند. در چنین حالتی هم باید به پزشک مراجعه کنید و هم بایدآدامس بدون قند بجوید.از شکلات بدون قند استفاده کنید یا در طول روز بیشتر آب بنوشید تا خشکی دهان برطرف شود.

توصیه های درباره خوردن ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست ایجاد اسیدوز در بدن می‌کند؛ این اسیدوز شدن می‌تواند به ریه‌ها، کلیه‌ها و مغز و اعصاب آسیب برساند. مصرف ناصحیح و بیش از حد ماست می‌تواند باعث پوکی استخوان و سائیدگی استخوانها، شب‌ادراری در کودکان، یبوست در روده‌ها، ناراحتیهای اعصاب و روان، صرع، عرق کردن زیاد آلرژی‌، آرتروز و رماتیسم شود همچنین قدرت سیستم ایمنی بدن را کم کند و خار استخوانی در پاشنه پا ایجاد کند.

گیاهان و میوه‌های خونساز

از جمله گیاهانی که خاصیت خونسازی دارند، می‌توان به یونجه‌، گزنه‌، شبدر‌، عناب‌، زرشک‌، آلبالو‌، انار و سیب اشاره داشت. می‌توان یونجه یا شبدر را با سالاد فصل مخلوط و میل کرد. در یک استکان عرق گزنه، دو قاشق غذاخوری شیره انگور مخلوط و میل شود. در یک استکان جوشانده گل بابونه، دو قاشق غذاخوری آب آلبالو ریخته و میل شود‌. یک قاشق غذاخوری آویشن و هفت عدد عناب را با سه لیوان آب مخلوط کرده آن را جوشانده، و میل کنید.‌‌‌‌

محافظت از سلامت کبد

یکی از مواد غذایی که به محافظت از سلامت کبد کمک می‌کند، گریپ فروت است. ترکیبی به نام نارینجین اثرات مهمی در محافظت از سلامت و بهبود عملکرد کبد دارند. در عین حال این مواد که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، در پیشگیری از عفونت و محافظت از سلول‌ها در برابر سرطان نیز موثر هستند؛ بنابراین مصرف گریپ فروت در برابر بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌هایی مانند هپاتیت، و سرطان کبد محافظت می‌کند.

غذا‌های مفید برای کبد که در بالا ذکر شد، می‌تواند توسط افرادی که مانع پزشکی برای مصرف این غذا‌ها ندارند به برنامه تغذیه اضافه شود. این غذا‌ها می‌توانند از سلامت کبد محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت