بسته موفقیت

سیاهچاله‌ها چه موجوداتی هستند؟

سیاه‌چاله‌ها از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین اجرام فضایی هستند؛ بسیار متراکمند و چنان جاذبه گرانشی بالایی دارند که حتی نور نیز اگر به اندازه کافی به آنها نزدیک شود، نمی‌تواند از دستشان فرار کند.. کهکشان راه شیری تا یکصد میلیون سیاهچاله را در خود جای داده است. کیهان مملو است از سیاهچاله‌های کوچک؛ اما پسرعموهای آنها؛ یعنی سیاهچاله‌های ابرپرجرم، جمعیت بسیار بیشتری دارند. با اینکه این سیاهچاله‌های غول‌آسا میلیون‌ها یا حتی میلیاردها برابر خورشید جرم دارند، اما قطرشان تقریباً یکسان است. تصور می‌شود که در مرکز تمام کهکشان‌ها، یکی از این سیاه‌چاله‌ها قرار داشته باشد.البته دانشمندان در مورد نحوه پیدایش این سیاهچاله‌های بزرگ چندان مطمئن نیستند. این غول‌ها پس از تشکیل شدن، جرم‌هایی را از گرد و غبار و گاز اطراف خود جمع‌آوری می‌کنند؛ یعنی همان موادی که در مرکز کهکشان‌ها به وفور یافت می‌شوند و به سیاهچاله‌ها کمک می‌کنند تا حد و اندازه بسیار زیادی رشد کنند. دانشمندان نمی‌توانند سیاهچاله‌ها را مثل ستاره‌ها یا دیگر اجرام موجود در فضا رصد کنند؛ بلکه اخترشناسان باید به تشخیص تشعشعاتی اتکا کنند که سیاهچاله‌ها به هنگام کشیدن غبار و گاز به درون‌شان ساطع می‌کنند. ولی ممکن است سیاهچاله‌های ابرپرجرم که در مرکز کهکشان‌ها قرار دارند، توسط غبار و گاز غلیظ اطراف خود پوشیده شوند این امر می‌تواند سبب مسدود شدن انتشار چنین تشعشعاتی شود. سیاهچاله‌ها مکش ندارند. مکش با کشیدن چیزی به داخل خلاء ایجاد می‌شود که سیاهچاله‌های عظیم قطعاً خلاء نیستند. در عوض، اجسام در سیاهچاله‌ها «سقوط» می‌کنند؛ درست همانطور که به سمت زمین سقوط می‌کنند. گفته می‌شود که «سیاهچاله‌های مینیاتوری» بلافاصله پس از انفجار بزرگ شکل گرفته‌اند. این امکان وجود دارد که فضا با گسترش پرسرعت خود، برخی از مناطق را به شکل سیاهچاله‌های کوچک و متراکم که جرم کمتری از خورشید دارند، فشرده کرده باشد. اگر ستاره‌ای از نزدیکی یک سیاهچاله عبور کند، ممکن است چند پاره شود.ستاره‌شناسان تخمین می‌زنند که کهکشان راه شیری بین ۱۰ میلیون تا یک میلیارد سیاهچاله ستاره‌ای داشته باشد.

راه افزایش صبر در زندگی

به محض این‌که وقت آزادی به دست آوردید، خودتان را ملزم کنید که فقط یک کار واحد را انجام دهید و برای آن از جان و دل مایه بگذارید. روانشناسان معتقدند که انجام همزمان چند کار (به عنوان مثال آشپزی در حین صحبت با تلفن و تماشای تلویزیون)، ما را عصبی و کم صبر می‌کند چون تقریبا همگی ما عادت داریم که بیشترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن بگیریم! استقبال از آینده و رفتن به قعر آن، به ما این امکان را می‌دهد تا کم کم صرفه‌جویی را بیاموزیم. شما می‌توانید این عادت را در موقعیت‌های دیگر نیز تعمیم دهید، به عنوان مثال وقتی با یکی از اطرافیانتان بحث می‌کنید، به عواقب این مشاجره نیز فکرخواهید کرد، یا زمانی‌ که وظایف کاری‌تان را به خوبی انجام می‌دهید، حتما به آینده کاری خویش می‌اندیشید. به این ترتیب دیگر ایستادن در صف یک سوپرمارکت برایتان آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین همیشه و در تمام کارها نتیجه ارزشمند صبر را مدنظر داشته باشید.بافتنی، چهل تکه دوزی، ساختن ماکت و یا ساختن پازل‌های بزرگ و پیچیده، همگی سرگرمی‌هایی مفید محسوب می‌شوند. تمام این فعالیت‌ها به مرور زمان به شما کمک می‌کند که صبر و استقامت را در خود تقویت کنید. یادتان باشد که اگر سرگرمی مورد علاقه خود را در زندگی بیابید، از انجام آن، آنچنان حس خوب و نابی خواهید داشت که این حس را با تمام دنیا نیز عوض نخواهید کرد! افرادی که موفق می‌شوند تا مقداری از پول‌های خود را پس‌انداز کنند، افراد شادتر و صبورتری هستند. این افراد به استقبال آینده و اتفاق‌های آن می‌روند .‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آبشارهای دره سبزرود

آبشارهای دره سبزرود سرایان در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان سرایان یکی از محل های بسیار جالب و ییلاقی است که جهت کوهپیمایی و صخره نوردی مکان مناسبی است. برای دسترسی به آبشارهای این منطقه، از سرایان به دوراهی چرمه رفته و جاده سد را در پیش می گیریم و به سمت روستای نوبهار و روستای مصعبی حرکت می کنیم. در روستای مصعبی منظره کوهی با صخره های سفید رنگ و سربه فلک کشیده مسیر حرکت را مشخص می کند. این مسیر در کنار رودخانه ای است که به سد منتهی می شود. برای رفتن به انتهای دره و دیدن همه آبشارها و صعود از آن ها همراه داشتن وسایل و تجهیزات فنی الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت