بسته موفقیت

“مرد آهنی” کوچک در فجایع طبیعی
به کمک انسان می‌آید

رباتی شبیه به “مرد آهنی” به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند در طول فجایع طبیعی از میان آوار گذر کند و با پیشران‌هایی که دارد بر فراز مناطقی که عبور از آن‌ها دشوار است پرواز کند و به کمک انسان‌ها بیاید. این ربات که “آی‌کاب”نام دارد توسط متخصصان مؤسسه “ایتالیانو در جنوآ، ایتالیا ساخته شده است.سیستم‌های رباتیک کف دست آی‌کاب به آن امکان کنترل قدرت و مسیر در هوا را با استفاده از موشک‌های پیشران می‌دهد.
اندازه متوسط آی‌کاب که تنها یک متر است با توانایی‌های پیشران خود قادر به رسیدن به مناطقی است که انسان‌ها یا پهپادها برای جستجوی بازمانده‌ها قادر به جستجوی آن نیستند.این ربات یادآور زره مرد آهنی است که تونی استارک، شخصیت سری کمیک‌های مارول آن را به تن کرده بود.به گفته‌ی متخصصان مؤسسه “ایتالیانو د تکنولوژیا”، حوزه رباتیک از نظر ارائه راه‌حل‌های مقرون به صرفه در هنگام بروز فجایع هنوز عقب‌ است.وبسایت این موسسه نوشته است که سالانه حدود ۳۰۰ فاجعه طبیعی رخ می‌دهد که باعث مرگ حدود ۹۰ هزار نفر در سراسر جهان شده و بر زندگی ۱۶۰ میلیون نفر اثر می‌گذارد. متاسفانه صنعت رباتیک هنوز قادر به ارائه راه‌حل مقرون به صرفه در این حوزه نیست.“آی‌کاب” برای بیش از ۱۵ سال در حال توسعه است و نام آن تا حدودی برگرفته از نام انیمیشن “کتاب جنگل” است. این ربات با قد ۱۰۴ سانتی‌متری به اندازه یک کودک پنج ساله است و چهره‌ای کمی ترسناک و عروسکی دارد.آی‌کاب می‌تواند چهاردست‌وپا حرکت کند، راه برود و برای دستکاری اجسام مانند قطعات ساختمان یا آوار بنشیند و دست‌های آن برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده است.این یکی از معدود پلتفرم‌ها در دنیا است که تماما از پوست حساس ساخته شده تا تعاملی ایمن با محیط داشته باشد.متخصصان مؤسسه “ایتالیانو تکنولوژیا” ۱۵ سال اخیر را بر روی رباتیک کار کرده‌اند و هدف آن‌ها پیشبرد ایتالیا در این بخش بوده است.

تولد حضرت فاطمه (س) و روز زن
بیستم ماه جمادی الثانی مصادف با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) است که به یُمن زادروز بانوی نمونه ی اسلام، این روز مبارک را روز مادر نامیده اند. حضرت فاطمه(س) اسوه و الگویی کامل در فضیلت و کمال است. ایشان تنها مسلمانی هستند که پدر بزرگوارشان پیامبر خدا، همسرشان یکی از امامان معصوم و خود نیز از معصومین بودند. بانویی که در دامان حضرت خدیجه(س) اولین بانوی مسلمان و همسر پیامبر اکرم(ص) و در کانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان متولد شد.خداوند به حضرت زهرا(س) لقب کوثر را عطا کرد زیرا چنانچه پیش از این هم در بخش دین و مذهب نمناک کامل توضیح داده شد، ایشان سرچشمه تمام خوبی های جهان است. درباره سال تولد حضرت زهرا(س) اختلاف نظر وجود دارد و آن را بین ۵ سال پیش از آغاز بعثت یا ۲ سال و برخی ۵ سال پس از بعثت پیامبر اکرم(ص)می دانند. حضرت فاطمه(س) نمونه ای بارز از بهترین مادر و از باب زن و همسری، بهترین بانو بودند. زندگی و سیره حضرت زهرا ( س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده ای در جهان او را همچون قدیسه ای تحسین کرده و الگوی خود قرار می دهد. حضرت زهرا (س) را نزد پیامبر احترامی عظیم بود بسی فراتر از احترام پدری به دخترش و این بگونه‏ ای بود که حیرت دیگران را بر می‏ انگیخت پیامبر(ص) با آن همه شأن و عظمت دست دخترش را می‏ بوسید. پیامبر اکرم(ص) گاهی نیز حضرت فاطمه (س) را پاره تن من، یک شاخه گل و ، عزیزترین مردم در نزد خود مورد خطاب قرار می داد.

قلعه کوه قائن

قلعه کوه قائن بر روی کوهی که به جانب شهر قائن است بنا شده ‌است. این قلعه یکی از بزرگترین قلاعی است که در خراسان جنوبی وجود دارد و برای مدت طولانی این دژ مستحکم مقر حکومت فرمانروایان ایالت قهستان بود. از آنجایی که این دژ بر ناحیه قهستان هم اشراف دارد فرمانروایان آن، موقع تهاجم یا احساس خطر از جانب نواحی شرقی با علائمی خاص بر روی قلعه کوه زردان که در ۶۰ کیلومتری آن است به نیروهای خود اعلام خطر می کردند. قلعه کوه قائن با تاثیر پذیری از فراز و فرودهای کوه شامل دو قسمت متفاوت است که قسمتی به سربازان و قسمت
دیگر به بخش امیرنشین تعلق می گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت