بسته موفقیت

کتاب محاکمه

رمان «محاکمه» فرانتس کافکا همراه با نقد و تفسیر آن و همچنین نقد دو رمان دیگر او ، «قصر» و «گمشده» است.رمان محاکمه درباره ژوزف کا، کارمند علیرتبه یک بانک است که در صبح سی‌امین سالروز تولدش بازداشت می‌شود. او که مغشوش و آشفته شده است می‌کوشد به علت بازداشت شدنش پی ببرد.در رمان قصر نیز قهرمان اصلی همین آقای کا است که در یک شب سرد زمستانی به دهکده‌ای که قصر لردی پشت آن قرار دارد می‌رسد و به مهمان‌خانه‌ای نزدیک یک پل چوبی می‌رود که شب را آنجا بماند؛ اما شخصی به نام شوارتسر می‌خواهد او را از مهمان خانه بیرون کند. او ادعا می‌کند کسی بی‌اجازه لرد حق ندارد آنجا بماند، زیرا مهمان‌خانه و به طور کلی تمام دهکده به قصر تعلق دارند و جزو قلمرو قصر به شمار می‌روند.رمان گمشده درباره سرگذشت نوجوان فقیری به نام کارل رسمن است که والدینش او را به خاطر این که دختری خدمتکار اغوایش کرده و از او حامله شده، به آمریکا می‌فرستند. در کشتی مسافرتی، کارل با شخصی به اسم یاکوب که ادعا می‌کند دایی‌اش است، روبه‌رو می‌شود، او که مردی ثروتمند و مقتدر است، به کارل پیشنهاد می‌کند که در خانه‌ی او زندگی کند. کارل این پیشنهاد را می‌پذیرد و پا به دنیای اشراف‌ می گذارد.بخشی از مقدمه نویسنده بر این اثر را می‌خوانید:«رمان “محاکمه” در کنار رمان‌های “قصر” و “گُمشده” یکی از سه رمان ناتمام فرانتس کافکا است. کافکا یک ماه پس از به هم زدن نامزدی خود با فلیسه بائر یعنی در اوت ۱۹۱۴ دست به نگارش رمان “محاکمه” می‌زند. او تا اوائل اکتبر همان سال، یعنی در عرض کمتر از ۲ ماه، تقریبآ ۲۰۰ صفحه، یعنی دو سوم از رمان را به پایان می‌رساند. او پس از دو ماه وقفه، در ژانویه‌ی ۱۹۱۵ به نوشتن این رمان ادامه داده و در حدود صد صفحه‌ی دیگر به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. کافکا در آن زمان از رمان خود کاملا راضی نیست و دیگر روی آن کار نمی‌کند و در نتیجه برخی از فصول این رمان ناتمام باقی می‌مانند. او داستان کوتاهی را که در فصل نهم رمان از زبان کشیشِ زندان نقل می‌گردد، تحت عنوان “در پیشگاه قانون” به طور جداگانه در سال ۱۹۱۵ منتشر می‌سازد.»

چگونه جوانتر شویم
اضافه وزن یکی از عوامل ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی است، و ممکن است ۱۲ سال از عمرتان را بگیرد. اما خیلی لاغر بودن هم میتواند باعث پوکی استخوان و ضعف سیستم ایمنی بدن شود. پس تصمیم بگیرید به وزنی سالم برسید تا این مشکلات را نداشته باشید و احساسی بهتر را تجربه کنید.
استرس مزمن باعث میشود احساس پیری کنیم و سنمان بالا برود. پرفسور توماس پرلس استاد دانشگاه پزشکی بوستون میگوید: البته غیر ممکن است که کاملا بی استرس زندگی کرد. چیزی که مهم است چگونگی مدیریت آن است. با نیایش، تمرین یوگا، مدیتیشن، دوش گرفتن و هر چیزی که به آرامشتان کمک میکند استرس خود را مدیریت کنید. تحصیلات بیشتر طول عمر را بالا می برد، با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است به چندین دلیل تحصیلات بیشتر می تواند باعث شود زندگی سلامتری داشته باشید. تحصیلات بهتر کاری بهتر و درآمدی خوب به همراه امکانات و بیمه را بهمراه دارد که باعث میشود فرد احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
تحقیقات بسیار زیادی ارزش داشتن دوست را ثابت کرده است البته نه فقط در شبکه های اجتماعی. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه آکسفورد صورت گرفت مشخص شد ازدواج کردن خطر مرگ به دلیل بیماری قلبی را پایین می آورد. همچنین داشتن یک شریک در زندگی باعث میشود فرد بیشتر به فکر سلامتی خود و او باشد. کسانی که تعداد زیادی دوست دارند ۲۲ درصد بیشتر از کسانی که دوستان کمی دارند عمر می کنند.

اقامتگاه بوم گردی سرای ناظر

اقامتگاه بوم گردی سرای ناظر هریوند ظرفیت پذیرش و اسکان حداکثر۶۰ گردشگر و مسافر را دارد. داخل اقامتگاه یخچال عمومی قرار گرفته است و آب خنک هم در سبو نگهداری می شود. اقامتگاهی سنتی با دیوارهای آجری، محوطه ای گل کاری شده و زیبا، پنجره ها و سقف های چوبی و اتاق هایی که دارای صندوق های قدیمی و بسیار زیبا، اتو قدیمی، صندلی چوبی قدیمی، چراغ های والُر و خوراک پزی قدیمی که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. امکانات و خدماتی که این اقامتگاه برای گردشگران و مسافران عزیز فراهم کرده است ازقبیل پارکینگ غیرمسقف به اندازه ۳ خودرو، آشپزخانه مشترک جهت آشپزی مسافر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت