بسته موفقیت

مکانی که ساکنان زمین را ثروتمند می‌کند!

ناسا در حال برنامه‌ریزی برای ملاقات با یک سیارک عجیب و غریب است: سیارک سایکی که فلزاتی به ارزش هزاران تریلیون دلار دارد. سایکی یک سیارک فلزی به طول ۲۲۵ کیلومتر و غنی از آهن و نیکل است؛ به طوری که اگر اینجا در زمین بود، نمی‌شد روی آن قیمت گذاشت. کارشناسان ارزش منابع موجود روی این سیارک را از کل اقتصاد دنیا، فراتر می‌دانند. همین موضوع، آن را به گزینه‌ای بالقوه برای عملیات استخراج تبدیل می‌کند. اما آیا واقعا معدن‌کاری در سیارک همه ما را میلیونر خواهد کرد؟ اولین چیزی که باید روی آن فکر شود، هزینه دسترسی به منابع سیارک است. با وجود اینکه برخی سیارک‌ها از نزدیکی زمین عبور می‌کنند؛ باز هم بسیار دورتر از ماه هستند؛ آن هم در حالی که ما هنوز روی همین قمر، معدن‌کاری نکرده‌ایم. از سوی دیگر، سیارک‌ها بسیار سریع حرکت می‌کنند و سرعت آن‌ها با کیلومتر در ثانیه سنجیده می‌شود. پس رسیدن به آن‌ها به هیچ وجه ساده نیست.اصلا فرض کنید که به سیارک سایکی رسیدیم؛ قاعدتا باید بار این مسئولیت را به دوش ربات‌های خودکار بیندازیم؛ چرا که فرستادن انسان به چنین جا‌هایی بسیار سخت و خطرناک است. اما با وجود اینکه همین حالا کاوشگر‌های پیشرفته ناسا در حال اکتشاف روی مریخ هستند، هنوز در مواجهه با شرایط غیرمترقبه چندان خوب عمل نمی‌کنند. نمونه‌اش فرودگر اینسایت که در سوراخ کردن قسمتی از سطح مریخ دچار مشکل شد؛ زیرا سفتی خاک آن منطقه خارج از حد انتظار بود.اخیرا ناسا در عملیاتی به دستاوردی بزرگ رسید: لمس سیارک و برداشتن نمونه‌ای کوچک از سطح آن! بر اساس اعلام ناسا، در این عملیات یک ماده حداقل ۶۰ گرمی از سطح سیارک جمع‌آوری شد و حالا با یک فضاپیما، در راه رسیدن به زمین برای بررسی دقیق‌تر است.. وقتی هم که نمونه به زمین برسد، هفت سال از آغاز عملیات گذشته است؛ همه این‌ها برای یک تکه سنگ ۶۰ گرمی! با این توضیحات، انتظار نداشته باشید استخراج منابع از یک سیارک یا سیاره، همه مردم دنیا را میلیونر کند. ولی شاید در نهایت بتوانیم راهی برای استفاده بهینه از منابع فضایی پیدا کنیم؛ حتی اگر میلیون‌ها فرسنگ فاصله داشته باشیم.

نهادینه کردن رفتار خوب
جملاتی مانند «من نمی توانم» یا «مطمئنا شکست می خورم» یا «هیچ کس دوست ندارد به حرف های من گوش دهد» ناشی از فکر منفی ذهن شماست. این صدای درون اصلا به شما کمکی نخواهد کرد و مانع از رسیدن به رویاهای تان می شود. برای این کار باید فکرهای مثبت را به ذهن راه دهید. می توانید از جملاتی مانند «من این کار را امتحان می کنم»، «در کارم موفق می شوم» یا «مردم به حرف های من گوش خواهند داد» استفاده و هر روزتان را با القای حرف های مثبت شروع کنید.فضای بیشتری از مغزتان را به افکار مثبت اختصاص دهید. هر چه بیشتر افکار مثبت را به ذهن خود راه داده و از منفی بافی دوری کنید، زودتر این عادت برای ذهن شما ایجاد می شود.از میان دوستان یا اعضای خانواده با کسانی بیشتر معاشرت کنید که حال تان را بهتر می کنند. حتی نیت مثبت برخی افراد که مدام به شما می گویند چه باید بکنید، به اعتماد به نفس تان ضربه می زنند.هر چه قدم های بیشتری در مسیر رسیدن به اهداف تان بردارید، افراد منفی باف بیشتر به شما موج منفی می دهند. برای بالا بردن اعتماد به نفس رابطه ی خود را با این افراد کم کنید.از دیدن اشیا یا رفتن به مکان هایی که شما را به یاد خاطرات بد گذشته می اندازند، اجتناب کنید. برای مثال لباس هایی که دیگر اندازه ی شما نیستند را در کمد نگه ندارید. به افراد بدی که پیرامون خود دارید یا شغلی که دیگر به آن علاقمند نیستید فکر کنید و در صورت امکان تغییرات لازم را بدهید.هر کسی استعدادهایی دارد. ببینید چه کاری را بهتر از دیگر کارها انجام می دهید. با غرور به آن کار ادامه دهید.

باغ گلشن طبس

این باغ بزرگ به دستور سومین حاکم طبس یعنی امیرحسن خان ساخته شده و سرسبزی و تنوع بالای گونه‌های گیاهی در آن، نخستین چیزی است که شما را در بازدید از آن متعجب خواهد کرد! در اینجا انواع گیاهان زینتی و درختان نخل، چنار، کاج، پرتقال، انگور، نارنج را می‌توان در کنار یکدیگر پیدا کرد. جاری بودن همیشگی آب در این باغ نیز با توجه به هوای گرم طبس، در نوع خود بسیار جالب است.
باغ گلشن تنها باغ ایرانی با طراحی چهارگوش است و بسیاری از مردم، از آن به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ایران یاد می‌کنند. این باغ در نزدیکی میدان پلیکان واقع شده است.‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت