بسته موفقیت

جالب ترین تکنولوژی روز دنیا

شرکت خودرو سازی فورد ایتالیا و جی تی بی رما به همراه یک شرکت محلی که در ساخت ابزارهای نابینایان مشغول است، توانسته تا اولین نمونه های ساخت این خودروها را کلید بزند. حتماً برایتان پیش آمده که در یک شرایط و موقعیت بسیار شلوغی هستید و نیاز به یادداشت نوشته ای دارید. یک شرکت ایتالیایی برای حل این مشکل با استفاده از فناوری روز دنیا، یک خودکار به همراه کاغذ و اپلیکیشن مخصوص به خودش را ساخته که در حالت آفلاین هم به خوبی کار می کند.به این ترتیب با داشتن این خودکار هوشمند دیگر نگران نوشتن در مسیرهای شلوغ و یا کم نور نخواهید بود. کنترل کردن وسایل منزل به کمک یک تلفن همراه چیزیست که شاید تا ۲۰ سال گذشته کسی تصورش را هم نمی کرد. با ورود اینترنت به زندگی بشر کم کم همه چیز دستخوش تغییر شد و البته به کمک افراد هم آمد. مثلاً شما می توانید به کمک اتصال ترموستات منزل خود به شبکه اینترنت و اتصال آن به گوشی هوشمند از راه دور دما را تنظیم کنید.با ساخت و توسعه تکنولوژی های جدید روز دنیا این ماشین ها هستند که در اختیار افرادند و از آن ها فرمان می گیرند. جالب است بدانید که ماشین های بدون راننده و کاملاً هوشمند درصد تصادف کمتری دارند! هر جا که ردپای انسان وجود داشته باشد، حتماً خطری هم او را تهدید می کند. اگرچه لذت رانندگی در جاده برای هر کسی می تواند دلچسب باشد، اما با وجود این خودروها این لذت از افراد گرفته می شود.با توجه به تحقیقات به عمل آمده اگر خودروهایی که در جاده ها تردد می کنند بدون سرنشین و متصل به شبکه باشند، هیچگونه تصادفی نخواهیم داشت. ایالت کالیفرنیا اولین جایی بود که خودروهای بدون راننده را مطابق با قانون اعلام کرد.به کمک یکی از جدیدترین تکنولوژی های جهان می توان به جای تولیدات انبوه و زمانبر در ساخت قطعات فلزی، در کمترین زمان ممکن اشیاء فلزی سخت و پیچیده ای بسازید. با این کار دیگر نیازی به انبارهای بزرگ برای نگهداری از قطعات مختلف صنعتی نیست و تولید کننده می تواند در هر زمانی که احساس نیاز کرد به کمک پرینترهای ۳ بعدی قطعاتش را حتی ارزان تر تولید کند.

سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی شهید محمد علی میرزائی
شهید محمدعلی میرزائى ‌شیخ‌آباد ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۴۶ در بیرجند چشم به جهان گشود. وی یکی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است که در تاریخ ۱۹ دی ماه ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. در ادامه به مناسبت سالگرد شهادت این شهید، بحشی از وصیت نامه این بزرگ مرد را می خوانیم: سلام علیکم با سلام و درود بیکران خدمت آقا امام زمان(عج) و نایب برحقش پیر جماران و صبر جلیل به خانواده هاى مفقودین، شهدا و اسرا. تاکنون با خودم فکر کردم و گفته ام خداوندا چه شده و اعمالم چگونه از کار درآمده و مرا مورد چه امتحانى قرار دادى که تاکنون توفیق شهادت نصیب من نگردانده اى. معبودا خودت شاهدى در کارهایم، اعمالم و رفتارم چه گناهانى نبود که انجام ندادم. نمی دانم این بخشندگى و بزرگی ات را با چه زبانى بیان دارم گر چه تاکنون از برملا کردن اعمالم در جمع بندگانت خوددارى ورزیده اى و گناهانم را پوشانده بودى اما نمی دانم در آن دنیا با من چگونه رفتار خواهى نمود آیا مرا به کرم خود و به بزرگواری ات خواهی بخشید یا نه ؟ چند جمله اى هم در وصیتنامه مى نویسم و چنانچه شما را دچار زحمت نمى ساخت بدان عمل نمایید: ۱. در صورت امکان جسدم را در حرم امام رضا (ع) طواف داده و بعد به خاک بسپارید ۲. مقدارى از تربت مقدس امام حسین(ع) را بر بدنم بپاشید گر چه گرد و غبار کربلاى ایران هنوز بر بندم می باشد. ۳. به روى سنگ قبرم هیچ جمله اى ننویسید می خواهم گمنام و بى نام و نشان باشم. التماس دعا، مهدى میرزائى – چند ساعت قبل ازعملیات خرمشهر

کویر حلوان

یکی از کویرهای زیبا و دیدنی استان خراسان جنوبی کویر حلوان نام دارد که با وسعت ۷۵۰ کیلومتر مربع، در ۸۰ کیلومتری شهرستان طبس و در نزدیکی روستایی تاریخی‌ به همین نام قرار دارد. این کویر در سال ۱۳۹۷ در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسید. این کویر در محور طبس تهران واقع شده است و از شمال به کویر مرکزی ایران و ارتفاعات پیر حاجات طبس، از جنوب به محور ارتباطی شهرستان خور به طبس، از شرق به کوه‌ها و ارتفاعات عاشقان و از غرب به دریاچه نمک خور محدود می‌شود. از زیبایی‌های کویر حلوان می‌توان به تلاقی تپه‌های ماسه‌ای و ارتفاعات عاشقان اشاره کرد که در نواحی جنوب شرقی شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت