بسته موفقیت

گام هایی برای کاهش استرس

استرس می‌تواند اثرات مخربی روی بدن و اندام‌های حیاتی از قلب گرفته تا گوارش بگذارد. همچنین کبد در حضور کورتیزول و آدرنالین، گلوکز بیشتری تولید می‌کند که انرژی برای واکنش جنگ یا گریز در دسترس باشد. بنابراین اگر نتوانید از این‌همه انرژی استفاده کنید هر وقت استرس سراغتان آمد یوگا را امتحان کنید. یوگا ورزشی ذهنی بدنی است که می‌تواند از استرس شما کم کند، فشارخونتان را پایین بیاورد و ضربان قلبتان را آرام کند. یوگا دیسیپلین‌های فیزیکی و ذهنی خاصی دارد که شما را به آرامش می‌رساند و می‌توانید استرس و اضطرابتان را مدیریت کنید. مدیتیشن به کاهش اضطراب کمک می‌کند و می‌تواند راه‌های عصبی مغز را تغییر داده و آن را نسبت به استرس، انعطاف پذیرتر کند. مدیتیشن تمرین ساده‌ای است که فقط نیاز دارد راحت بنشینید، کف پاهایتان روی زمین باشد، چشم‌ها را ببندید و توجه و تمرکزتان را روی یک چیز معطوف کنید. پیاده روی کردن می‌تواند با افزایش اندورفین، استرستان را کم کرده و حس خوبی به شما بدهد. مثبت فکر کردن هم کمکتان می‌کند آرام‌تر شوید و بهتر با چالش‌ها برخورد کنید. به جای اینکه به خودتان بگویید انجام کاری غیرممکن است، سعی کنید به این فکر کنید که بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید را انجام خواهید داد.استرس باعث می‌شود مغزتان دچار کمبود انرژی شده و سراغ شکلات و تنقلات شیرین بروید، بنابراین کمی صبر کنید و یک خوراکی سالم مثل آجیل یا تکه‌ای میوه برای خود تهیه کنید.گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان فوراً سطح دوپامین‌تان را بالا می‌برد و حس خوبی به شما می‌دهد. نقاشی کشیدن، بافتنی بافتن و حتی رنگ‌آمیزی ساده می‌تواند حال و هوایتان را عوض کرده و از استرستان کم کند، چون حواستان را پرت می‌کند. الگوی تنفس ما در زمان استرس تغییر می‌کند و کوتاه‌تر و سریع‌تر می‌شود و به جای اینکه از دیافراگم برای به داخل کشیدن هوا و بیرون دادن آن از ریه‌ها استفاده کنیم از قفسه سینه و شانه‌ها استفاده می‌کنیم. این روش تنفس، تعادل میان گازها در بدن را به هم می‌زند زیرا سطح دی‌اکسید کربن بالا رفته و اکسیژن پایین می‌آید، در نتیجه مضطرب‌تر می‌شویم و استرسمان تشدید می‌شود.

روش های برای بهبود حافظه
شواهد قابل‌توجهی وجود دارند که نشان می‌دهند خواب نقش مهمی در تحکیم خاطرات مرتبط با یادگیری مهارت‌های حرکتی مانند نواختن موسیقی یا دوچرخه‌سواری ایفا می‌کند. خواب شب پس از آموختن یک مهارت جدید به تحکیم آنها در مغز کمک می‌کند تا بعدها مغز بتواند آنها را به‌ طور خودکار انجام دهد.
استرس به طرق مختلفی بر حافظه تأثیر می‌گذارد و بسته به زمان وقوع حادثه استرس‌زا دارد. پخش ناگهانی آدرنالین در بدن سبب می‌شود دقیق‌تر و مراقب‌تر باشیم اما انتشار آهسته‌تر کورتیزول فرآیندهای تشکیل حافظه را بر هم می‌زند. رویداد استرس‌زایی که قبل از تلاش برای ایجاد خاطره رخ دهد، یادآوری آن خاطره را مختل می‌کند؛ در حالی‌ که اگر همین اتفاق قبل یا بعد از یادگیری اطلاعات جدید رخ دهد، تحکیم آن را بهبود می‌بخشد
اغلب به افراد سالمند گفته می‌شود در حفظ عملکرد شناختی خود کوشا باشند. مثبت‌اندیشی حافظه را تقویت می‌کند. محققان دانشگاه هاروارد فهمیدند که می‌توانند عملکرد افراد شصت سال به بالا را در آزمایش‌های حافظه بهبود بخشند؛ تنها کافی است به‌ صورت نیمه خودآگاه آنها را در معرض کلمات مثبت و مرتبط با سن مانند “عاقل”، “دانا” و “با بصیرت” قرار دهیم. در مقابل، واژه‌هایی چون “آلزایمر”، “فراموشی” و “سردرگم” عملکردشان را تضعیف کرد.اگر مغز زمان کافی برای استراحت نداشته باشد، نمی‌تواند به‌ خوبی خاطرات و آموخته‌ها را در خود تثبیت کند.، دانشمندان ثابت کردند اگر افراد به ذهن خود استراحت دهند، در آزمون‌های حافظه تقریباً دو برابر بهتر عمل می‌کنند.

چشمه آب ترش سربیشه

مجموعه آبدرمانی آبترش در فاصله ۳۴ کیلومتری شمال غرب شهر سربیشه قرار گرفته است.آب ترش این شهرستان به لحاظ داشتن آب معدنی و شرایط محیطی بکر و زیرساخت مناسب، یکی از مناطق شاخص گردشگری در سربیشه است.آب چشمه آبترش سربیشه یکی از این جاذبه‌های خدادادی و طبیعی است که گردشگران فراوانی را جذب کرده است.آبترش از شکاف سنگ‌های آندزیت بازالت از زمین خارج می‌شود و بالا بودن مقدار گاز دی‌اکسیدکربن و سیلیس نشان‌دهنده منشأ عمیق آب این چشمه است.آبترش سربیشه در ردیف آب‌های کلروسدیم و سولفات کلسیم بوده که دارای خواص درمانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت