بسته موفقیت

جرأت و شهامت داشته باشید!

دل و جرأت در زمانه ما چندان خریداری ندارد. بعضی‌ها می‌گویند تهور و جرأت مال سربازها است، یا آتش نشان‌ها یاد می‌گیریم که پای خود را از گلیم کوچکمان درازتر نکنیم چون جسور بودن خطرناک است.یاد می‌گیریم ریسک نکنیم، توجه کسی را جلب نکنیم، با غریبه‌ها حرف نزنیم، خلاف عقیده جمع حرف نزنیم، فکر هم نکنیم. یک زندگی کاملاً منفعلانه!جرأت نمی‌کنیم از کاری که دوستش نداریم دست بکشیم. جرأت نمی‌کنیم رابطه‌ای را که مدت‌هاست مرده قطع کنیم. نمی‌توانیم علیه یک رئیس بی‌منطق و زورگو قد علم کنیم. همان طور که کسی بدون تمرین، ‌وزنه ۱۰۰ کیلویی را بلند نمی‌کند، ساده‌لوحانه است که فکر کنیم می‌توانیم با ترس‌های فلج کننده خود یک دفعه و با شدت عمل روبرو شویم. مشاهده، اولین قدم است. به فرزندتان بگویید به خود نگاه کند؛ به کنش‌ها و واکنش‌ها و به رفتارهایی که از ترس ریشه گرفته‌اند.می‌تواند همه ترس‌های خود را روی کاغذ فهرست و اولویت‌بندی کند و حالا زمان وزنه‌برداری است.با وزنه‌های سبک‌تر شروع کند و رفته رفته به وزنه‌های سنگین‌تر رو ‌آورد. بنابراین اول سراغ ترس‌های کم‌اهمیت‌تر خود برود؛ مثلاً از صحبت در یک جمع کوچک تا اینکه بتواند در بین هزار نفر سخنرانی کند.این روند تدریجی دو فایده دارد. یکی اینکه دیگر‌مانند گذشته از انجام کاری بخصوص فرار نخواهد کرد و دیگر اینکه خود را عادت می‌دهد تا در آینده با شهامت بیشتری عمل کند. مسئله دیگر در رویارویی با ترس این است که فرزندتان درباره آنچه می‌ترسد شناخت بیشتری پیدا کند.
مثلاً اگر از رها کردن شغل خود و شروع یک کار آزاد می‌ترسد یا از رشته تحصیلی‌اش خوشش نمی آید، قبل از این که دست به عمل بزند، درباره این کار،‌ راه‌اندازی آن، وضعیت بازار، رقبا، سرمایه‌گذاری و یا در باره رشته‌های تحصیلی دیگر اطلاعات بیشتری به دست آورد.می‌توانیم به کلاس‌های مرتبط برود، تا جای ممکن با افراد مؤثر ارتباط بگیرد همه این فعالیت‌ها کمک می‌کنند موقع شروع با جرأت و جسارت بیشتری دست به عمل بزند. فرزندتان، خود را دائماً در معرض چالش‌های مختلف قرار دهد تا تغییرات را تجربه کند.

عادتی که حتما باید ترک کنید
تصور هدف نهایی و موفقیت بزرگ بسیار ساده تر از تمرکز بر روی یکایک قدم هایی است که باید برای رسیدن به آن نقطه برداشته شوند. اما عادات کوچکی نیز وجود دارند که با کنار گذاشتن آنها می توانیم زمینه را برای موفقیت آتی خود فراهم کنیم. هیچ چیز مانند شکر شما را با موجی ناگهانی از انرژی و سپس افت انرژی شدید روبرو نمی کند. اگر عادت دارید صبحانه یک ظرف بزرگ میوه بخورید، تعجبی هم ندارد که دو ساعت بعد مجبور شوید برای بیدار ماندن به قهوه پناه ببرید. میزان شکر را در رژیم غذایی خود در حداقل نگهدارید و سعی کنید انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات های طولانی اثر تامین کنید. کافیست آزمایش کنید و یک هفته در حین صرف صبحانه تلویزیون تماشا کنید و سپس یک هفته صبحانه خود را همراه با موزیک کلاسیک ملایمی میل کنید. تفاوتی که احساس می کنید غیر قابل تصور خواهد بود. تماشای تلویزیون باعث می شود در طول روز تحریک پذیر بوده و از سطح انرژی پایینی برخوردار باشید. اما گوش دادن به موزیک ذهن شما را با انبوهی از ایده های جدید پر می سازد. بعضی ها عقیده دارند “اگر سر وقت برسی یعنی تاخیر داشته ای”. حق با آنهاست. اگر همیشه دقیقا راس ساعت مقرر در محل کار خود حاضر می شوید یا شاید هم پس از زمان مقرر، متاسفانه روند نامناسبی را در پیش گرفته اید. به خاطر داشته باشید که اگر ۱۰-۵ دقیقه زودتر از زمان مقرر در محل حاضر شوید، از نظر ذهنی آمادگی بیشتری پیدا می کنید و بهره وری بیشتری خواهید داشت.

روستای گستج

روستای گستج یکی از روستاهای استان خراسان جنوبی است که در دهستان باغستان از توابع بخش مرکزی شهرستان فردوس واقع شده‌است. این روستا در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر فردوس واقع شده‌ و آب و هوایی ییلاقی دارد. شغل اکثر مردم کشاورزی و در کنار آن دامداری است. زنان روستا نیز در کنار مردان علاوه بر کار خانه داری و تربیت فرزندان، در کار قالی بافی و کشاورزی، مردان را یاری می رسانند. محصول عمده روستای گستج زعفران و محصولات باغی از قبیل: بادام، گردو، زردالو می باشد که به دلیل آب و هوا و خاک غنی، این محصولات از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت