بسته موفقیت

۹ قدم دور از اضطراب

قدم اول: نگرانی را به تنهایی تحمل نکنید: با یک نفر – قابل اعتماد – راجع به مسایلتان حرف بزنید. این به شما کمک می‌کند که مسایلتان را از یک منظر دیگر نیز بررسی کرده و آن‌ها را در یک مسیر صحیح قرار دهید.
قدم دوم: واقعیات را پیدا کنید: دریابید که آیا نگرانیتان پایه و اساسی دارد یا خیر. لیست آن چیزهایی که نگرانتان می‌کنند را بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند که معضلات واقعیتان را تفکیک و شناسایی کنید.
قدم سوم: اقدام کنید.: وقت یا انرژی‌تان را برای نگرانی بودن هدر ندهید. بلکه با مسایل مواجه شوید و آن‌ها را از بین ببرید. دوری کردن از مصایب و سختی‌ها نه تنها آرامش ایجاد نمی‌کند، بلکه، در بلندمدت، باعث استرس بیشتر خواهد شد. قدم چهارم: از بدن خود مراقبت کنید: همیشه غذاهای سالم بخورید، خواب کافی و تمرینات ورزشی داشته باشید. تمرینات ورزشی باعث آرامش عضلات و استراحت بدن می‌شوند. مراقبت از جسم، به تنهایی، از فشار نمی‌کاهد بلکه باعث به دست آمدن انرژی بیشتر جهت مواجه شدن با مسایل خواهد بود.
قدم پنجم: در لحظه زندگی کنید: هرگز نگران آن‌چه که در آینده رخ خواهد داد، و یا چیزی که در گذشته اتفاق افتاده، نباشید. بنابراین، فقط روی حال حاضر تمرکز کنید. قدم ششم: مثبت باشید: همیشه به جای چنبره زدن بر افکار منفی، بر جنبه مثبت همه چیز تمرکز کنید. به اضافه، خوش خلقی را نیز در خود افزایش دهید.
قدم هفتم: برای مدت هر چند کوتاه، نگرانی‌ها را به کناری بگذارید: جهت تفکر دقیق به خود مسایل، و در نهایت رسیدن به راه‌حل مناسب و خالی کردن ذهن از اضطراب،‌ برای مدت هر چند کوتاه، نگرانی‌ها را به کناری بگذارید.قدم هشتم: خود را سرگرم کنید: فعالیت زیاد یکی از راه‌های علاج نگرانی است. سرگرم نگه داشتن خود، اجازه ورود افکار منفی به ذهن را نمی‌دهد.قدم نهم: از خود درمانی پرهیز کنید: به استفاده از داروهای غیرضروری، سیگار و الکل متوسل نشوید. در صورت نیاز، از افراد متخصص کمک بگیرید.

راه هایی برای زیباتر کردن زندگی
راه اول، توجه به داشته ها: نعمت هایی که خدا به شما داده را بنویسید، همه را، ریز به ریز، چیزهایی که دارید را هم بنویسید، مثلا ننویسید، سلامتی! بنویسید، داشتن چشم، گوش، توانایی صحبت کردن، بوییدن، چشیدن.
دوم، رفت و آمد: سعی کنید رفت و ‌آمدهایتان را زیاد کنید، با فامیل، دوست، همسایه و … حتما لازم نیست که شام و ناهار باشد، به صرف یک چای و شیرینی، یا اصلا ناهار باشد، اما یک الویه ی ساده، یا آش! به بهانه های مختلف به آشنایانتان سر بزنید و از آنها دعوت کنید که به منزلتان بیایند، رفت و آمد و دور هم بودن و شلوغی، به شدت می تواند هورمون سروتونین که هورمون زیباتر کردن زندگیست را در شما بالا ببرد.
برنامه ای منظم: به خودتان رحم نکنید، یک برنامه ی کاری سفت و سخت برای خودتان ترتیب بدهید و سعی کنید که آن را انجام بدهید، مثلا صبح ساعت ۸ بیدار شوید، صبحانه، پیاده روی، کتاب خواندن، تهیه ی غذا، کار، خرید، سر زدن به فامیل، شرکت در جلسات مذهبی، علمی، ‌اموزشی و … اصلا وقتی برای بیکاری نگذارید، اینقدر برنامه تان را شلوغ کنید که شب که به رختخواب رفتید، فرصت غصه خوردن و فکر کردن نداشته باشید، در جا بیهوش شوید!معنویات را نادیده نگیرید: این که در شبانه روز با خدای خودت خلوت می کنیم، چند آیه قرآن می خوانیم، ‌دعا می کنیم و از خدا طلب خیر برای خودت و اطرافیانت می کنیم، انچنان آرامش و زیبایی به زندگیمان می دهد که با هیچ چیز قابل قیاس نیست، لحظه های مناجات های یواشکی با خدا، از زیباترین لحظات زندگی هر بنده ای با معبودش است.

مسجد جامع هندوالان

مسجد جامع هندوالان مربوط به دوره تیموریان است و در استان خراسان جنوبی، شهرستان درمیان، روستای هندوالان واقع شده است. این مسجد با شکوه‌ترین بنای تاریخی، مذهبی و از جاذبه های گردشگری درمیان است. مهمترین عناصر معماری آن سر در ورودی، صحن، گنبد خانه، شبستان ستون دار و محراب می‌باشد. گنبد خانه مرکزی با استفاده از فیل‌پوشها و با مهارت بر روی فضای چهار ضلعی قرار گرفته است. شبستان ستون‌دار در دو طرف گنبدخانه واقع شده و به وسیله طاق و تویزه به شیوه چهار ترک اجرا شده است.بنا از نظر تزیینات آجری بسیار متنوع بوده و این تریینات شامل: فیل‌پوشها، گوشواره‌ها، قابهای گچی، رسمی‌بندی محرابها و نحوه آجرچینی گنبدها است. این اثر تاریخی در دوره شاهرخ تیموری در حدود سال ۸۵۰ هـ. ق ساخته شده است. درمیان یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی و در شرق آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت