بسته موفقیت

دکتر ناهید بنى اقبال

در سال ۱۳۱۸ در روستاى فنود بخش مرکزى بیرجند متولد شد . تحصیلات ابتدائى و متوسطه را در دبستان و دبیرستان شوکتیه بیرجند گذرانید. در سال ۱۳۴۰ به اخذ درجه لیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه فردوسى مشهد، در سال ۱۳۴۹ به اخذ درجه لیسانس در رشته زبان و ادبیات انگلیسى از دانشگاه تهران، در سال ۱۳۵۶ موفق به دریافت درجه کارشناسى ارشد کتابدارى و اطلاع رسانى از دانشکده علوم تربیتى دانشگاه تهران، در سال ۱۳۶۷ نایل به اخذ کارشناسى ارشد روش تدریس زبان انگلیسى و در سال ۱۳۷۷ به دریافت درجه دکترى کتابدارى و اطلاع رسانى از دانشگاه آزاد اسلامى نایل گردید. خانم بنى اقبال مشاغل مختلفى را از دبیرى دبیرستان در شهرهاى بیرجند و مشهد پشت سر گذاشته و از سال ۱۳۵۶ تا سال ۱۳۷۸ در کتابخانه مرکزى و مرکز اسناد دانشگاه تهران در سمت رئیس اداره خدمات اسنادى انجام وظیفه نموده است . وى علاوه بر مشاغل ادارى و پژوهشى در سمت عضو هیأت علمى در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامى – واحد رودهن، دروس کتابدارى و اطلاع رسانى را تدریس کرده است . از تألیفات خانم بنى اقبال مى‏توان به دو کتاب زیر که از اهمیت خاصى برخوردارند و توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب درسى علوم انسانى (سمت) به چاپ رسیده‏اند، نام برد:۱. کتاب درس «انگلیسى براى دانشجویان کتابدارى» ۲. کتاب درس «انگلیسى براى دانشجویان کتابدار»
ره توشه تلاش های علمی این بانوی فرهیخته تألیف و ترجمه ده کتاب، ۴۴ مقاله که در نشریات داخلی، خارجی و همایش ها، انجام طرح پژوهشی راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه و رساله دکتری است. قریشی با بیان اینکه هنر بزرگ این بانوی فرهیخته هنر بزرگ مادری است. تربیت دو فرزند فرهیخته که افتخار کشور هستند نشان این ادعا است. راه اندازی کتابخانه دوره عالی تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و راه اندازی کتابخانه دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتربنی اقبال،عملیاتی شد. تالیف کتاب انگلیسی تخصصی برای دانشجویان از زمره خدمات کاری و علمی اوست.

۵ گام مهم برای رسیدن به رویاهایتان

برای هر انسانی در جهان، رسیدن به رویاها و آرزوهایش، توأم با شیرین ترین احساس موفقیت است. بزرگی
می گوید: «رویاهایت را در چشمانت نگه ندار؛ زیرا همچون اشک جاری می شوند و فرو
می ریزند؛ پس آن‌ها را در قلبت حفظ کن تا با هرتپش به یاد بیاوری که باید آن‌ها را به حقیقت تبدیل کنی.» با بانویی قدرتمند آشنا می‌شوید که دل به رویاهایش سپرده و باتمام ‌وجود اندیشه دوران کودکی و نوجوانی‌اش را به واقعیت تبدیل کرده است. گام اول: فهرستی از تمام خواسته‌هایتان تهیه کنید.
گام دوم: شور و اشتیاق رویاهایتان را بالا ببرید. توجه داشته باشید اگر آرمانی موجب تغییری در تپش قلبتان نشود، قطعا خواسته مناسبی نیست.گام سوم: اگر اولین‌بار است این خواسته را می‌نویسید، مانعی وجود ندارد، اما اگر قبلا هم این رویا را در سر داشته‌اید و هنوز به آن نرسیده‌اید، از خود بپرسید که علت این ناکامی چه بوده است؟ پس یا در دوره‌های مهارت‌آموزی برای رسیدن به هدفتان شرکت کنید و یا از کسانی کمک بگیرید که امروز به خواسته مشابه شما رسیده‌اند.گام چهارم: سعی کنید همیشه به بهترین روش‌ها فکر کنید و برای رسیدن به آرزوهایتان همین امروز قدمی بردارید.گام پنجم: شهامت و جرئت خود را با هر شکستی از دست ندهید. یادتان باشد در دل هر حادثه‌ای که در مسیر رویاهایتان رخ می‌دهد، درسی نهفته است که لازم است آن را خوب بیاموزید.از پروردگار می‌خواهم به آرزوهایتان رسیده باشید و رویاهایتان به خاطره‌ای شیرین تبدیل شده باشد و ایمان دارم که این امر محقق خواهد شد.

کوههای مریخی نهبندان

حدود ۱۰ کیلومتر پس از نهبندان به سمت شهداد کوه‌هایی در دو طرف جاده نمایان می‌شود که به کوه‌های مینیاتوری یا مریخی معروفند. این کوه‌های زیبا از نوع رسوبی هستند و به علت فرسایش سریع در برابر باد و باران به شکل دندانه دندانه و پر از لبه‌ها و چاک‌های مکرر در آمده‌اند که بومیان این منطقه به سبب شکل غیر عادیشان از آن‌ها با عنوان کوه‌های مریخی نیز یاد می‌کنند. رنگ کوه میان طوسی و سفید با واریزه‌های بسیار در پای آن وجود گرما و حرارت، مناظری رویایی و تخیلی را در ذهن بیننده پدید می‌آورد و باعث شده تا این جاده به یکی از زیباترین مناطق ایران تبدیل شود. کوه‌های مخروطی مریخی از یک سو و ماسه‌های شنی بیابانی از سوی دیگر در کویر لوت نهبندان واقع شده است.این کوه‌ها در زمان گذشته به زیر خروارها خاک مدفون بوده و امروز با گذشت زمان مشاهده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت