بسته موفقیت

برنامه غذایی روزهای سرد سال

فصول سرد، آلودگی هوا نیز افزایش می‌یابد، مواد سرشار از آنتی اکسیدان، سلنیوم، گوگرد و منیزیم خاصیت سم زدایی دارند و به دفع آلاینده‌های از بدن کمک می‌کنند. سیر، پیاز، مغزها، گوشت‌ها، قارچ، برخی میوه‌ها همچون موز و سبوس موجود در غلات سرشار از این مواد هستند و در این روزها بر مصرف آنها تاکید می‌شود. همچنین مصرف روزانه ۳ تا ۵ واحد سبزیجات با رنگ تیره به علت داشتن منیزیم، فیبر و ویتامین نیز توصیه می‌شود.

کاهش فشار خون با این میوه بهشتی

انار از جمله میوه هایی محسوب می شود که منبع غنی از مواد مغذی است و از هزاران سال قبل خواص درمانی آن مورد تایید قرار گرفته است. همچنین آب این میوه به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع از آن می شود که عروق دچار انسداد و گرفتگی شوند. از کنترل سطح قند خون، فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم بهتر غذا گرفته تا تقویت حافظه، انار می تواند یک گزینه عالی در رژیم غذایی روزانه باشد.

اجتناب از مصرف زیاد کلم بروکلی

متاسفانه، کلم بروکلی بر عملکرد غده تیروئید شما تاثیر می‌گذارد، زیرا ماهیت آن گواتروژن است. آن‌ها آن دسته از مواد شیمیایی هستند که عملکرد غده تیروئید را سرکوب می‌کنند. این ماده شیمیایی با ید در بدن شما تداخل می‌کند، به همین دلیل غده تیروئید شما بزرگ شده و منجر به گواتر می‌شود. علاوه بر این، کلم بروکلی مانند کلم پیچ و کلم از خانواده چلیپایی‌هاست و در برخی افراد منجر به مشکلات معده و همچنین نفخ می‌شود.

لیمو سیستم ایمنی بدن تقویت می کند

لیمو به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین سی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. نوشیدن یک فنجان آب لیمو در روز به محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا منجر می شود. ویتامین سی یک ماده مغذی و نوعی آنتی اکسیدان برای دفاع از سیستم ایمنی بدن است. حتی اگر سرماخوردگی از بین رفته باشد، آب لیمو می تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی کامل کمک کند و گلودرد را تسکین دهد. آب لیمو با عسل عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت