بسته موفقیت

تبدیل پیام‌های صوتی به متن قابلیت جدید واتساپ

واتساپ در حال توسعه یک قابلیت جدید برای کاربران نسخه آی‌اواس(iOS) این پیام رسان است که می‌تواند پیام‌های صوتی را به متن تبدیل کند. واتساپ برای آن دسته از کاربرانی که علاقه چندانی به گوش دادن به پیام‌های صوتی ندارند، برنامه‌های جدیدی دارد. متولیان این پیام رسان محبوب در حال کار بر روی توسعه یک قابلیت جدید هستند که پیام‌های صوتی را به متن تبدیل می‌کند. این کار تماما روی دستگاه کاربر انجام می‌شود و واتساپ و فیس‌بوک به این پیام‌ها دسترسی نخواهند داشت بنابراین کاربران لازم نیست نسبت به امنیت اطلاعات خود نگران باشند. کاربران در اولین استفاده از این قابلیت کافیست اجازه دسترسی به فناوری تشخیص گفتار (Speech Recognition) را به برنامه واتساپ بدهند. از آن پس هر وقت یک پیام از حالت صوتی به متنی تبدیل می‌شود، متن تبدیل شده در بانک داده واتساپ ذخیره شده و نیاز به تبدیل دوباره نخواهد بود. هنگامیکه کاربر برای نخستین بار از قابلیت رونویسی پیام صوتی استفاده می‌کند، نوتیفکیشن زیر برای او ارسال می‌شود: داده‌های صوتی این اپ برای پردازش درخواست‌ها به اپل ارسال می‌شود. این امر به اپل کمک می‌کند تا فناوری تشخیص صوت خود را قدرتمندتر کند.پس از آنکه کاربر به درخواست اپ برای دسترسی به فناوری شناسایی صوت پاسخ مثبت دارد، می‌تواند سرویس رونویسی را در بخش جدید Transcription آزمایش کند. هنگامیکه برای نخستین بار پیام صوتی به نوشتار تبدیل می‌شود، متن آن در مخزن داده واتس اپ ذخیره می‌شود، بنابراین کاربر بعداً می‌تواند آن را دوباره ببیند.این ویژگی همچنان در حال توسعه است، بنابراین افرادی که نسخه بتای عمومی واتس اپ را استفاده می‌کنند، هنوز قادر به مشاهده آن نیستند. واتس‌اپ این اطمینان را می دهد که، امکان ثبت حساب در حداکثر چهار دستگاه مختلف را فراهم می کند، یکی اصلی و دیگری موقت. علاوه بر این ، با الگوبرداری از نسخه وب تلگرام ،( WhatsApp Web) نیازی به اتصال اینترنت به تلفن همراه نخواهد داشت.

هدف شما نباید وابسته به فرد دیگری باشد
ریسک بالا در هدف‌گذاری این است که ناخواسته هدف‌مان به نوع عملکرد فرد دیگری مرتبط باشد، مثلا می‌خواهید درآمد‌تان بالا برود و حقوق ۵۰۰ هزار تومان‌‌تان را به ۸۰۰ هزار برسانید. آیا کنترل این عدد در دست شماست؟ خب اگر نیست، نرسیدن به این برنامه حال‌تان را بد هم می‌کند. گاهی هم به این برنامه می‌رسید اما باز هم اصطلاحا دردی از شما را دوا نمی‌کند! حقوق‌تان شد۸۰۰ هزار تومان اما باز هم یک سری قسط و بدهی دارید. بعد به این می‌رسید که مخارج من ۸۰۰ هزار نیست و ۸ میلیون است که آن هم در حال حاضر اصلا عملی نیست. اگر برای زندگی سازمانی هدفی می‌گذارید، حواس‌تان باشد که حتما جنس آن هدف‌گذاری مهارتی باشد، مثلا یک مهارت‌هایی را یاد بگیرم که خودبه‌خود برایم تبعات رشد سازمانی هم به دنبال خواهد داشت، ولی اگر هم رشد سازمانی نداشتم چیزی را نباخته باشم.گاهی به جای هدف، خط‌مشی بگذاریدخیلی مواقع هدف‌هایی که رسیدن به آن وابسته به فرد دیگری است، اعتمادبه‌نفس را کم می‌کند. اینکه به آن هدف نرسید و بعد مدام خود‌تان را مقصر بدانید و سرزنش کنید اصلا خوب نیست. مثلا برای رسیدن به هدف‌ یادگیری لغت‌های زبان، درنهایت اگر نشود مقصر خود شما هستید اما خیلی از مواقع هدف افزایش حقوق هدفی است ذاتا در اختیار تصمیم دیگران.یک سهمی از آن دست خود‌تان است اما بخشی‌ هم بستگی به رئیس‌‌تان دارد یا بستگی به رونق و رکود بازار دارد همیشه نقش دیگران را هم در نظر بگیرید تا بعد اذیت نشوید.

روستا و کویر حلوان

روستای حلوان یکی از زیباترین روستاهای طبس است که به واسطه نخلستان های خرما و معماری کویری اش از محبوبیت خاصی در بین گردشگران برخوردار است. جالب است بدانید قلعه حلوان که روستای قدیمی را بصورت کامل در خود جای داده، یکی از بزرگترین و باشکوه ترین قلاع کل منطقه طبس است. حلوان در ایام قدیم ۱۳ برج نگهبانی داشته که هم اکنون ۵ برج آن سالم است. همچنین حلوان مسیر مهم کاروان گذری بوده است و کاروان ها در مسیر بین حلوان در شرق و عروسان و عباس آباد و خور در غرب کویر، راه می پیموده اند. اما آنچه حلوان را از سایر روستاهای اطراف طبس متفاوت ساخته وجود کویر حلوان است که یکی از بکرترین کویرهای ایران است. باتلاق های نمکی و رسی، دریاچه نمک خور و وجود گذرگاه های کم نظیری که از تلاقی کوه و ریگ دره ها در جنوب شرقی کویر پدید آمده است که زیبایی های را در حلوان به تصویر کشیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت