بسته موفقیت

جهان عاری از معلولیت شاید در آینده‌ای نزدیک!

هوش مصنوعی می‌تواند یک برگ برنده برای افراد معلول باشد. هوش مصنوعی پتانسیل بسیار بالایی در توانمند سازی افراد با معلولیت‌های بینایی، شنوایی، کند ذهنی، ناتوانی‌های اعضای بدن و سایر بیماران با معلولیت‌های ذهنی در سه سناریوی خاص، اشتغال، زندگی مدرن و ارتباط انسانی، دارد. در سال‌های اخیر، دستگاه «واسط مغز و رایانه» توسط فناوری «برین گیت» آمریکا این امکان را ایجاد کرده که افراد صرفا با استفاده از افکارشان یک بازوی رباتیک را برای کار با تبلت کنترل کنند. اکنون دانشگاه فناوری ماساچوست از برنامه‌های خود برای حل این معضل جهانی صحبت کرده و با مرکزی جدید به دنبال پیوند انسان و ماشین است.راه‌حل آن‌ها که تاکنون در فیلم‌های علمی دیده شده بود، به ترکیب انسان‌ها و ماشین‌ها اشاره دارد تا ناتوانی‌های جسمی و عصبی انسان‌ها در آینده رفع شود. مرکز تحقیقاتی جدید دانشگاه فناوری ماساچوست، به لطف کمک ۲۴ میلیون دلاری فردی بشردوست به نام «لیزا یانگ» تاسیس شده است.«رافائل ریف»، رئیس دانشگاه فناوری ماساچوست در بیانیه‌ای گفت:«مرکز بیونیک یک مرکز پویا برای دانشمندان، مهندسان و طراحان ایجاد شده است تا با کمک یکدیگر برای حل چالش‌های مربوط به معلولیت انسان‌ها همکاری کنند.» ریف در ادامه عنوان می‌کند که هدف یانگ از اهدای مالی به این مرکز، نشان دادن اهمیت بالای زندگی افراد دارای معلولیت در سراسر جهان است. او در ادامه عنوان کرد که باید به صورت مداوم برای رسیدن به آینده‌ای تلاش کرد که ناتوانی دیگر یک تجربه مشترک زندگی نباشد. هر دو در کنار «ادوار بویدن»، پروفسور نوروتکنولوژی کار خواهد کرد که خالق مشهور ابزار تجزیه و تحلیل و کنترل مغز است. در آخر باید اشاره کرد که شرکت نورالینک ایلان ماسک نیز برنامه‌های مشابهی را اعلام کرده و به دنبال ترکیب کردن ذهن انسان‌ها با کامپیوتر است. با این وجود به نظر می‌رسد در آینده شرکت‌های بیشتری در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهند کرد و حتی ممکن است تلاش دانشمندان به مسائلی فراتر از ترکیب انسان و ماشین وارد شود.


با این نکات بی‌نظیر خود را جوان نگه دارید!

خندیدن نه‌تنها استرس را کاهش می‌دهد، بلکه پیوندهای اجتماعی را هم افزایش داده، فشارخون را پایین می‌آورد و همچنین می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. پس کمی به زندگی‌تان خوشگذرانی بیفزایید، چه در کنار دوستان و چه با یک برنامه تلویزیونی، تا می‌توانید بخندید. زمانی که اشتهای فراوانی به قند و مواد شیرین دارید، مصرف فیبر در وعده صبحانه می‌تواند گرسنگی شما را تا ظهر کمتر کند. خوراک صبح من از جوی دوسر که معمولا با کشمش، گردو و روغن بذر کتان مخلوط شده است، تشکیل می‌شود. همچنین زود صبحانه خوردن متابولیسم بدن شما را در طول روز فعال‌تر می‌‌کند. معمولا کسانی که صبحانه می‌خورند از کسانی که برای بیرون رفتن از خانه عجله دارند، لاغرتر هستند.برنامه‌های تلویزیونی که آخر شب‌ها پخش می‌شوند، نباید در سیستم زندگی شما تغییر ایجاد کنند. ۷ ساعت خواب شبانه نه‌تنها سبب طولانی شدن عمر شده بلکه باعث کاهش استرس، زیاد شدن حافظه وکاهش اشتهای کاذب شما می‌شود. ساعت خواب خود را تنظیم کرده و همواره طبق آن عمل کنید. ساعت خواب خود من، ۱۰ و نیم شب است. برنامه‌های تلویزیونی‌ای که دیروقت پخش می‌شوند را ضبط کرده و فردای آن روز همان‌طور که روی دوچرخه ثابت پدال می‌زنم، آنها را تماشا می‌کنم.حتی اگر آنقدر کمرتان درد می‌کند که خمیده شده‌اید، در تختخواب نخوابید چون کمر دردتان بدتر خواهد شد. استراحت در تختخواب ماهیچه‌های کمر را ضعیف ک می‌کند. آقایان متاهل از مجردها بیشتر دچار کمردرد هستند و در واقع خودشان را از محبت پرستاری بهره‌مند می‌کنند. ‌‌

بنای خواجه خضر

بنای تاریخی خواجه خضر در شمال میدان پست در محله سرده جزو بناهای تاریخی در بافت تاریخی شهربیرجند می باشد. ورودی بنا و سردر با آجرهای تزیینی بنا شده است و پس از آن یک راهرو مستقیما به حیاط بنا میرسد. بنا دارای ایوانی با قوس جناقی در قسمت شمال حیاط است و در دو ضلع شرق و غرب حیاط ایوانجه هایی قرار دارند. تزیینات آجری در نمای بیرونی و نمای ایوان و تزیینات رسمی بندی در ایوان زینت بخش بنا هستند. ساختمان تاریخی خواجه خضر یکی از بناهای مقدسی است که نزد مردم شهر اهمیت و تقدس فراوانی داشته و یکی از مکانهایی بوده که مراسم معنوی هفت منبر در غروب روز تاسوعا در آن برگزار میشده است. هم چنین در این بنا افراد بزرگ و مذهبی شهر دفن شده و نام تمامی آنها بر روی یک سنگ نوشته شده است و محل دفن آن را مشخص می‌کند .این بنا به اوایل دوره قاجار تعلق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: به لطف خدا در سال ۱۴۰۳ هر ماه یک

بیشتر

آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت