بسته موفقیت

گام های موثر برای بی تفاوت بودن

از خودِ درونتان دور شوید. بله ، این گام اول است. در حقیقت چندین “خود” متفاوت هستند و به طور همزمان وجود دارند. یک “خود” وجود دارد که برای شروع رفتار می کند. سپس ، یک “خود دیگر” وجود دارد که بر آن رفتار نظارت می کند و در واقع قسمتی از شما وجود دارد که می تواند بیرون بیاید و از منظر دیگری به مسائل به طور کامل نگاه کند، این آخرین موردی است که برای بی تفاوت شدن باید به آن برسید.اگر کمی گیج کننده است ، بگذارید اینگونه بیان کنیم: یک “خود” وجود دارد که فقط هرکاری دوست دارد انجام می دهد. این خود به نوعی شبیه نوزاد درون شماست، این اولین “خود” است. شما با این “خود” غذا می خورید ، نفس می کشید ، کارهای انسانی انجام می دهید. شما واقعاً آن را زیر سوال نمی برید این همان چیزی است که شما در حال حاضر با آن این متن را می خوانید. سپس “خود دیگر” شما که تمام این رفتارها را زیر نظر دارد ، فکر می کند ، مطمئن می شود که از نظر اجتماعی قابل قبول است ، مطمئن می شود که زنده می ماند و غیره. و در نهایت به “فرا خود” می رسیم. این “فراخود” کمی گریزان تر است. می تواند به رفتار و افکار شما نگاه کند و به نتایج تکامل یافته و خودآگاه برسد. این “فرا خود” است که ما هدف قرار خواهیم داد. این با این فراخود شما چیزی را احساس نمی کنید یا به چیزی احتیاج ندارید – فقط مشاهده می کنید. این فراخود است که بی تفاوت است.به زندگی مثل یک فیلم فکر کنید. برای هدف قرار دادن خودِ سوم شما ، باید به زندگی مانند یک فیلم فکر کنید. یعنی شما باید کمی روی اتفاقاتی که می افتد سرمایه گذاری کنید. احساسات واقعاً جایی ندارند یا اگر داشته باشند ، فقط سطحی هستند و هیچ پیامد واقعی ندارند. در حال حاضر در چه نوع فیلمی هستید؟ چه کسی کنترل را در دست دارد؟اگر این تفکر را از بین ببرید ، الگوها را خواهید دید و خارج از چارچوب فکر می کنید. این کمتر خودخواهانه است و تصویر بزرگتری ارائه می دهد.بدانید که چیز مهمی نیست. هر چه هست؛ به طور جدی یا شوخی. هیچ چیز خارق العاده یا عجیبی نیست. چرا این چیزهای کوچک باید واکنش یا احساسی از شما به دنبال داشته باشد؟

هفته وحدت؛ یادآور ولادت بشارت‌دهنده وحی ‌
دوازدهم ماه ربیع الاول هجری‌قمری، به روایتی سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است.اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) را «هفتۀ وحدت» نام‎گذاری کردند.این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یکدلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف در برخی آراء و احکام اختلاف نظر دارند، اما دارای اشتراک‎های متعدد چون باور به خدای واحد، کتاب آسمانی، پیامبر و قبلۀ یکسان نیز هستند. همچنین مسلمانان بر انجام عبادات مهمی چون نماز، روزه، حج، زکات و غیره اتفاق نظر دارند. هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم(ص) بود. نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آنها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد.

عمارت کلاه فرنگی ردپای معماری اروپایی

در مورد کلاه فرنگی در لغت نامه دهخدا آمده است: ” عمارتی که در میان عرصه سازند. بنا در میان عرصه با گنبدی شبه مخروط. اطاقکی مسقف که در وسط کاخ‌ها و باغ‌ها برای استراحت.” عمارت کلاه فرنگی به سبک خاصی از معماری گفته می‌‎شود و عمارت‌‌های مختلف کلاه فرنگی در شهر‌های مختلف ایران به چشم می‌‎‌خورد. ارگ کلاه فرنگی بیرجند از بناهای برجسته متعلق به دوران قاجار است که به شکل شش ضلعی و مخروطی و به رنگ سفید ساخته شده است. فضای داخلی این ارگ با طاق‌‎ها، قوس‎‌ها و گچ‌‎بری‌‎های زیبایی تزیین شده و اتاق‌های آن با دالان‌های متعدد به هم مرتبط می‎‌شوند. ارگ کلاه فرنگی بیرجند با فرم زیگوراتی خاص خود از اصلی‌‎ترین جاهای دیدنی خراسان جنوبی بشمار می‌‎رود. این بنا در گذشته بعنوان مقر حکومتی مورد استفاده قرار می‌‎گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت