بسته موفقیت

داشتن یک روز کاری خوب

اگر مجبور هستید روز جمعه هم سرکار بروید می‌توانید شنبه‌ها را تعطیل کنید؟ شاید بتوانید فرصتی فراهم کنید که چند روز در هفته یا در ماه را درخانه کار کنید. یا ممکن است این امکان را پیدا کنید که بعضی روزها زودتر به سرکارتان بروید و برگردید.از کارفرما بخواهید صندلی کاری مناسب‌تری فراهم کند. به تغذیه تان توجه کنید. اگر احساس می‌کنید غذای محل کارتان مناسب نیست از خانه برای خودتان غذا ببرید. خیلی از اوقات شما مجبور هستید گرسنگی را تحمل کنید فقط به این دلیل که غذای سلف محل کارتان خوب نیست. گرسنگی آرامش و تمرکزتان را از شما می‌گیرد و کارایی‌تان را کاهش می‌دهد‎. بعد از هر ۴۵ دقیقه، از کار با کامپیوتر دست بکشید تا دچار خستگی چشم نشویدو هر یک ساعت برای چند دقیقه از سرجایتان بلند شوید تا فشاری که به کمرتان وارد می‌شود را کاهش دهید و از آسیب‌های نشستن طولانی مدت پیشگیری کنید‎. با همکارهایتان قرار ناهار بیرون از محل کار بگذارید یا به خرید بروید. ازمرخصی‌های ساعتی برای همین کارها استفاده کنید. حتی می‌توانید با همکارتان برای آزمایش ماموگرافی و چکاپ سالانه قرار بگذارید. اگر رئیس با لحن بدی با شما حرف زده و یا فشار کاری شما را دچار اضطراب کرده است منتطر نمانید که ترس و اضطراب خود به خود رفع شود چون این اتفاق هرگز نمی‌افتد از روش‌های آرام بخشی و مدیتیشن استفاده کنید. چشم‌هایتان را ببندید و نفس عمیق بکشید. خودتان را تصور کنید که روی زمین دراز کشیده‌اید و به نفس کشیدن ادامه بدهید. البته وقتی خیلی عصبانی و پریشان هستید این روش‌ها کارساز نیست. اما اگر در طول روز گاهی دچار اضطراب می‌شوید از این شیوه‌های ساده برای آرام شدن استفاده کنید. وقتی خیلی نگران هستید از خودتان بپرسید «چه اتفاقی می‌تونه بیفته؟» ممکن است فکر کنید «صاحب کارم حتما غرولند می‌کنه» اما باز هم از خودتان بپرسید«چه اتفاق مهمی می‌تونه بیفته؟ »، «می تونی تو هم غرولند کنی؟ یا می‌تونی عذرخواهی کنی؟ » مسلم است که هیچ اتفاق مرگ آوری رخ نخواهد داد. ‎

۲۰ مهرماه؛ روز بزرگداشت حافظ
۲۰ مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده است. خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود. حافظ شیرازی، از بزرگترین شاعران نغزگوی ادبیات فارسی است. حافظ در اوایل قرن هشتم ه‍.ق- حدود سال ۷۲۷ در شیراز دیده به جهان گشود. پدرش بهاءالدین، بازرگان و مادرش اهل کازرون بود. پس از مرگ پدر، وی نزد مادرش ماند و در سنین نوجوانی به شغل نانوایی پرداخت. در همین دوران به کسب علم و دانش علاقه مند شد و به درس و مدرسه پرداخت. بعد از تحصیل علوم، زندگی او تغییر کرد و در جرگه طالبان علم درآمد و مجالس درس علمای بزرگ شیراز را درس کرد. او به تحقیق و مطالعه کتابهای بزرگان آن روزگار پرداخت. همچنین در مجالس درس قوام الدین ابوالبقاء اصفهانی شیرازی نیز حضور داشت. دیوان حافظ که مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصیده، دو مثنوی، چندین قطعه و تعدادی رباعی است، تاکنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان های جهان به چاپ رسیده است. شاید تعداد نسخه های خطّی ساده یا تذهیب شده آن در کتابخانه های ایران، افغانستان، هند، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای غربی از هر دیوان فارسی دیگری بیشتر باشد.نکته خاصی که در دیوان حافظ وجود دارد، کثرت نسخه هایی با مفردات و واژه های گوناگون است که این خصیصه باعث بروز تصحیحات متعدد می شود.

باغ بهلگرد بیرجند

باغ بهلگرد یکی از جاهای تاریخی بیرجند است که در ۱۶کیلومتری این شهر، در روستای بهلگرد واقع شده و به دلیل قرار گیری آن در این روستا آن را بهلگرد نامیدند. این باغ متعلق به عصر قاجار بوده و در زمان حکومت شوکت الملک ساخته شده است، باغ بهلگرد جزو آثار به ثبت رسیده ملی ایران محسوب می شود و خاندان خزیمه به عنوان تفرجگاه ییلاقی خود از آن استفاده می کردند.مجموعه باغ و عمارت بهلگرد که یکی از جاهای دیدنی بیرجند می باشد، شامل بخش های متعددی همچون ورودی، هشتی، حیاط اندرونی، محل سکونت خدمه، می باشد. در محوطه استخری به شکل چهار ضلعی ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت