بسته موفقیت

از بین بردن استرس شغلی

استرس شغلی نوعی استرس است که با عوامل مرتبط با محیط کاری فرد ارتباط دارد. اگر فکر می کنید دچار استرس شغلی هستید، راهکارهای مناسبی برای مقابله با آن وجود دارد. اگر فکر می کنید دچار استرس شغلی هستید، راهکارهای مناسبی برای مقابله با آن وجود دارد.استرس، بیخوابی یا پرخوابی افراطی به همراه می‌آورد و این امر شما را بیشتر مستعد استرس می کند. داشتن خواب کافی و آرام به شما در حفظ تعادل در طول روز کمک خواهد کرد. اگر می دانید روز کاری پرفشاری در پیش دارید، خوردن میان وعده های مقوی و سالم را فراموش نکنید و از پرخوری افراطی و کم خوری بپرهیزید. نحوه تفکر ما در شرایط مختلف بر واکنش ما نسبت به موقعیت های گوناگون تاثیر زیادی می گذارد. اگر ما بتوانیم وضعیت ها و شرایط را مثبت ارزیابی کنیم قادر خواهیم بود سطح استرس خود را تا حدی کاهش دهیم. در مواردی که دوست داریم همکاران یا رئیسمان تغییراتی در خود به وجود آورند، به خودمان یادآوری کنیم گاهی این افراد نیستند که باید تغییر کنند، بلکه این خود ما هستیم که با تغییر خود، می توانیم الگویی برای دیگران هم باشیم. شاید تبعیض زیاد بین کارکنان شما را کلافه کرده باشد. سعی کنید حسرت افراد بالاتر از خودتان را نخورید و به افرادی که موقعیت های بدتری دارند نیز فکر کنید.رک گویی ممکن است در آغاز همکارانتان را دلخور کند اما به مرور زمان سبب بالا رفتن اعتبار شما و کاهش استرس تان خواهد بود. در نه گفتن به نحوه گفتن آن و آوردن دلایل مناسب دقت کنید تا دیگران دچار استرس نشوند. همچنین ظرفیت نه شنیدن از دیگران را داشته باشید.برنامه کاری‌، مسئولیت‌ها و وظایف روزانه‌تان را بررسی کنید‌. کار مداوم و نداشتن تفریح صبرتان را لبریز خواهد کرد. بین کار و زندگی خانوادگی‌، فعالیت ‌های اجتماعی و فردی خود تعادل برقرار کنید‌.مهم ترین نکته برای غلبه بر استرس شغلی، این است که ابتدا منبع استرس خود را شناسایی کنیم این کار در تعیین این که چه چیزی باید در محیط کار تغییر کند یا چه مهارت هایی را برای کاهش استرس شغلی باید آموخت، بسیار موثر است.


هدف خود را مشخص کنید
برنامه ریزی یکی از اصول فراموش‌نشدنی کار است. خوب فرض می‌کنیم که شما افکار مثبتی دارید. اما همان‌طور که گفتیم چون ذهن‌مان تشخیص نمی‌دهد ما مثبت فکر می‌کنیم یا منفی و فقط کلمات و احساسات مربوط به آنها را دریافت می‌کند، باید بدانیم چگونه و درباره به چه موضوعاتی فکر کنیم. نکته مهم این است که برای هر هدفی باید چند نمونه برنامه کارامد داشته باشید. می‌دانم این یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست اما برای رسیدن به هدف‌تان باید بین تمام موارد هماهنگی ایجاد کنید و انجام‌شان دهید. اگر واقعا این هدف مد نظر شماست، باید اول ببینید دقیقا چه می‌خواهید و چه برنامه‌ای برای تحققش دارید، اگر واقعا بخواهید راهش را هم پیدا می‌کنید. مگر اینکه نخواهید هدفی داشته باشید که از آن انگیزه‌ای به وجود بیاید. به قول قدیمی‌ها پله‌ها را یکی‌یکی بالا بروید. اگر یک لیست بلندبالا از اهداف‌ داشته باشید، تنها اتفاقی که می‌افتد این است: استرس می‌گیرید، بی‌خیال همه‌شان می‌شوید، دچار رفتار اجتنابی می‌شوید و رسیدن به هدف را به بعد موکول می‌کنید. اما اگر قدم به قدم و یکی یکی به اهداف‌تان فکر کنید شدنی‌تر خواهند بود. می‌توانید روی یکی تمرکز کنید، به آن برسید و سراغ بعدی بروید. اگر نتوانید روی یک هدف خاص تمرکز کنید، نمی‌توانید روی خودتان متمرکز شوید پس انگیزه‌ای در کار نخواهد بود. اهداف‌تان را به اهداف کوچک‌تر و کوتاه‌مدت تقسیم کنید تا امکان رسیدن به آنها بیشتر شود. سعی کنید یک برنامه بریزید و کم‌کم به هدف‌تان نزدیک شوید.

روستای سرند

روستای سرند ازتوابع بخش مرکزی شهرستان فردوس می باشد. ساکنین این روستا مردمی زحمتکش هستند که اکثریت آنان به شغل کشاورزی وتعداد معدودی نیز به شغل دامپروری اشتغال دارند. اهالی روستای سرند تا سال ۱۳۴۷با یک رشته قنات موجود به شغل کشاورزی اشتغال داشته اند، آب این رشته قنات از حوالی روستای مصعبی که در بالادست روستای سرند قراردارد سرچشمه گرفته و رپس از طی مسیری حدود پانزده کیلومتر به روستای سرند رسیده و جهت کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفته است.
آب قنات روستای سرند در طول مسیر، باغات و اشجار زیادی را نیز سیراب نموده و موجبات آبادانی مسیر را فراهم نموده است. مسیر آب قنات روستا در بالادست روستا به آغالون بالا معروف است. چند سال پیش آب زلال قنات در مسیر فوق و در جوی خاکی و شنی طی طریق می نمود و درختان بسیار زیادی را سیراب می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت