بسته موفقیت

دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران

پروفسورکاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه نگاری ایران در سال ۱۳۱۳ در روستای مود از بخش مرکزی شهرستان بیرجند متولد شد. تحصیلات ابتدایی و قسمتی از تحصیلات متوسطه خود را در زادگاهش و قسمت دیگر را در بیرجند و سال ششم ادبی را در دبیرستان مروی تهران گذرانید. وی در زمان تحصیل در دوره‌ کارشناسی با مدیر وقت روزنامه‌ کیهان که استاد ایشان نیز بود رابطه دوستانه­ای برقرار کرد.
وقتی استاد از دانشجویان دوره دکتری برای همکاری در کیهان دعوت کرد، معتمدنژاد فرصت را غنیمت شمرده و به محیط روزنامه وارد شد و دیری نپایید که از مترجمی زبان فرانسه، به مسئولیت گروه خارجی و مقالات ارتقاء یافت. روزنامه کیهان که به روزنامه نگاران تحصیل‌کرده نیاز داشت، برای وی بورسیه­ای از دولت فرانسه دریافت کرد.معتمدنژاد در دانشگاه سوربن فرانسه موفق به اخذ دکترای حقوق، علوم سیاسی و نیز دکترای تخصصی روزنامه‌نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم نظری دانشگاه پاریس گردید.
وی در سال ۱۳۴۳ با کوله باری از دانش روزنامه­نگاری، ارتباطات، حقوق و علوم سیاسی و با اندیشه تاسیس نخستین دانشکده روزنامه‌نگاری به میهن بازگشت. خدمات دانشگاهی ایشان از سال ‌۱۳۴۴ در سمت استادیاری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آغاز شد. ضمن این‌ که همکاری خود را از آغاز ورود به ایران با موسسه کیهان حفظ کرد. در سال ‌۱۳۴۳ موسسه کیهان پیشنهاد وی را برای یک دوره عالی روزنامه­نگاری پذیرفت و برای این منظور از بین داوطلبان دیپلم، ‌۲۵ نفر انتخاب شدند. معتمدنژاد در تشکیل و عضویت انجمن­های مختلف از قبیل انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، انجمن بین­المللی تحقیق در ارتباطات جمعی، انجمن بین­المللی حقوق فضا، انستیتوی بین­المللی ارتباطات، انجمن فرانسوی علوم ارتباطات و اطلاعات نقش عمده داشته است.معتمدنژاد بیش از ۷۰ مقاله علمی به مجامع بین المللی و یا مجلات ارائه داده و یا خود در تشکیل سمینارها و کنفرانس های علمی نقش مهمی داشته است.
بهبود وضع مالی با عمل کردن با این توصیه ها

یا تاکنون با دقتِ کامل صورت‌حساب‌های‌تان را بررسی کرده‌اید؟ اگر مانند بسیاری از آدم‌ها دیگر باشید، احتمالا بدون توجه چندانی به نرخ سود یا اشتباهات احتمالی، مبلغ را برای هر صورت‌حساب پرداخت می‌کنید. با بررسی صورت‌حساب‌های‌تان می‌توانید مطمئن شوید بروز اشتباه در محاسبه‌ی صورت‌حساب‌های‌تان باعث افزایش هزینه‌های‌تان نشده است. همه‌ی ما می‌توانیم تصمیم بگیریم چگونه پول های‌مان را خرج کنیم، و بیشتر ما حداقل یکی دو بار دچار اشتباهات خطیر شده‌ایم. برای مثال، شاید بخواهید هیکلِ ورزشکاری داشته باشید و تصمیم می‌گیرید ماهی یک بار به باشگاه بروید و مرتبا تصمیم می‌گیرید جلسات‌تان را بیش‌تر کنید، ولی با پرداخت ماهیانه‌ی این هزینه، اصلا تصمیم مالی خوبی نگرفته‌اید. بسیاری آدم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند نرخ سود و شرایط بازپرداخت‌ برای‌شان مثل وحیِ مُنزَل است. در حالی‌که در حقیقت همیشه می‌توانید طلبکاران‌تان را فرا بخوانید و تصمیم به مذاکره‌ی مجدد بگیرید.گزینه‌های تجاری متعددی وجود دارند که به پس‌انداز دوران بازنشستگی‌تان کمک می‌کنند، ولی باید پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری‌‌های بزرگ با دقت همه‌ی جوانب را بررسی کنید. سرمایه‌گذاری‌های پربازده نسبت به اوراق خزانه با نرخ سود بسیار اندک، دارای ریسک بیش‌تری هستند، ولی به این معنی نیست که نمی‌توانید سودی از آن کسب کنید. هر قدر جوان‌تر باشید، قمار کردن در سرمایه‌گذاری‌های واقعیِ پربازده برای‌تان امن‌تر است، زیرا در صورت برخورد با ضرر و زیان، زمانِ کافی برای بازیابی خودتان خواهید داشت.

روستای اردکول

در شعاع ۱۰۰ کیلومتری از قاین و همچنین ۱۵ کیلومتری شهر حاجی آباد به روستایی خوش آب و هوا و سرسبز به نام روستای اردکول می رسیم. این روستا کوه های سر به فلک کشیده، خاک حاصلخیز و همچنین آب فراوان دارد و محصول اصلی آن زرشک و زعفران است. دارای ۶۰۰ نفر جمعیت بوده که بیشتر آن ها به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند. تمام میوه ها به غیر از مرکبات و میوه های گرمسیری در روستای اردکول کشت می شوند. اهالی این روستای سرسبز و خوش آب و هوا بسیار مومن، مهمان نواز، خونگرم و بسیار فعال هستند. در صورتی که از روستا به سمت جنوب غربی به اندازه ۵ کیلومتر پیش برویم، بقایای قلعه ای به نام چلونک را خواهیم دید که باستان شناسان این قلعه کوهستانی را به دوران پیش از اسلام یعنی دوران اسماعیلیان نسبت می دهند. البته این قلعه کهن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت