بسته موفقیت

روند فرزند خواندگی در ایران

در قانون کشور تنها زوجینی که حداقل ۵ سال از ازدواج آن ها گذشته باشد و فرزند نداشته باشند می‌توانند برای فرزند خواندگی اقدام کنند. البته اولویت بعدی با خانواده‌هایی است که تنها یک فرزند دارند و دیگر امکان بچه دار شدن ندارند. در قانون جدید کشور تنها زوجین نیستند که می‌توانند سرپرستی کودکی را بر عهده بگیرند. نکته مثبت قانون جدید این است که خانم‌های مجردی که از موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوب و قابل قبولی برخوردارند، اما ازدواج نکرده‌اند می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند. سوال مهمی که بیشتر اوقات برای افراد پیش می‌آید این است که آیا در این حالت برای کودک شناسنامه صادر می‌شود؟ پاسخ این است که شناسنامه‌ای به نام مادر برای فرزند صادر می‌شود.در گذشته فقط کسانی که بچه‌دار نمی‌شدند می‌توانستند فرزندخوانده داشته باشند اما با توجه به اهمیت ویژه این مسئله و تعداد زیاد فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست و افراد واجد شرایط دریافت فرزند خواندگی سه گروه می‌توانند سرپرستی بگیرند: کسانی که بچه دار نمی شوند دختران مجرد کسانی که بچه دارند اما می‌خواهند سرپرستی فرزندی را بر عهده بگیرند.ابطال حکم سرپرستی راهکاری است که برای بررسی بیشتر و مراقبت از فرزندان در قانون در نظر گرفته شده است. اگر مشخص شود صدور حکم فرزند خواندگی درست نبوده و موردی نادیده گرفته شده است دادگاه می‌تواند حکم را باطل کند. همچنین بد رفتاری با کودک و زیر سوال رفتن صلاحیت پدر و مادر یا بروز مشکلات مالی و عدم استطاعت مالی باعث فسخ فرزند خواندگی می‌شود.ارث فرزند خوانده: در قانون ایران ، ملاک ارث چند چیز است: وجود رابطه خونی، وجود رابطه نسبی و زوجیتاگر هیچ کدام از این دو مورد وجود نداشته باشد، ارث و ارث بری وجود نخواهد داشت. بنابراین فرزند خوانده از والدینش ارث نمی‌برد. فلذا سهم الارث فرزند خوانده فقط زمانی ممکن است که سرپرست پیش از مرگ از طرق قانونی اموالی به فرزند خوانده منتقل در غیر اینصورت سهم الارث فرزند خوانده منتفی است.البته دختران بالای ۳۰ سال با شرایط می توانند فرزند بگیرند

نگاه امیدوارنه به مسیر حرکت

همین مشخص بودن انتهای مسیر، باعث می شود تا یک خانم باردار مانند یک آهنربا که براده های آهنی را جذب خود می کند، همه مشقت های گذشته و آینده را در لحظه حال به روح و جسم خود وارد نکرده و چهره آینده را زشت و ناپسند نبیند. زیرا او به آینده امیدوار است. دالان تنگ و تاریک مشکلات قرار است چقدر از روح ما را مسخر خود کند؟ تا چه قسمتی از ظرف روح مان را می توانیم به تحمل یک سختی اختصاص دهیم؟! بهترین راه نجات دیدن نور امیدی در انتهای مسیر است. یعنی بدانیم جایی می توان مشکل تمام می شود گشایش وجود دارد.در نگاهی بالاتر، نه تنها در انتهای مسیر می توان گشایش را همراه با خود سختی تصور کرد بلکه خود این سختی سکویی برای رسیدن به خواسته های دیگر می شود. اینها یعنی آب دادن به بذر امید و امیدواری.اگر در زندگی خانوادگی تان دچار مشکل شده اید، با همسر یا خانواده او به بن بست رسیده اید، به معنای این نیست که همیشه اوضاع شما به همین شکل باقی خواهد ماند. با این زاویه دید جدیدی که مطرح شد، شما امیدوار می شوید که انتهای این مسیر، یک تغییر بزرگ و مثبت چه در روح شما و چه در ظاهر زندگی، در انتظارتان خواهد بود.این رمز پیروزی را به خوبی به یاد داشته باشید که امیدواری به اتفاقات خوب بعد از سختی ها، کوچه های بن بست را باز می کند. اگر شناخت ما از دنیا کامل نشود، مدام در نوسان خواهیم بود و زندگی ما شبیه یک نمودار سینوسی حال و روز ما را تحت تأثیر خوشی ها و سختی های خود قرار خواهد داد.

باغ و عمارت مود (قلعه باغ مود)

قلعه باغ مود در فاصله ۳۰ کیلومتری بیرجند و در شهر مود واقع شده است. حصار این باغ دارای ۲۰ برج مدور با فواصل مشخص از یکدیگر است. علاوه بر این برج‌ها یک خندق به عرض تقریباً ۱۰ متر دور تا دور حصار حفر شده که دفاع از قلعه را آسان‌تر می‌کرده است. در داخل قلعه بقایایی از یک بنای قدیمی که عمارتی تشریفاتی بوده بر جای مانده و شامل چند ایوان، بقایای یک هشتی، راهروها و اتاق ها است.بر روی دیوار ها و طاقنماهای ایوان عمارت تزئینات بسیار هنرمندانه نقاشی روی گچ با نقوش اسلیمی و گل و بوته و نقش پرندگان دیده می شود.عمارت اصلی در شمال باغ و در دو طبقه ساخته شده و طبقه همکف آن با تعدادی اتاق و راهرو به عنوان فضاهای خدماتی و انبار استفاده می شده و هیچگونه تزیینی ندارد.در طبقه اول بنا تالار آینه با تزیینات گچبری شامل نقش سردیس حیوانات، گل و گیاه و اسلیمی های مختلف دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت