بسته موفقیت

کتاب بلندی های بادگیر

کتاب بلندی های بادگیر تنها رمان امیلی برونته است که شهرتی جهانی یافته‌ است. امیلی برونته خواهر کوچک‌تر شارلوت برونته و خواهر بزرگ‌تر ان برونته بود که آن‌ها نیز امروزه از بزرگ‌ترین نویسندگان کلاسیک جهان به حساب می‌آیند.کتاب بلندی‌ های بادگیر در سال ۱۸۴۷ منتشر شد، اما آن زمان با استقبال فوری خوانندگان روبه‌رو نشد. یک سال بعد، یعنی در سال ۱۸۴۸، امیلی برونته بر اثر بیماری سل از دنیا رفت.کتاب بلندی‌های بادگیر در کنار کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته از قله‌های داستان‌نویسی است. بیش از ۱۵۰ سال است که خوانندگان بیشماری در نقاط مختلف دنیا آن را می‌خوانند، انواع نقدها درباره‌اش نوشته‌اند و آثار مختلف سینمایی بر اساس آن ساخته‌اند. مترجم کتاب رضا رضایی در مقدمه خود می‌نویسد:
امیلی برونته نویسنده رئالیستی است که کتاب بلندی های بادگیر را به زبان ساده روزگار خود نوشته است، اما رگه‌های رمانتیسم و سنت داستان‌نویسی گوتیک و فضاهای خیالی و حتی جادویی در کارش نمایان است، به طوری که بعضی از نقادان این اثر را «گوتیک» هم خوانده‌اند. به هر حال، این رمان درباره عشقی است قدرتمندتر از مرگ، و شور و سودایی خارق‌العاده، بی‌همتا و مرموز که گذشت زمان از جاذبه‌اش نمی‌کاهد. کتاب بلندی های بادگیر اثری است ناآرام به قلم نابغه‌ای آرام که شارلوت برونته درباره‌اش گفته است: «نیرومندتر از مردان، ساده‌تر از کودکان، بی‌همتا در میان همتایان. پشت جلد کتاب بلندی های بادگیر آمده است:
کتاب بلندی های بادگیر روایت عشق است و انتقام، با شخصیت‌هایی که آمیزه لطافت و خشونت‌اند، مهر و کین، امید و بیم، در مکانی که آن هم آمیزه‌ای است از گرما و سرما، روشنایی و تاریکی، تابستان طراوت‌بخش و زمستان اندوه‌بار. آیا خفته‌های این خاکِ آرام خواب‌زده‌هایی بی‌قرارند؟ بلندی‌های بادگیر یا به عنوانی دیگر «عشق هرگز نمی‌میرد» بارها به عنوان عاشقانه‌ترین رمان انگلیس برگزیده شده است. این کتاب که شرح دلدادگی کاترین و هتکلیف را بیان می‌کند، تصویری واضح، دلنشین و در عین حال تلخی از این دلباختگی و سنگ‌هایی‌ست که
بر سر راه آن دو افتاده است.

چگونگی محافظت از خود در برابر افراد سمّی
افراد سمّی شما را دیوانه می‌کنند، چون رفتار آنها بسیار غیر منطقی است. در این مورد هیچ اشتباهی نکنید. رفتار آنها واقعا خلاف منطق است،هر قدر فردی غیر منطقی‌تر و دیوانه‌تر باشد، فرار از تله‌‌اش باید برای شما راحت‌تر باشد. تلاش نکنید آنها را در بازی خودشان شکست دهید. از نظر احساسی از آنها فاصله بگیرید و در صورت اجبار به تعامل، آنها را یک پروژه‌ی علمی در نظر بگیرید نیاز نیست به آشفتگی‌های احساسی واکنش نشان دهید، فقط حقایق را در نظر بگیرید.حفظ فاصله‌ احساسی مستلزم آگاهی است. نمی‌توانید جلوی مزاحمت کسی را بگیرید اگر تشخیص ندهید مزاحمتی در کار است. گاهی خودتان را در موقعیت‌هایی می‌یابید که احساس می‌کنید باید از نو گروه‌بندی کنید و بهترین راه پیش‌رو را انتخاب کنید. این خوب است و هراسی نداشته باشید که به خودتان وقت چنین کاری را بدهید. اغلب مردم احساس می‌کنند چون با فردی کار یا زندگی می‌کنند، پس هیچ راهی برای کنترل آشفتگی ندارند. این کاملا اشتباه است. زمانی که یک فرد سمّی را شناختید، رفتارهای او برایتان قابل‌ پیش‌بینی‌تر و قابل‌ درک‌تر می‌شود. عاقلانه بیندیشید که چه زمان و تا کجا باید او را تحمل کنید یا از او فاصله بگیرید.می‌توانید مرزهایی را معین کنید اما این کار را باید آگاهانه و مبتکرانه انجام دهید. اگر اجازه دهید اتفاقات به طور طبیعی رخ دهند، مسلما خودتان را مدام در بحث و جدل‌های دشوار اسیر می‌کنید. اگر مرزی را مشخص کنید، می‌توانید بخش بزرگی از آشفتگی‌ها را کنترل کنید. تنها رمز این است که سر حرف خود بمانید

اقامتگاه بوم گردی ستاره کویر

حلوان روستایی دیدنی در نزدیکی طبس است که به واسط کویر بکرش از شهرت خاصی برخوردار است. در دل این روستای کویری یک اقامتگاه بوم گردی سنتی قرار دارد که جذابیت حلوان را دو چندان نموده است. حیاطی بزرگ با باغچه ای سرسبز در وسط اقامتگاه وجود دارد که فضایی دلپذیر در دل کویر برای گردشگران و مهمانان به وجود آورده بطوریکه کمتر گردشگری است که از حلوان گذر کند و شب را در آنجا اقامت نکند. وجود امکانات مدرن از جمله راهنمای تور های گردشگری و گشت های محلی، ارائه انواع غذاهای محلی و سنتی در صورت هماهنگی قبلی، سرویس کف خواب در تمامی اتاق ها، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مانند کولر گازی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت مشترک در محوطه اقامتگاه از جمله خدمات قابل ارائه برای رفاه و آسایش بیشتر گردشگران این اقامتگاه سنتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت