بسته موفقیت

پیشگیری از اعتیاد فرزندان

بسیاری از والدین با اینکه اهمیت پیشگیری از اعتیاد را درک کرده اند، اما نمی دانند برای پیشگیری از اعتیاد چه باید کرد؟ اگر برای پیشگیری از اعتیاد فرزندتان تاکنون کاری نکرده اید، اگر روزی به دام اعتیاد گرفتار شد، تعجب نکنید. این را هم بدانید که تامین مایحتاج زندگی برای پیشگیری از اعتیاد فرزندانمان کافی نیست. در این مورد به نکات زیر توجه کنید: دوستان فرزندانتان را بشناسید. حدود ۶۰ درصد از معتادان کشور، از طریق دوستان معتاد شده اند. اگر دوستان فرزندتان را نمی شناسید، از محل رفت و آمد او و افرادی که با آن ها معاشرت می کند خبر ندارید او در معرض خطر است. در منزل قانونگذاری کنید. خانواده هایی که در منزل قانون مشخص و خوبی ندارند فرزندان هر جور که بخواهند رفتار می کنند. برخی نوجوانان در صورتی که قانونی را حاکم بر خانواده ندانند، رفتارهای ناپسند در آن ها ناخواسته افزایش می یابد، زمان حضور در منزل یکی از نکات بسیار اساسی است. فرزندی که بی خبر خانواده هر ساعت که بخواهد به خانه می آید در خطر است. نحوه ارتباط با دوستان، احترام به بزرگسالان و غیره به یک برنامه و قانون مشخص نیاز دارد.با فرزندتان بی پرده و صریح در مورد مواد مخدر و روانگردان ها صحبت کنید. بسیاری از خانواده ها از ترس پاره شدن پرده های ارتباطی والدین و فرزندان از طرح بحث اعتیاد در محیط خانه می ترسند. اگر شما اطلاعات صحیح را به فرزندانتان ندهید، آنها اطلاعات غلط را از دوستانشان خواهند آموخت.با فرزندان رابطه عمیق دوستی ایجاد کنید. دیده شده است نوجوانان در محیط خانواده از برخی بزرگسالان پذیرش مناسب تری دارند. نوجوانی که در محیط خانه با پدر، مادر، برادر بزرگ تر و …پیوند برقرار کرده است، بیش از سایرین از خطر آسیب ها و اعتیاد در امان است. البته این تفاوت را بدانیم که آن ها به دوست نیاز دارند و والدین نمی توانند جای خالی دوستان هم سال را بطور کامل پر کنند.فرزندتان را به انجام دادن فعالیت های ورزشی ترغیب کنید. ورزش نقش محافظ در فرزندانمان دارد. با تشویق فرزندانمان به فعالیتهای سالم و سازنده، از گرایش او به انواع آسیب ها جلوگیری کنیم.

چگونه به زندگی ایده‌ آل خود برسیم؟

برای اینکه واقعاً خوشحال باشید، به یک احساس مشخص جهت‌گیری نیاز دارید اولین کلید زندگی شاد و، مهم‌ترین آن‌، آرامش ذهن است، چراکه بدون آرامش، هیچ چیز این دنیا ارزش خاصی ندارد و به همین دلیل است که شما تمام عمر برای آن تلاش می‌کنید و معمولاً با توجه به میزان آرامش درونی خود ارزیابی می‌کنید که در هر زمان چقدر خوب عمل کرده‌اید.آرامش ذهن و تفکر مثبت برای عملکرد بهتر و زندگی شادتر همه گروه‌های انسانی ضروری است و می‌تواند روابط شما را تحت تأثیر قرار دهد.سلامتی و انرژی، دومین مواد اولیه زندگی شاد هستند و درست مانند آرامش ذهن که حالت روانی طبیعی شما است، این دو مسئله نیز حالت جسمی طبیعی شما محسوب می‌شوند.سومین کلید موفقیت و داشتن یک زندگی شاد، روابط عاشقانه با کسانی است که دوستشان دارید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، چراکه این افراد باعث شده‌اند شما یک انسان کامل باشید و به همین دلیل، شاد بودن یا نبودن شما در زندگی از رابطه شما با دیگران نشأت می‌گیرد و رابطه شما با دیگران است که شما را به معنای واقعی کلمه، تبدیل به انسان می‌کند. آزاد بودن از نظر مالی به این معنی است که پول کافی داشته باشید تا مانند اغلب مردم به طور مداوم نگران آن نباشید.پول ریشه بدی‌ها نیست، بلکه این بی‌پولی است که بدی‌ها را به وجود می‌آورد. دستیابی به آزادی مالی، خود یکی از مهم‌ترین اهداف و مسئولیت‌های زندگی شما است.احساس آزادی مالی برای خودسازی و دستیابی به هر هدف مهم دیگری ضروری است.

چشمه آب ترش سربیشه

چشمه‌های آب گرم از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری طبیعی می‌تواند سهم زیادی در رونق اقتصادی داشته باشد.آب حوضچه‌های آب ترش به دلیل خواص درمانی برای امراض پوستی به شدت مورد توجه شهروندان است. علاوه بر آن وضعیت طبیعی محیط پیرامون آب ترش نیز به دلیل موقعیت کوهستانی و زیبایی طبیعی می‌تواند جذابیت‌هایی برای گردشگران داشته باشد.این چشمه در شمال شهرستان سربیشه از شکاف سنگ‌های آندزیت بازالتی از زمین خارج می‌شود. بالا بودن مقدار گاز دی اکسید کربن و سیلیس نشان دهنده منشأ عمیق آب چشمه است. آب این چشمه مزه‌ای ترش و مطبوع دارد و آبدهی آن در حدود ۱۵-۲۰ لیتر در ثانیه است.با در نظر گرفتن مزه خوب و آبدهی مناسب و نزدیک بودن به جاده اصلی سربیشه- زاهدان بهره برداری این چشمه توصیه می‌شود. آب ترش چشمه سربیشه در ردیف آب‌های کلرورسدیم و سولفات کلسیم سرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت