بسته موفقیت

تولید نخستین ربات احساساتی متوقف شد

ربات “فلفل” که توسط شرکت “فاکسکان” در چین ساخته شده که غول مونتاژکننده گوشی‌های آیفون نیز هست، هرگز کاملاً به پتانسیلی که “سافت بانک” به آن امیدوار بود، نرسید و به گفته یکی از منابع رویترز، این شرکت فقط ۲۷ هزار واحد از این ربات را قبل از توقف تولید، تولید کرده است.شرکت چند ملیتی “سافت بانک”) به دلیل کمبود بودجه از ساخت “اولین ربات دارای قلب” دست کشید.به نقل از آی‌ای، گروه “سافت بانک” تولید ربات معروف خود موسوم به “پپر” به معنای “فلفل” را متوقف کرده و همچنان به تعدیل نیرو در تجارت رباتیک خود ادامه می‌دهد.بررسی اسناد داخلی شرکت حاکی از آن است که تولید ربات از سال گذشته متوقف شده و از نظر مالی توجیه نداشته که این شرکت دوباره تولید آن را شروع کند. با این حساب به نظر می‌رسد این پایان راه برای ربات معروف این شرکت باشد.این اقدام در حالی صورت گرفته است که تعدیل نیرو نیز در تجارت رباتیک “سافت بانک” در حال انجام است و اولین بار توسط وب‌سایت فرانسوی گزارش شد که ضرر این شرکت چند ملیتی تنها در طی یک دوره سه ساله به ۱۰۰ میلیون یورو رسیده است. ربات “فلفل” در سال ۲۰۱۴ به جهان معرفی شد و توسط بسیاری کارشناسان به عنوان نمادی از تأثیر مثبت فناوری بر زندگی ما معرفی شد.این ربات انسان‌نما در اصل برای راهنمایی مردم در کنفرانس‌ها، کمک به مشتریان در فروشگاه‌ها و نگهداری از کودکان در کنار تعداد زیادی از نقش‌های دیگر از جمله به عنوان یک بستر تحقیق رباتیک طراحی شده بود.“فلفل” در ابتدای راه‌اندازی به عنوان “اولین ربات دارای قلب یا احساساتی” توصیف شد و از نظر ظاهری، برای جلب توجه و خوشایند انسان‌ها با ظاهری زیبا و بانمک طراحی شد.همچنین گفته می‌شود “سافت بانک” به عنوان بخشی از برنامه‌های تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌های خود در ماه سپتامبر ۳۳۰ کارمند خود در فرانسه را تعدیل خواهد کرد. با این وجود “سافت بانک” می‌گوید که با وجود کمبود بودجه و افزایش هزینه‌ها، به سرمایه گذاری روی ربات‌های نسل جدید ادامه خواهد داد.

امام جواد(ع) مظهر علم، جود و بخشش الهی

۲۹ ذی‌القعده، مصادف است با شهادت مظلومانه امام جواد (ع)، امامی که در کودکی امامتِ شیعیان را بر عهده گرفتند. محمد بن علی(ع) معروف به تقی و جواد تنها فرزند پسرِ امام رضا(ع) بود که در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه از مادری به نام «سبیکه» به دنیا آمد. مادر آن حضرت از خاندان ماریه قبطیه، همسر رسول خدا(ص) بود و طبیعتاً باید به لحاظ نژادی قبطی بوده باشد. وی به ریحانه نیز معروف است. در میان مورخان بر سر ماه تولد آن حضرت اتفاق نظری وجود ندارد و تولد ایشان را در یکی از ماه‌های رجب و رمضان دانسته‌اند.آن حضرت عمر کوتاهی داشتند و در حالی که کمی بیش از ۲۵ سال داشتند در ۲۹ ذی‌القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در سامرا به شهادت رسیدند و در گورستان قریشی‌های بغداد و در کنار آرامگاه جدش موسی بن جعفر به خاک سپرده شدند.امام رضا در دوران حیاتش به جانشینی امام جواد اشاره کرده و در پاسخ سؤالی مربوط به سن کم آن حضرت به نبوت عیسی(ع) در خردسالی اشاره کرده بود. امام نهم هم در ابتدای امامتش از عهده سؤالات سخت شیعیان که برای آزمودن موقعیت علمی و توانایی‌های وی عازم مدینه شده بودند برآمد و در مناظره با علما و اندیشمندان، همه آنان را متعجب ساخت. بیش از ۸۰ نفر از بزرگان شیعه برای آزمودن محمد بن علی بن موسی‌الرضا(ع) عازم مدینه شدند و جواب‌های امام همه آنان را قانع ساخت که او همان جانشین بر حق امام رضا است.امام جواد (ع) درباره برخی از فضایل ساختگی مربوط به خلفا جواب‌های منطقی و عقلانی داد.

سنگ نگاره کال جنگال

از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ثبت شده در استان خراسان جنوبی سنگ نگاره کال جنگال در ۵ کیلومتری جنوب شهر خوسف و متعلق به دوره اشکانی است که در بررسی‌های جدید ۱۴ سنگ نگاره در نزدیکی آن شناسایی شده‌است.سنگ نگاره کال جنگال شهرستان خوسف در بیرجند با قدمت چند هزار ساله خود شما را به عمق تاریخ می‌برد به طوری که شما در این مجموعه جدال شاهزاده هخامنشی با شیر را در سنگ نگاره های کال جنگال نظاره کنید.نقش‌های که بر روی سنگ نگاره‌ کال جنگال حک شده، صحنه مبارزه و جدال یک مرد پارتی بدون صلاح با شیر را نشان می‌دهد به همین دلیل نام این محل را کال جنگال نهاده‌اند، زیرا در گویش بیرجندی کال به معنی چال و گودی است و جنگال به معنی جنگجو عنوان می‌شود. مجموعه سنگ نگاره‌های کال جنگال ۱۱ کتیبه مختلف یک تا ۱۳ سطری را گه در نقاط مختلف در پراکنده شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت