بسته موفقیت

باورهای غلط اعتیادی

بسیاری از والدین و خانواده ها فکر می کنند قرص ها و داروها خطری ندارند! (باور غلط) اعتیاد فقط به مواد مخدری مانند تریاک، هرویین و کراک خطرناک است و اگر در وسایل فرزندانشان قرص یا دارو پیدا کنند، گمان می برند، دارو ضرری ندارد. باید بدانیم که این یک تصور غلط است و داروهایی مانند ترامادول، دیفنوکسیلات، انواع داروهای حاوی کدئین و داروهایی مانند کلونازپام، دیازپام، فلورازپام نیز از جمله داروهای اعتیادآورند که درمان اعتیاد آن ها بسیار دشوار است. شیشه اعتیاد آور نیست و مرفین را می شوید! (باور غلط) بسیاری از فروشندگان مواد برای تبلیغ مواد خود ادعا می کنند که ماده شیشه اعتیاد ندارد. این در حالی است که شیشه از اعتیاد آورترین مواد شناخته شده است. افرادی هستند که یک بار برای کنجکاوی ماده شیشه را تجربه کرده اند و الان به آن معتادند. در ضمن، دانستن این نکته ضروری است که شیشه در درمان اعتیاد به سایر مواد (خانواده تریاک و حاوی مرفین) به هیچ وجه موثر نیست و این ادعا یک دروغ محض و فریبنده است.ترک اعتیاد آسان است! (باور غلط)
این جمله با روح پیشگیری در تضاد است. ترک اعتیاد به هیچ وجه آسان نیست. حرف هایی مانند، درمان تضمینی، ترک اعتیاد در چهار ساعت، ارسال دارو به شهرستان و کپسول های ماهواره ای، بیشتر به یک شوخی شبیه است. مگر می توان یک معتاد با بیماری مزمن را در چهار ساعت درمان کرد؟ درمان اعتیاد حداقل به شش ماه زمان نیاز دارد.پسر من ورزشکار است، پس هیچوقت معتاد نمی شود! (باور غلط)برای حفاظت از فرزندانمان آگاهی و توانمندی های ضروری زندگی مانند مهارت ((نه گفتن))، ((حل مسئله)) و ((تصمیم گیری)) لازم است. ورزش کردن نقش پیشگیرانه دارد، اما کامل نیست. در کنار ورزش، ارتباط صمیمی با فرزند و آموزش خطرهای مواد اعتیادآور، پرهیز از مصرف سیگار و قلیان نیز از ضرورت های پیشگیری از اعتیاد محسوب میشود.پسرم دانشجو شده است و دیگر خیالم از اعتیاد او راحت است! (باور غلط)این باور غلط، بسیاری از دانشجویان و خانواده های آنان را گرفتار کرده است.
راهکار‌هایی عجیب برای مقابله با افکار منفی
برای مقابله با افکار منفی باید اتفاقات را مثبت ارزیابی کرده و در همه شرایط سعی کنید خود را با موضوعات مختلف وفق دهید. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید ذهن خود را نسبت به افکار بیش از اندازه کنترل کنید و این موضوع در کاهش شادی، تصمیم گیری، انجام کار‌ها و یا تشکیل روابط عاطفی شما تاثیر گذار است پس بپذیرید که مشکل دارید.اگر هر زمانی که اتفاق بدی می‌افتد و خود را در دام افسردگی و منفی گرایی می‌بینید، شما مشکل دارید؛ انکار مشکل و سرِ خود را درون برف پنهان کردن منجر به وضعیت بدتر برای شما خواهد شد؛ اگر در این مورد شک دارید از دوستان خود صادقانه بخواهید که به شما واقعیت را بگویند، زیرا آن‌ها گاهی شما را بهتر از خودتان مشاهده می‌کنند.برخی از ما استاد منفی جلوه دادن اتفاقات مثبت هستیم! بخشی از این کار به دلیل کمبود اعتماد به نفس مان است؛ ما حس می‌کنیم که شایستگی چیزی را نداریم در نتیجه مثلا وقتی یکی از اطرافیان یا همکاران از ما تعریف می‌کند سریعا در مقابل تعریفش گارد می‌گیریم . بسیاری از رفتار‌های همسرشان را به گونه دیگری تعبیر و تفسیر می‌کنند؛ این دسته از افراد حتی رفت و آمد همسر با خانواده پدری را این گونه تفسیر می‌کنند، او نسبت به من «بی اعتنا و بی تفاوت» است. زمان‌هایی را که در گذشته منفی بینی به سراغتان آمده را به یاد آورید و به خود یاد آور شوید که چگونه آن را پشت سر گذاشته اید؛ حتی برای یک فرد مبتلا به منفی بینی یا کسی که دچار افسردگی است هم همیشه امید وجود دارد، سعی کنید اعتماد به نفستان را بالا ببرید.

آب‌انبار، قدیمی‌ترین بنای مرکزی محله «میان‌ده» بشرویه

آب‌انبار «میان‌ده» قدیمی‌ترین بنای مرکزی محله «میان‌ده» بشرویه است.آب انبار «میان‌ده» در وسط مرکز محله و در مجاورت مسجد «میان‌ده» واقع شده است، گفت: این آب‌انبار قدیمی‌ترین بنای مرکز محله است که سال ساخت آن طبق کتیبه موجود بر بدنه بنا ۹۷۶ هجری قمری است. آب‌انبار ایوان زیبایی دارد که در جهت وزش باد غالب شهر(شمال) ساخته شده و دارای آجرکاری لوزی برجسته است. بر فراز حوض انبار بادگیری مرتفع دو چشمه‌ای قرار گرفته که این اثر را از دیگر آب انبارها متمایز کرده است.استفاده از این آب‌انبار با شیوه برکه‌ای و به‌وسیله‌ی سطل و طناب میسر بوده که در دوره‌ی قاجار، با ایجاد پله و پاشیر، یک دسترسی تازه از پشت آن فراهم شده و آب آن از طریق قنات رقه تأمین می‌شده است.مصالح مورد استفاده در ساخت بنا سنگ و خشت پخته بوده که در قسمت پوشش ایوان آب انبار استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت