بسته موفقیت

فناوری تشخیص چهره برای شناسایی خرس‌های مهاجم

با افزایش حضور خطرناک خرس‌ها در مناطق شهری ژاپن و تعداد حملات آن‌ها،‌ شهر شیبتسوی استان هوکایدو در شمال این کشور امیدوار است با کمک هوش مصنوعی شرایط را بهتر مدیریت کند و مردم را ایمن نگه دارد.با وجود شباهت بسیار زیاد چهره‌ی خرس‌ها، فناوری تشخیص چهره با استفاده از تفاوت‌های کوچکی مانند فاصله بین چشم و بینی، قادر به شناسایی آن‌ها خواهد بود. برای کارکرد بهتر این فناوری حداقل به ۳۰ عکس تمام‌رخ از چهره‌ی هر خرس نیاز است. کارمندان مرکز اطلاع‌رسانی خرس قهوه‌ای شیرتوکوی جنوبی، به این منظور دوربین‌هایی در مسیرهای شناخته‌شده برای خرس‌ها قرار داده‌اند؛ اما تاکنون موفق نشدند تصاویر کافی برای راه‌اندازی طرح تشخیص چهره‌ جمع‌آوری کنند.به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، خرس‌ها موجودات بسیار باهوشی هستند و اگر قادر به سخن گفتن بودند، ممکن بود نگرانی‌هایشان را درباره‌ی حریم خصوصی خود بیان کنند؛ اما ناتوانی‌ در بیان افکارشان به آن‌ها اجازه‌ی اظهار نظر در مورد نقشه‌های ژاپن را نمی‌دهد. آن‌ها از دوربین‌های نصب‌شده فراری هستند و به همین دلیل، شانس نگاه مستقیم خرس‌ به دوربین‌ بسیار پایین است. تیم تشخیص چهره با حفظ دوربین‌ها در مسیر همچنان امیدوار است که به‌زودی تعداد عکس‌ لازم برای تحقق نقشه‌ی خود را به دست آورد. تلاش کارمندان این مرکز بر این است که با استفاده از سیستم تشخیص چهره، در مورد ویژگی‌های رفتاری هر خرسی به‌طور خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند و خرس‌هایی که باعث ایجاد مشکل در شهر یا روستای مجاور می‌شوند، شناسایی کنند.این اولین باری نیست که از این فناوری برای تشخیص چهره‌ی خرس‌ها استفاده می‌شود و محققان آمریکایی و کانادایی نیز چندین سال پیش برای اندازه‌گیری جمعیت خرس‌ها در پارک‌های ملی کشورشان، سیستمی مشابه راه‌اندازی کرده بودند با مجروح شدن چهار نفر توسط خرسی در ساپورو، این حملات دوباره به سرخط اخبار ژاپن تبدیل شد. طبق فیلم خبری این اتفاق، خرسی به یک عابر پیاده‌ حمله کرده و در حین محاصره‌ی خرس، قربانی به حال خود رها شده بود.

با تقاضای دورکاری موافقت می‌کنید یا خیر؟
افراد خلاق دوست دارند شرایط کاری منعطفی داشته باشند و از هر جایی که دوست دارند، کار کنند. بیشتر آنها به دورکاری علاقه دارند و در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب شغل، این گزینه را مد نظر قرار می دهند. اگر رقبای شما مدت هاست که دورکاری را به عنوان یکی از گزینه هایشان برگزیده اند، باید بدانید که احتمالا افراد بااستعداد و خلاق بسیاری را دودستی به رقیب تان تقدیم کرده اید.اگر یکی از کارمندان تان به سراغ شما آمده و درخواست دورکاری کرده است، یا از این و آن، چیزهایی را در مورد تقاضای کارمندان تان در مورد ایجاد شرایط انعطاف پذیرتر کاری شنیده اید. شاید وقت آن رسیده باشد که گزینه دورکاری را نیز به قوانین شرکت تان اضافه کنید. مردم بی خود و بی جهت حرفی نمی زنند و ایده و نظری نمی دهند. اگر کارمندان تان چیزی در مورد دورکاری گفته اند، به این خاطر است که احتمالا به این مورد نیاز دارند یا شرایط انجام چنین کاری را در خود می بینند. تعادل میان کار و زندگی شخصی به عنوان اولین معیار در سنجش رضایت شغلی در نظر گرفته شده است. این به آن معناست که قابلیت کار در خانه ارزش زیادی برای بسیاری از مردم دارد. بنابراین چه فقط یک کارمند چنین تقاضایی کرده باشد، چه عده بیشتری مایل به دورکاری هستند، بررسی کنید و شرایطی را در این راستا برای آنها فراهم سازید. اگر کارمندی می تواند از جایی به غیر از محل کار گزارش های مورد نیاز را بفرستد، مدارک ضروری را ثبت کندپس باید بدانید که آمادگی لازم را دارید که دورکاری را امتحان کنید.

منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر

منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر حدود ۵۰۹ هکتار وسعت دارد که از سمت شرق و جنوب شرق به ارتفاعات کوه ابوذر و قلعه کوه از جنوب تا انتهای پارک جنگلی قهستان در ضلع شرق جاده قاین- بیرجند و همچنین جاده کمربندی گسترده شده است.در این منطقه سه گونه جاذبه تاریخی و فرهنگی، طبیعی و انسان شناخت وجود دارد که آرامگاه ابوالمفاخر (از رجال قرن ششم هجری)، آرامگاه بوذرجمهر و قلعه چهل دختر و قلعه کوه از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این منطقه محسوب می شوند.اراضی کوهستانی همراه با دشت و چشم اندازهای مناسب در حومه شهر که به منطقه بوذرجمهر جلوه خاصی بخشیده نیز از جاذبه های طبیعی این منطقه است.میدان مشاهیر، اراضی زراعی زعفران، مزار شهدای گمنام، پارک جنگلی از جاذبه های انسان شناخت آن است.عبور راه ارتباطی مشهد به سیستان و بلوچستان، و جذب گردشگران از مهمترین ویژگی های منطقه است. همچنین ایجاد هتل، تاسیسات تجاری، پارک بازی از جمله فرصت های سرمایه گذاری است که می توان در منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین در این زمینه اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت