بسته موفقیت

علی عبداللهی مترجم و پژوهشگر

سید علی عبداللهی شاعر، مترجم و پژوهشگر معاصر در ۱۰ فروردین ۱۳۴۷ در روستای سیوجان از توابع شهرستان بیرجند به دنیا آمد. روستایی که کلیه ساکنان آن را سادات تشکیل می دهند. خود عبداللهی درباره خاطرات دوران کوکی اش می گوید: “من فرزند اول خانواده ‌ای یازده نفره هستم. پدرم کشاورز فقیر و بی‌سوادی است که از کودکی در کنارش و روی زمین کار کرده‌ام. برای گذران زندگی‌ام هر کاری که فکر کنید انجام داده‌ام (البته غیر از کارهای غیرقانونی و سیاه). کارگری، کار در هتل، کار در قنات در صد متری زیرزمین، شاگردی کامیون، پل‌سازی، کار در دفتر فنی و… برای همین همواره به کار بیش از حرف و سخن‌پردازی اهمیت می‌دهم.”با همین وضعیت سخت دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا سپری کرد و برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان به شهر بیرجند آمد و سرودن شعر را نیز از همان دوران آغاز کرد. “انگیزه اولیه شاعری ام، عشق بود. عشقی که نه به وصال رسید نه به همدلی و همزبانی و نه حتی به مرحله ابراز. در آغاز غزل می‌ گفتم تحت تاثیر مولوی برای همان عشق که مریم ن. بود و غزل‌هایم حال و هوای عاشقانه و مثلا عارفانه داشت و مطلع اولین غزلم این بود: «در راه عشق‌ات سَر دهَم، همچون عقابان پَر کشم/ مست از می نابَت شوم، از ساغرت ساغر کشم.»”
عبداللهی پس از اتمام دوران دبیرستان در بیرجند در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و تحصیلاتش را تا اخذ مدرک کارشناسی ارشد همین رشته در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد. “بعدها به تهران آمدم و ادبیات آلمانی خواندم (در دانشگاه شهید بهشتی). از آن به بعد دیگر تحت تاثیر مولوی نبودم و با شعر نو و شعر جهان از طریق زبان آلمانی آشنا شدم کارشناسی ارشد ادبیات آلمانی را در تهران، دانشگاه تربیت مدرس گرفتم و رسما به کار ترجمه، پژوهش و تدریس پرداختم.”عبداللهی در سه زمینه‌ی شعر و نثر آلمانی، فلسفه و ادبیات نوجوانان متشخص است. از او پنج دفتر شعر منتشر شده است و تاکنون بیش از چهل کتاب به فارسی ترجمه کرده که بارها به چاپ مجدد رسیده اند.

با این روش هرگز وقت کم نمی آورید!!

حقیقت این است که بیشتر زمان و انرژی ما به خاطر انجام کارهای بی ارزش تلف می شود. تصور کنید اگر عدم خلاقیت خودتان را به نیم می رساندید اکنون چه جایگاهی داشتید و به چه چیزهایی رسیده بودید. اکنون که با این قانون کاملا آشنا شده ایم درک می کنیم که بیشتر زمان مان را تلف کرده ایم. چگونه می توانیم در این دنیا که پر از وظایف سخت و خسته کننده است از این قانون در زندگی روزانه استفاده کنیم. و اما در این جا چند توصیه و نکته که به شما کمک می کند زمان تان را بیشتر کنید و باعث می شود تلاش های تان به نتایج بهتری برسد: این مهم ترین عنصر مدیریت صحیح زمان و بهینه سازی قانون ۲۰/۸۰ در زندگی روزانه است. برای انجام این کار باید در افکارتان تغییری باطنی ایجاد کنید. به جای اجرای وظایف روتین روزانه سعی کنید کارهایی که بازدهی کمتری دارند را کمتر کنید یا حذف کنید. همه ما می دانیم خیلی از کارهایی که انجام میدهیم زمان بر هستند و هیچ ارزشی به زندگی روزانه ما نمی دهند. کارهایی چون رفت و آمد، غذا پختن، نظافت، اتو کشیدن، خرید کردن از سوپرمارکت. درست است که انجام این کارها ضروری است اما تاثیری در اهداف و کیفیت زندگی ما ندارند. با این وجود بیشتر زمان ما صرف این کارها در زندگی می شود. برای این که بتوانید نسبت ۲۰/۸۰ را در زندگی اجرا کنید باید کارهایی که در بالا گفتم به دیگران بسپارید. به عنوان مثال برای زدن چمن ها فردی را استخدام کنید. باوسایل نقلیه عمومی سر کار بروید تا در آن فاصله زمانی ایمیل ها را چک کرده و پاسخ دهید.

غار حلوان طبس

این غار در روستای حلوان در ۷۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان طبس قرار دارد. مسیر دسترسی به این غار بعد از روستای حلوان و طی مسافت تقریباً ۱۵ کیلومتر از جاده خاکی می‌باشد. این غار برای پیمایش سختی زیادی ندارد فقط در بعضی نقاط احتیاج به طناب است. با توجه به این که در این غار بقایای زیادی از استخوان‌های حیواناتی همچون گوسفند، شتر، الاغ و پرندگان دیده می‌شود، شاید این غار پناهگاه حیوانات درنده باشد.
غار از نوع طبیعی بوده و جریان آبی در آن وجود ندارد.کشفیات درون غار در این غار بقایای استخوانهای حیوانات سختی زیادی برای پیمایش نداشته اما در بعضی نقاط غار نیاز به طناب می باشد.این غار در سنگهای تقریبا با سن ۱۶۰ میلیون ساله که مربوط دوره ژرواسیک میانی می باشد تشکیل شده و در بوجود آمدن این غار فرایندهای تکتونیکی منطقه نقش بسزایی ایفا کرده اند در آن یک زون گسل خورده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت