بسته موفقیت

درس آرامش

زندگی در زمان حال، چیزی را ایجاب می کند که اکثر مردم عمر خود را صرف تلاش برای به دست آوردن آن می نمایند: آرامش.استراحت کردن در زمان حال، ذهن و جسم شما را در حالت آسودگی، سکوت و آرامش قرار می دهد و بالاخره ما را از آسیاب “از اینجا به آنجا” خارج می کند. هم اکنون مشغول هر کاری که باشید، وقت بررسی شکاف بین انتظارات خود و چگونگی حقیقت چیزها، یا بین جایی را که هستید و جایی که ترجیح می دهید باشید، ندارید. سخت مشغول بودن در لحظه هستید که بتوانید آن را تجزیه و تحلیل نمایید و عیب آن را بگیرید.یکی از فیلم های مورد علاقه من “حضور” است که در آن پیتر سلرز نقش چاونسی گاردنر احمق دوست داشتنی را ایفا می کند. چاونسی ساده لوح تنها در زمان حال زندگی می کند، بدون کوچکترین آگاهی از چیزهایی که پیش رویش قرار دارند. وقتی تغییر مبهم شرایط، او را از باغ دوست داشتنی خود که تمام عمر را صرف نگهداری از آن کرده، به مقام مشاور مدیران عامل شرکت ها و غول های بازرگانی قدرتمند مبدل می کند، چاونسی فقط اطلاعات خود را درباره نگهداری گلها و خاک ارائه می دهد. البته بقیه مردم عبارت های ساده او را استعاره هایی خردمندانه قلمداد می کنند و او یکی از باهوشترین مغزهای زمانه ما به شمار می آید.چاونسی در سادگی اش آرامش دارد. زندگی برای این مرد ساده و راحت است. برای او رجوع به گذشته و آینده مفهومی ندارد. او کاملا بر لحظه حال متمرکز است.بسیاری از ما در طول زندگی در رفت و آمد هستیم. اگر از ده نفری که هنگام صبح در حال راندن اتومبیل هستند سوال کنید که چه می کنند، احتمالا نه نفرشان پاسخ خواهند داد: “به سر کار می روم”.دهمین نفر- کسی که پاسخ می دهد: “دارم رانندگی می کنم”- کسی است که آرامش لحظه حال را فرا گرفته است. احتمالا دیرتر از آن نه نفر دیگر که مسیرشان را با تمرکز بر این طی می کنند که کجا می روند و نه اینکه کجا هستند، نخواهد رسید. او احتمالا حتی از رانندگی خود نیز لذت برده است.البته پیشنهاد نمی کنم که در زندگی به طور شناور، کاملا از گذشته جدا باشید گاه مکث کنید تا عمیقا در لحظه حال قرار بگیرید.

راهکارهایی برای خوش‌اخلاقی با دیگران

ساده‌ترین راه برای خوش اخلاقی، لبخند زدن است.ساده‌ترین کار برای اینکه فردی خوش اخلاق به نظر برسید، لبخند زدن است. وقتی به افرادی که شما را می‌شناسند لبخند می‌زنید، آنها را تشویق می‌کنید تا متقابلا به شما لبخند بزنند. گاهی فقط به این دلیل که دارای شخصیتی خجالتی بوده و به راحتی لبخند نمی‌زنید، بسیاری از افراد شاید تصور کنند که شما فردی سرد یا بداخلاق هستید. بنابراین، دفعه بعد که از کنار فردی نسبتا آشنا رد می شوید، لبخند بزنید. این لبخند باعث می‌شود که حتی اگر در بهترین شرایط روحی نیستید، احساس خوشحالی بیشتری کنید. پس این کار هم برای خودتان و هم برای دیگران مفید است. در مورد موضوعات کوچکی که می‌دانید فرد مقابل‌تان به آنها علاقه دارد، صحبت کنید. اگر فرد را به خوبی نمی‌شناسید و از علایقش خبر ندارید، سعی کنید در مورد مسائلی که پیرامون‌تان اتفاق می‌افتد صحبت کنید شوخی کردن همیشه کمک‌کننده است، چون افراد از کسی که شوخ‌طبع است و آنها را درک می‌کند، خوش‌شان می‌آید.جزو آن دسته از افرادی نباشید که فکر می‌کنند گفت‌وگوهای کوتاه، بیهوده و فقط وقت تلف کردن هستند. این مکالمات کوتاه می‌تواند پایه ارتباطات عمیق آینده باشد. وقتی از کسی تمجید می‌کند، شما را فرد خوش اخلاقی می‌بیند.همه از تعریف و تمجید خوشش‌شان می‌آید، پس، از گفتن چیزهای مثبت به دیگران نترسید. با این حال محتاط باشید که چاپلوسی نکنید. تعریف زیاد می‌تواند این‌طور به نظر بیاید که شما دارید چاپلوسی می‌کنید.

آرامگاه حکیم نزاری

آرامگاه سعد الدین نزاری قهستانی، ملقب به حکیم نزاری، سراینده و شاعر سده هفتم هجری، یکی از نقاط دیدنی و تاریخی شهر بیرجند است که در بافت قدیمی شهر واقع شده‌است طرح این بنا گرفته شده از معماری ایرانی-اسلامی است. این بنا در تاریخ سال ۹۶ به شماره ۳۰۱۶۳ به فهرست آثار ملی ایران افزوده شداین آرامگاه هم‌اکنون در خیابان حکیم نزاری که به افتخار خود او نام گذاری شده‌است، قرار دارد. قریحه‌ی شاعری نزاری در دوران کودکی ظاهر گردید و هنوز پدرش در قید حیات بود که استعدادش به ثبوت رسید اما همه‌ی سروده‌های نزاری در مجموعه‌ی کلیات که در سالهای جوانی‌اش تنظیم شده بود درج نگردید. شاید به همین دلیل جز چند شعر که یاد آور ویرانی‌های به جا مانده از دوران مغول است از تاخت و تاز هلاکوخان به قهستان که برای مردم آن سرزمین به ویژه برای اسماعیلیان بدبختی بسیار به بار آورده مطلبی در آثار نزاری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت