بسته موفقیت

مشاوره قبل از ازدواج

افرادی که در آستانه این تصمیم گیری بزرگ قرار می گیرند ، دچار استرس و اضطراب می شوند که ممکن است این فشار استرس مانع از آن شود که شخص بهترین و درست ترین تصمیم خود را بگیرد. یکی از مهمترین دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را مهم و الزامی کرده است، کنترل استرس ، قبل از گرفتن تصمیم بزرگی مثل ازدواج می باشد .مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا تواقعات و خواسته های خود را با یکدیگر در میان بگذارید و از شما می خواهد تا بدون هیچگونه خود سانسوری و محدودیت نظر خود را در مورد ازدواج با وی به اشتراک بگذارید .هنگامی که مشاور نظرات و اهداف زوجین را بدون هیچگونه محدودیت می شنود، می تواند به آن ها کمک کند تا به اهداف و خواسته های یکدیگر نزدیک بشوند و انتظارات و توقعات یکدیگر را بهتر و دقیقتر بشناسند .همه افراد پیش از ازدواج یک تصویر رویایی برای خود تصور می کنند که بعد از این اتفاق هیچ مشکلی وجود ندارد و همه کار ها به اصطلاح روی غلتک می افتند. اما واقعیت چنین نیست. مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می کند تا تمام برداشت های نادرست قبلی خود را دور بیندازید و با نگاهی دقیق تر و عمیق تر به ازدواج نگاه کنید .مشاوران پیش از ازدواج به شما کمک می کنند تا با واقعیت های زشت و زیبای ازدواج روبرو شوید و بعد از درک این واقعیت ها تصمیم نهایی خود را بگیرید .در مراسمات خانوادگی پیش از ازدواج مثل خواستگاری معمولا خجالت و حجب و حیا مانع می شود تا خود واقعیمان را به طرف دیگر ازدواج و همچنین خانواده وی معرفی کنیم . و همین خجالت ها باعث می شود تا دو خانواده درگیر، شناخت درستی از یکدیگر نداشته باشند و در آینده وقتی با اختلاف نظرات یکدیگر آشنا می شوند ، زمینه مناشاقات و اختلافات تقویت می شود .وجود مشاوران پیش از ازدواج کمک می کند تا همانطور که قبل تر گفتیم بدون هیچ تعارف و سانسوری خود واقعیتان باشید و مشاوران نیز با بررسی و آنالیز دقیق افکار شما درباره ازدواج طرف دیگر را از واقعیت های وجودی شما آگاه می سازد و به شما و طرف دیگر کمک می کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم خود را راجع به ازدواج بگیرید .

مشورت و موفقیت در زندگی

عوامل بسیاری چون تلاش، پشتکار، توکل به خدا، نظم و برنامه ریزی و بهره مندی از هوش و سلامت جسمی و روانی در پیشرفت و موفقیت انسان نقش دارند. اما یکی از عواملی که نمی توان نقش آن را نادیده گرفت، مشورت و استفاده از تجارب و اندوخته های دیگران است. در روایات آمده است که مشورت با دیگران، باعث می شود که توفیق الهی نصیب انسان گردد و در کارها موفق تر و عاقلانه تر عمل کند. این واقعیتی است که اگر انسان در مسیر زندگی کسی را نداشته باشد که با او تبادل نظر کند، احساس تنهایی و غربت خواهد کرد و در نتیجه، نمی تواند نقش و وظایف خود را با اعتماد و اطمینان کامل انجام دهد. فایده دیگری که مشورت و توجه به نظرات دیگران به دنبال دارد این است که این کار باعث می شود تا تصمیم معقول و مناسبی اتخاذ شود و راه درستی انتخاب گردد. حضرت علی(ع) می فرماید: هر کس که با صاحبان اندیشه و خرد مشورت نماید به راه درست رهنمون می شود. با این افراد مشورت نکنیم: افراد غیر متخصص و بی تجربه؛ افرادی که تجربه و تخصص کافی ندارند.. افراد غیر متدین و کسانی که اسرار ما را فاش خواهند کند. مشورت با آدم بدبین و منفی نگر بسیار خطرناک است؛ زیرا او جز سیاهی، بدبختی و شکست، چیزی نمی بیند و صرفا افکار بدبینانه خود را به شیوه نصیحت گونه به شما انتقال می دهد.. آدمهای لاف زن؛ کسانی که در طول زندگی هیچ قدم مثبتی برای خویش بر نداشته اند، چگونه می توانند در تصمیم گیریها راهنمای شما باشند و توصیه های مفید بکنند؟

روستای اردکول

در شعاع ۱۰۰ کیلومتری از قاین به روستایی خوش آب و هوا و سرسبز به نام روستای اردکول می رسیم. در واقع این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان زیرکوه است. این روستا کوه های سر به فلک کشیده، خاک حاصلخیز و همچنین آب فراوان دارد و محصول اصلی آن زرشک و زعفران است. دارای ۶۰۰ نفر جمعیت بوده که بیشتر آن ها به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند. تمام میوه ها به غیر از مرکبات و میوه های گرمسیری در روستای اردکول کشت می شوند. اهالی این روستای سرسبز و خوش آب و هوا بسیار مومن، مهمان نواز، خونگرم و بسیار فعال هستند. در صورتی که از روستا به سمت جنوب غربی به اندازه ۵ کیلومتر پیش برویم، بقایای قلعه ای به نام چلونک را خواهیم دید که باستان شناسان این قلعه کوهستانی را به دوران پیش از اسلام یعنی دوران اسماعیلیان نسبت می دهند. البته این قلعه کهن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت