بسته سلامت

در مواجهه با وزوز گوش باید چکار کنم؟

اولین فردی که با او صحبت می کنید پزشک عمومی شما است. ممکن است لازم باشد به یک جراح گوش، حلق و بینی ارجاع داده شوید. شنوایی شما را ارزیابی می کند و احتمالاً اطلاعاتی در مورد وزوز گوش و بهترین روش مدیریت آن به شما می دهد. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که به انجام کارهایی که از آن لذت می برید ادامه دهید. ممکن است لازم باشد کارها را متفاوت انجام دهید، برای مثال مطالعه کردن با موسیقی

کلم بروکسل؛ خوشمزه و کم‌کالری

کلم بروکسل از سبزیجات کم‌کالری اما سرشار از فیبر است و انتخاب خوبی در برنامه غذایی کاهش وزن خواهد بود. البته کلم بروکسل فواید دیگری نیز برای سلامت بدن دارد. به‌عنوان مثال، منبع غنی از ویتامین C است که در عملکردهای مهم بدن مانند انعقاد خون، تقویت ایمنی بدن، رشد و ترمیم بافت‌ها نیز نقش دارد. ویتامینK فراوان در آن نیز تاثیر مثبتی در انعقاد خون و ترمیم بافت‌های استخوانی دارد.

خواص درمانی گیاه فلفل آبی

فلفل آبی در خصوص بیماری های رحمی مفید واقع است. برگ و میوه های گیاه فلفل آبی محرک و مدر قاعده تلقی می شود و دارای خاصیت گرم کنندگی برای معده و روده است. از فلفل آبی برای درمان و تنظیم سیکل پریودی استفاده می شود. از آنجایی که ریشه های گیاه فلفل آبی تلخ و مقوی می باشد، ضماد برگ در راستای درمان تورم زیر چشم، ورم های بلغمی و خون مردگی های پوست کاربرد دارد.تحقیقات حاکی از آن دارند که فلفل آبی وحشی تولید کننده روغن هایی است که به عنوان تحریک کننده پوست تلقی می شوند. بدین ترتیب سعی کنید تا حدالمقدور از تماس ضماد برگ گیاه با زخم های باز جلوگیری نمایید.

آنتی اکسیدان بسیار بالا با قهوه

اولین خاصیتی که قهوه را از سایر نوشیدنی‌ها متمایز می‌کند میزان آنتی اکسیدان بالای آن است.حافظه کوتاه مدت داوطلبانی که روزانه ۱۰۰ میلی گرم کافئین (میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه) دریافت می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به سایر دانشجویان دارد. خاصیت انواع قهوه فرانسه کاهش خطر ابتدا به آلزایمر است. مصرف روزانه ۳ تا ۵ فنجان قهوه ۶۵ درصد خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در میانسالی را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت