بسته سلامت

کاهش فشار خون با برگ زیتون

تحقیقات نشان می‌دهد، ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ میلی‌گرم عصاره برگ زیتون به شرکت‌کنندگان خورانده و بعد از هشت هفته فشار خون آنان اندازه‌گیری شد. با مصرف این نوشیدنی میزان فشار خون این افراد کاهش یافته بود. برگ‌های درخت زیتون حاوی پلی‌فنول‌هایی است که می‌تواند در برابر بسیاری از شرایط محافظت ایجاد کند. عصاره برگ زیتون دارای خواص ضد فشار خون در انسان است و اثرات قابل توجهی در افراد مبتلا به فشار خون دارد.

برای درمان نفخ و دل درد نعنا نخورید

بهترین گیاهی که در میان عامه مردم برای درمان نفخ و دردهای شکمی شهرت دارد، گیاه نعنا است که در دو نوع گیاهی و عرق در میان مردم کاربرد دارد.مصرف بیش از اندازه این گیاه باعث گشاد و باز شدن محل اتصال مری به معده می‌شود و بر این اساس بیمارانی که از رفلاکس معده رنج می‌برند، در میزان مصرف این گیاه باید دقت کافی داشته باشند، زیرا منجر به سوزش سردل و عوارض ناشی از آن می شود.

خواص فوق العاده شیره انگور

طبع شیره انگور گرم و تر است و برای افراد سرد مزاج مفید می باشد، مصلح دوشاب یا شیره انگور، تخم ریحان است. شیره انگور به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان موجب افزایش گلبول های سفید در بدن و بالا رفتن ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر بیماری ها محافظت می کند. مصرف شیره انگور سبب پاکسازی روده و معده، دفع اوره از بدن شده و ضد نفخ است به همین دلیل موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.

پودینگ جودوسر صبحانه ای مقوی

این صبحانه خیلی سریع آماده می‌شود و به‌دلیل وجود لبنیات، غلات سبوس‌دار و چربی‌های مفید بادام بخش مهمی از نیاز غذایی بدن را تامین می‌کند. یک فنجان شیر گاو یا شیر بادام را با کمی وانیل در قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید. ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر در شیر بریزید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد تا به غلظت دلخواه برسد. زمانی که از روی حرارت برداشتید، کمی عسل اضافه کنید. پودینگ را شب آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت