بسته سلامت

سیگار استخوان ها را پوک می کند

در کنار سرطان و بیماری‌های تنفسی، خطر ابتلا به پوکی استخوان، شکستگی استخوان‌ها و مرگ زودهنگام در مردان سیگاری به میزان قابل‌ توجهی افزایش می‌یابد ترک سیگار به‌طور قابل‌توجهی خطر شکستگی را در همه سیگاری‌ها به‌ویژه در مردان کاهش می‌دهد. مواد شیمیایی موجود در سیگار ترمیم بافت و شکستگی را مختل می کند. محققان معتقدند که شکستگی‌های مرتبط با پوکی استخوان اغلب منجر به مرگ زودرس می‌شود.

پیشگیری از سرطان روده با عسل

محققان کشف کردند که بره موم زنبور عسل علاوه بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ، در کاهش و توقف رشد سلول‌های سرطانی روده نیز تاثیرگذار است. بره موم زنبور عسل مخلوطی است که زنبور عسل با ترکیب کردن بزاق و موم با مواد جمع‌آوری شده از ترشح جوانه درختان، گل‌ها و سایر منابع گیاهی، می‌سازد. دانشمندان ماده موثر فعال در بره موم زنبور عسل، ممکن است دارای اثرات دیگر پزشکی نیز باشد.

راهکارهایی مهم برای وزن سالم

به اندازه کافی استراحت کنید :۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه برای هرکس لازم است. خوابیدن کمتر از این مقدار باعث افزایش چربی، مخصوصا در ناحیه شکم می شود. خوردن هوشمندانه را تمرین کنید :به غذاهایی که می خورید، دقت کنید. به سرعت غذا خوردن خود دقت کنید. با غذا ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد که ایمان به کاهش وزن هنگام غذا خوردن، در کاهش وزن شما موثر است. رژیم غذایی با کربوهیدرات کم را امتحان کنید

خواص گل گاوزبان

اگر جوشانده یا عصاره برگ گل گاو زبان را با مقدار مساوی آب رقیق کنید، محلول بی‌نظیری برای خشکی پوست، خارش و جوش‌های عصبی روی پوست شکل می‌گیرد. برای تقویت اعصاب و داشتن آرامش روانی و کمرنگ کردن نقش استرس در زندگی شلوغ و پر دغدغه امروزی، می‌توانید از گیاهان آرام بخشی مانند گل گاو زبان استفاده کنید. در ترکیبات گل گاو زبان عنصری وجود دارد که از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت