بسته سلامت

اثرات جانبی و عوارض چای آویشن

دز های بالای آویشن ممکن است عوارض جانبی منفی را ایجاد کند. برخی از عوارض جانبی معمول آن عبارتند از سوزش سر دل ، تهوع ، استفراغ، ناراحتی معده ، اسهال، سر درد و سر گیجه.روغن های موجود در برگ های آویشن ممکن است باعث کاهش سرعت عملکرد قلب و تنفس سریع در برخی از افراد خاص شوند.اگر سابقه بیماری های قلبی ، زخم معده یا سایر اختلالات دستگاه گوارش را دارید از نوشیدن چای آویشن اجتناب کنید.

بهبود سلامت کلیه با جعفری

از آنجا که جعفری یک ادرار آور است و به خروج مایعات از بدن کمک می ‌کند، می‌ تواند تاثیر مفیدی بر روی کلیه‌ ها داشته باشد، چون می ‌تواند باعث دفع میکروب‌ ها در این فرآیند شود. آپیول و میریستیسین دو ماده موجود در جعفری هستند که مسئول خواص ادرارآور هستند. این گیاه همچنین می تواند به دفع سنگ کلیه و سنگ های صفراوی کمک کند. جعفری یکی از گیاهانی است که می‌ تواند به تمیز کردن مایع درون گوش کمک کند.‌

درمان جوش سر سیاه با ماسک زردچوبه

زردچوبه بعلت خواص ضد باکتریایی، ضد قارچ و ضد التهاب روش موثری برای رفع جوش های سر سیاه خواهد بود. اما از اونجایی که استفاده منظم از زردچوبه های معمولی ممکن است رنگ پوست رو تغییر بده باید از زردچوبه کاستوری که پوست رو لک نمی کند استفاده کنیم.برای تهیه این ماسک صورت باید یک قاشق غذاخوری زردچوبه کاستوری را با یک قاشق غذاخوری آب یا روغن نارگیل مخلوط و ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.

روزانه ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید

اگر هر روز بیشتر از روز قبل پیاده روی کنید، از مزایای سلامتی و داشتن فعالیت بدنی بیشتر بهره‌مند خواهید شد. با پای پیاده در محیط اطراف خود کاوش کنید. اگر انجام منظم پیاده روی در طول روز برایتان سخت است، ۱۵ دقیقه پیاده روی در وقفه‌های استراحت حین کار یا پیاده روی در زمان استراحت ناهار را امتحان کنید. به شیوه خود برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی گام بردارید. مکان‌های دلپذیر برای پیاده روی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت