بسته سلامت

خواص چای‌ترش

چای‌ترش یا چای‌قرمز از گیاه رز چینی تهیه می‌شود. این چای را می‌توان به شکل سرد و گرم مصرف کرد. مصرف چای ترش تاثیر بسزایی در کاهش قند و فشار خون مبتلایان به دیابت نوع ۲ دارد. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، می‌توانید روزانه یک تا ۲ فنجان چای‌قرمز بنوشید. برای تیه این چای باید پنج گرم گلبرگ‌های چای‌قرمز را داخل یک فنجان بریزید و یک لیوان آب جوش به آن بیفزایید، سپس چای را صاف کنید و بنوشید.

درمان نفخ و و هضم غذا با این دمنوش

دمنوش به لیمو برای درمان نفخ و گاز معده، کلیوی و هضم غذا تاثیرگذار است و به دلیل تاثیرات آرامبخشی آن، مصرف دمنوش به لیمو بعد از صرف شام باعث یک خواب راحت و آسوده می شود. برگ گیاه به لیمو برای تسکین تپش قلب، کاهش عفونت بدن، سرگیجه و سردرد و بیماری های روحی و روانی موثر است. مصرف گیاه به لیمو برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیه، لک های پوستی و مادران باردار مضر است.

رفع خستگی با دمنوش گیاه جینسینگ

ریشه جینسینگ از ماده‌ای تشکیل شده است که یک ماده تقویت کننده محسوب می‌شود. این گیاه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است؛ بنابراین زمانی‌که دچار خستگی‌های گذرا هستید یا دوره‌ی نقاهت بیماری را می‌گذرانید مصرف جوشانده این گیاه می‌تواند کمک بسزایی به شما کند. زنان باردار، افراد زیر ۱۶ سال و همچنین اشخاصی که دچار بی‌خوابی، فشارخون بالا هستند باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند.

ورزش یوگای قبل از خواب لاغرکننده

در حالی که انجام حرکات ورزشی قبل از خواب توصیه نمی شود اما یوگا به دلیل تفاوت در مراحل اجرا و میزان تحرک بدن از توصیه هایی است که برای برنامه لاغری قبل از خواب از سوی متخصصان می شود. کشش و تنفس عمیق در حین انجام حرکات ساده یوگا موجب تحریک عضلات شکم و پهلو می شود ، تنفس عمیق که یکی از لازمه های انجام حرکات ورزشی یوگاست موجب استراحت سیستم عصبی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت